2016-05-03, 10:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi

Matchtråden slog fjolårets med 101 sidor.
Tack alla för trevliga stunder, nu kan man koncentrera sig på cykel 100%.

Matchtrådens storlek beror självklart till viss del på alla nya (eller nygamla) medlemmar som dykt upp i tråden och bidrar med inlägg. Hoppas alla återkommer, vi kör ju matchtrådar till i princip alla turneringar.
Citera
2016-05-03, 10:46
Medlem
Skatteskolks avatar
En fördel med att det fortsätter i Crucible är matchformatet. I en större arena lär det spelas fler matcher parallellt och då blir det lite som kvalspelet. Man läser det i efterhand.

Vill att det ska vara så här. Dock att det blir fler i publiken. Till nästa år hoppas jag att mobiltelefoner konfiskeras. När domaren gång på gång säger till publiken att stänga av ljudet och det fortsätter måste fler personer slängas ut.

Förslagsvis slängs de ut efter framets slut för att inte störa spelarna.
Citera
2016-05-03, 10:53
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
En fördel med att det fortsätter i Crucible är matchformatet. I en större arena lär det spelas fler matcher parallellt och då blir det lite som kvalspelet. Man läser det i efterhand.

Vill att det ska vara så här. Dock att det blir fler i publiken. Till nästa år hoppas jag att mobiltelefoner konfiskeras. När domaren gång på gång säger till publiken att stänga av ljudet och det fortsätter måste fler personer slängas ut.

Förslagsvis slängs de ut efter framets slut för att inte störa spelarna.

Jo, du har rätt. Matchformatet är helt perfekt vilket är styrkan med the Crucible.

Mobiltelefoner är ett oskick, jag håller med.
Citera
2016-05-03, 14:19
Medlem
Det är naturligtvis ingen hemlighet att Selby inte är en personlig favorit för mig, men han spelade ärligt talat mycket bra snooker igår. Visst går det att bolla fram och tillbaka med olika argument och tycka att Ding hade varit den mest "värdiga" vinnaren sett över hela turneringen, men vad hjälper det om Selby vinner utan att fuska sig till något?

Jag tycker inte det finns någon på protouren som kan mäta sig med Selby när det kommer till mental styrka, i synnerhet i motgång. Har man ytterst liten mental styrka spelar det ingen roll hur bra man kan spela snooker, det går inte att vinna flera VM utan den. Dessutom är det få som kan mäta sig med Selby när det kommer till defensiv snooker, även om jag tycker Ding gjorde det med all sin heder i behåll. Trots allt är det ju defensivspelet på något sätt som karaktäriserar snookern. Inte tror jag heller att Selby vill att matcherna ska pågå halva natten, i vissa frames "lät" han spelet flyta på igår, men så fort det börjar brännas rör han till hela bordet och utnyttjar sin styrka i sådana frames.

En sak är jag övertygad om, Selby kommer inte förlora många fler VM-finaler. Svårigheten för honom är nog snarare att ta sig till kanske semi, var distansen och turneringen börjar sätta sig i kroppen och helt klart är till fördel för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jo, du har rätt. Matchformatet är helt perfekt vilket är styrkan med the Crucible.
Jag tvivlar på att kineserna skulle vilja ta bort systemet med som mest två bord; dels är det som ni säger ett nästintill helt perfekt matchformat, men det borde även vara betydligt med gynnsamt rent affärsmässigt att köra så. Många sessions att sälja biljetter till helt enkelt.

Underbart att VM blir kvar i Crucible dock!
Citera
2016-05-03, 15:38
Medlem
zocus avatar
Var det fler än jag som reagerade på klädseln på personerna på första raden i matchen Ali Carter - Alan Mcmanus? Stockholmare i The Cruisible?

https://minfil.org/96L5m9b4b0/Screen_Shot_2016-04-22_at_17.40.33.png
Citera
2016-05-03, 15:43
Medlem
zocus avatar
Från bbc.com om Marco Fu:s foul:

Citat:
The main talking point up until then was not the impressive break-building, but an incident in which Fu seemed to brush a red ball with his hand when bridging to strike the cue ball.

The world number 14 did not declare a foul and referee Brendan Moore did not see it, but it remained an issue on social media where it divided opinion.

"I haven't got a clue what shot you are talking about it. Obviously I did [touch it] but I honestly can't feel it," said Fu.
Citera
2016-05-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Var det fler än jag som reagerade på klädseln på personerna på första raden i matchen Ali Carter - Alan Mcmanus? Stockholmare i The Cruisible?

https://minfil.org/96L5m9b4b0/Screen_Shot_2016-04-22_at_17.40.33.png
Någon hade skickat SMS till Kim om det, såg dock inte själv det.
Citera
2016-05-03, 16:37
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Just ja, han pratar om att han får SMS hela tiden, någon som vet var det numret finns?
Citera
2016-05-03, 16:42
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Kim tyckte inte att det var en grej överhuvudtaget.
Citera
2016-05-03, 16:47
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Just ja, han pratar om att han får SMS hela tiden, någon som vet var det numret finns?
Om du ska skicka till Eurosport börjar du meddelande med, Esp mellanslag följt av meddelanden och sedan skickar du det till 72445.
Abonnemanget måste vara registrerad på WyWallet, tror jag?
Citera
2016-05-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Om du ska skicka till Eurosport börjar du meddelande med, Esp mellanslag följt av meddelanden och sedan skickar du det till 72445.
Abonnemanget måste vara registrerad på WyWallet, tror jag?
Det brukar vara så till betalnummer nuförtiden.

Komplett info.
Citera
2016-05-03, 18:19
Medlem
Jag har suttit och bläddrat lite bland brittiska tidningsartiklar idag och råkade springa på en riktigt bra intervju med Selby som av en händelse. Intervjun är gjord precis när VM skulle inledas, vilket gör att timingen är lite konstig, men jag gillade det. Lagom lång dessutom.

(Det finns förövrigt en smårolig bild inne i artikeln. De 16 seedade spelarna står uppställda med VM-bucklan för fotografering utanför crucible. Alla ser ut att ha klätt upp sig stiligt, förutom en person. Ni kan ju gissa vem det är innan ni klickar på länken om ni vill... )
http://www.telegraph.co.uk/snooker/2016/04/16/glass-half-empty-mark-selby-happy-to-save-the-smiling-for-a-worl/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in