2016-05-03, 16:12
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan diskuteras. Tuff jävla tjej vilket som, där snackar vi cojones.

Oavsett vad man tycker om aktionen i övrigt, inte fan krävs det cojones för att ställa sig med hela etablissemanget i ryggen mot en helt marginaliserad och till stor del avskydd grupp?
Citera
2016-05-03, 16:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Kvinnan verkar ha döljt sina bilder på Facebook nu, innan hann jag se ett tiotal profilbilder... Varav minst en alltså ska ha blivit fotograferad av EXPO-fotografen, men nu hann jag ej dubbelkolla det:

https://m.facebook.com/MartinPH9generator/posts/10153633823992781#!/herrroger/posts/pcb.10154010002231163/?photo_id=10154010001681163&mds=%2Fphotos%2Fviewer %2F%3Fphotoset_token%3Dpcb.10154010002231163%26pho to%3D10154010001681163%26pro fileid%3D554108722%26source%3D48%26cached_data%3Dt rue%26ftid%3Du_0_s&mdf=1

Hon har även döljt tidigare inlägg, vilket för mig framstår som märkligt, eftersom de mest bara var om hennes tidigare aktioner och närvaro vid olika demonstrationer. Och det vill man väl inte dölja som aktivist?

Ja, om hon nu inte tror att det är till ens nackdel att man "råkar" dyka upp i media så ofta då...
Att de nu vill dölja kopplingen till varandra talar väl för sig själv.
Citera
2016-05-03, 16:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Oavsett vad man tycker om aktionen i övrigt, inte fan krävs det cojones för att ställa sig med hela etablissemanget i ryggen mot en helt marginaliserad och till stor del avskydd grupp?

Jag skulle aldrig i helvete ställa mig ivägen för NMR iaf. De är våldsromantiker med noll att förlora. Men det kanske bara är jag som är feg?
Citera
2016-05-03, 16:22
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig i helvete ställa mig ivägen för NMR iaf. De är våldsromantiker med noll att förlora. Men det kanske bara är jag som är feg?

noll att förlora?

Skulle de ens röra henne hade det blivit kaos i media! De hade aldrig fått ha demonstrationer igen. Det var poliser överallt..

Nej, modigt vade det varit om man stod sig upp mot ett gäng islamister i en förort som förtrycker kvinnor och annan skit. Utan polis var närvarande. Men så var det inte nu.
Citera
2016-05-03, 16:22
Medlem
PlutoJs avatar
Något gnagde i bakhuvudet så fort jag såg bilden, var en lite diffus känsla av att det var nästan för bra för att vara sant. Men sådant händer ju faktiskt då och då.

Men, när jag sedan läste artikeln i Aftonbladet började den diffusa känslan bli mycket mer påtaglig. Kvinnan berättade själv att hon varit aktivist i 26 år, bilden tagen av en fotograf från Expo, och sedan läste jag tråden här och fann porträttbilden på kvinnan i fråga tagen av samma fotograf. Då måste slutsatsen bli att det hela är planerat och uppgjort på förhand mellan aktivisten och fotografen.

Idiotiskt, sådant sänker ju all trovärdighet för det engagemang mot nazism man menar sig stå för. Expo gör mer skada än nytta genom det sätt de agerar.
Citera
2016-05-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Jaha, men nu är det inte HA som haft demonstration utan NMR. Fast jag förstår ändå att du tycker det är tufft gjort. Ni vänstermänniskor har helt enkelt skapat en boogeyman av NMR. Ni skriver att dom är riktigt farliga osv och tillslut så blir ni rädda för dom, av en illusion ni själva har skapat. När du ser denna bild så ser du antagligen tre stycken 2 m, 100 kg rena muskler dödsknarkarnazister med hakkors tatuerat på sina pannor och vapen i händerna. Framför dom så står det en liten, mörkhyad kvinna med ett litet barn i famnen, helt ensam bland alla nazister, och hon försöker stoppa dom (från att äta hennes barn) genom att sätta upp en knuten hand. Antagligen ser du något sånt, medan resten av oss normala människor ser bara en snaggad svart kvinna, som ser rätt pundig ut faktiskt, framför några NMR-medlemmar som är på väg till talarstolen. Det finns inget "coolt" med denna bild, det finns inget "unikt" eller tufft heller.

Männen på bilden är ju inga muskelknippen precis, snarare litet kutryggade och med utvecklad putmage. En har glasögon. De är inte precis skräckinjagande.
Citera
2016-05-03, 16:23
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Var någon på plats och såg detta? Vet någon vem kvinnan är? Är bilden ev. shoppad?

Kvinnan är proffsdemonstrant och förekommer på precis alla "anti-rasistiska" demonstrationer i hela Sverige. Eftersom hon är svart med rakad skalle är det i princip helt omöjligt att inte lägga märke till henne. Hemmahörande i sthlm skulle jag tro.
Citera
2016-05-03, 16:24
Medlem
densistasovjets avatar
David Lagerlöf talar om kvinnan på twitter trots att han fotograferat henne tidigare vid flera tillfällen och kanske till och med åkt dit tillsammans. Patetiskt.
Citera
2016-05-03, 16:25
Medlem
Citat:

Jössus vad du tänker konstigt...
Dom har ju ALLT att förlora på att begå ett enda litet misstag.
En hysat normal reaktion hade väl varit att ge henne en knuff när hon medvetet ställer sig i vägen.
Men något sådant hade ju resulterat i ett BRÖÖÖÖL från alla som avskyr dom.

Säkert, säkert var det en sån reaktion expofotografen innerst inne hoppades på...
Senast redigerad av MrStreamer 2016-05-03 kl. 16:36.
Citera
2016-05-03, 16:27
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Kvinnan är proffsdemonstrant och förekommer på precis alla "anti-rasistiska" demonstrationer i hela Sverige. Eftersom hon är svart med rakad skalle är det i princip helt omöjligt att inte lägga märke till henne. Hemmahörande i sthlm skulle jag tro.

En ensam proffsdemonstrant konfronterar ett annat gäng proffsdemonstranter.
Aktionen var säkert planerad - inget fel i det - och det blev en jävligt bra bild!
Citera
2016-05-03, 16:32
Avslutad
Bilden är uppenbart arrangerad. Expos David Lagerlöf och proffsaktivisten Tess Asplund känner varandra och har kommit överens om bildarrangemanget i förväg. Lagerlöf har fotograferat Tess tidigare, i andra sammanhang. Tess är en ambulerande kravallare som åker land och rike runt för att hamna på film i extremvänstersammanhang, ofta med knuten högernäve. Hon sticker helt klart ut, varandes negress med rakad skalle. Har man sett henne så kommer man ihåg henne.

Nu gick det inte som Tess och David tänkt sig, bluffen synades snabbt av medborgarjournalisterna på sociala medier. De enda som fortfarande tror på spektaklet är idioter som Dofterna, men det beror mer på ideologiskt samröre än på faktisk övertygelse.
Citera
2016-05-03, 16:34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
noll att förlora?

Skulle de ens röra henne hade det blivit kaos i media! De hade aldrig fått ha demonstrationer igen. Det var poliser överallt..

Nej, modigt vade det varit om man stod sig upp mot ett gäng islamister i en förort som förtrycker kvinnor och annan skit. Utan polis var närvarande. Men så var det inte nu.
Precis min tanke. En barbröstad Femenkvinna framför ett gäng rabiata Shariahyllande islamister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in