2016-05-03, 14:23
Medlem
trickydicks avatar
Varför anses blackpower-armen vara fin, en knuten näve som symboliserar motstånd och avståndstagande medan den gamla romerska hälsningen med utsträckt hand som visar på fred, samförstånd och som är en välkomnande hälsning vara det värsta man kan göra?

Jag tror inte bilden är manipulerad, jag körde den genom ett forensic tool och inget tydde på det, däremot så är den alldeles säkert arrangerad.
Citera
2016-05-03, 14:27
Medlem
blowns avatar
Är det verkligen black-power näven?

Jag tror det är Breivik-hälsningen. Hon stödjer dessa grabbar och ger sig ut i vägen för att visa att hon supportar deras sak.

http://cdn01.nyheter24.se/b2e98c0401d8020000/2015/10/01/1138180/sz9ede57.jpg
Citera
2016-05-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Den där kvinnan är ju en proffsdemonstrant som dyker upp överallt. Senast var det ju folkets demonstration där hon blev misshandlad av polska nationalister och intervjuades i diverse riksmedia. Helt enkelt en provokatör som reser land och rike runt och försöker skapa rubriker i opinionsbildande syfte. Tess Asplund heter hon enligt aftonbladets artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22177440.ab

Hon verkar vara aktiv i RS:
http://rshaninge.blogspot.se/2015/09/vi-gor-myndigheternas-jobb.html
Men vilken tillfällighet vi har sprungit på här då. Kan ju omöjligen vara så att expo och etablerad media håller varandra hand i hand och manipulerar vissa nyheter.
Citera
2016-05-03, 14:29
Medlem
Guitarsmokes avatar
David Lagerlöf ser ut att vara fotografen i svart till vänster i bild. När den svarta kvinnan ställer sig framför främre raden i demonstrationståget lyfter Lagerlöf sin kamera samtidigt som han försvinner ur bild.

Fotot som sådant ser spontant ut, men liknande situationer uppstår ju tämligen ofta i såna här sammanhang. Det är alltid några proffsdemonstranter som ska visa upp sig. Kunde lika gärna ha varit kapten Rödskägg, bröst-Emma eller Tårtkvinnan.
Citera
2016-05-03, 14:36
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
David Lagerlöf ser ut att vara fotografen i svart till vänster i bild. När den svarta kvinnan ställer sig framför främre raden i demonstrationståget lyfter Lagerlöf sin kamera samtidigt som han försvinner ur bild.

Fotot som sådant ser spontant ut, men liknande situationer uppstår ju tämligen ofta i såna här sammanhang. Det är alltid några proffsdemonstranter som ska visa upp sig. Kunde lika gärna ha varit kapten Rödskägg, bröst-Emma eller Tårtkvinnan.

Bröst Emma? menar du möjligen Femen-aktivisten Jenny Wenhammar?
http://hotpot.se/politik/wp-content/uploads/2015/07/jenny_wenhammar-femen.jpg
Den där kapten rödskägg är jag nyfiken på, vem är han?

I övrigt har du rätt, vi har fått ett nytt vänstertroll till proffsaktivist att lägga på minnet
Citera
2016-05-03, 14:36
Bannlyst
Ful bild oavsett fusk eller ej. Tråkig.
Citera
2016-05-03, 14:47
Medlem
Karmans avatar
Bilden ser klart arrangerad ut. Kvinnan står för nära de som marscherar, för att det ska vara autentiskt. I nästa mikrosekund skulle hon stöta samman med de som går framåt, men ingen beredskap för detta syns i hennes mimik eller hur hon är positionerad.

Jag tror bilden är fixad i efterhand.
Citera
2016-05-03, 14:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bilden ser klart arrangerad ut. Kvinnan står för nära de som marscherar, för att det ska vara autentiskt. I nästa mikrosekund skulle hon stöta samman med de som går framåt, men ingen beredskap för detta syns i hennes mimik eller hur hon är positionerad.

Annan vinkel.
http://omni.se/motstand-nar-nazister-demonstrerade-i-borlange/a/3jBRX
Citera
2016-05-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Du kanske skulle ta och titta på videon?
Citera
2016-05-03, 15:03
Medlem
No-n-sences avatar
Skriven i Enskede. Hade hon något annat motiv att vara i Borlänge än att demonstrera och göra en manifestation? Inte som kvinnan med handväskan som mer var en spontan händelse och en tursam fotograf.

Med tanke på hur kort tid hon stod där och skärpan i bilden så visste nog fotografen att något skulle hända. Skulle inte förvåna mig om dom reste dit tillsammans?
Citera
2016-05-03, 15:04
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan diskuteras. Tuff jävla tjej vilket som, där snackar vi cojones.

hahahahaha, är du seriös? krävde det där "cojones"? du, och hon med, vet mycket väl om att polisen är på hennes sida, det är därför hon vågade ställa sig mitt emot tåget. Om nån av NMR snubbarna ens höjde handen mot henne för putta bort henne så skulle han blivit arresterad och deras demonstration/tal-"licens" upprivet på plats. Ni tror på riktigt att ni är underdogs. Ni är långt från underdogs, ni är fan etablissemanget. Fattar du? Media, myndigheter, regeringen ALLA är på eran sida. Så snälla, de enda som har "cojones" är NMR. De är de riktiga normbrytarna i dagens samhälle.
Citera
2016-05-03, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
hahahahaha, är du seriös? krävde det där "cojones"? du, och hon med, vet mycket väl om att polisen är på hennes sida, det är därför hon vågade ställa sig mitt emot tåget. Om nån av NMR snubbarna ens höjde handen mot henne för putta bort henne så skulle han blivit arresterad och deras demonstration/tal-"licens" upprivet på plats. Ni tror på riktigt att ni är underdogs. Ni är långt från underdogs, ni är fan etablissemanget. Fattar du? Media, myndigheter, regeringen ALLA är på eran sida. Så snälla, de enda som har "cojones" är NMR. De är de riktiga normbrytarna i dagens samhälle.

Nej jag tycker inte att hon är underdog, svårt att vara underdog mot nazis.
Jag skulle inte våga ställa mig och blocka vägen för HA oavsett om polisen, påven och hans chef var på min sida. Så ja, jag tycker att det var tufft gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in