Jag litar inte blint på denna källa, men att han kommer från EXPO stämmer ju. Samt att kvinnan på bilden är vice ordförande och talesperson för "Fokus afrofobi." Och att hon tidigare i år har dykt upp här och där på olika demonstrationer och "råkat" hamna i media...
Det enda jag (ännu) inte har hittat och dubbelkollat är om fotografens namn verkligen står på hennes privata foto. Som på ett av fotona i länken nedan. Men det mesta tyder ju på att allt var arrangerat... Sorgligt att man inte bara kan visa verkligheten som den är! Fattar man inte att det kan avslöjas och att man bara sabbar för sig själv?
Annars hade jag supportat vad bilden står för till 100 %, men jag vill fan inte ha någon vinklad och påhittad sanning presenterad för mig. Oavsett om det är höger eller vänsteraktivister som hållet på så!
"Kommunisterna och vänstern arbetade hårt i Borlänge för att få fram nya ikoner. Fotografen David Lagerlöf skapade denna bild.
David jobbar på Expo.
Kvinnan heter Tess Asplund
Vice ordförande och talesperson, Fokus afrofobi"
Hon var en av de som provocerade fram bråk med polackerna under folketsdemonstration. Spelade sen oskyldig framför ABs kamera."
https://www.facebook.com/MartinPH9generator/posts/10153633823992781