2016-05-03, 15:12
Medlem
systemkollapss avatar
Så expo är bakom bilden. Då är den helt irrelevant. Msm sprider bilden snabbare än blixten. Blackpower, separate but equal Det är bara antirasister som tycker att det är årets bild.
Citera
2016-05-03, 15:16
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan diskuteras. Tuff jävla tjej vilket som, där snackar vi cojones.

Vad är det som är så tufft?
En regimunderstödd mobbaktivist som poserar framför ett pressuppbåds kameror understödd av polis och blodtörstig skränmobb framför ett demonstrationståg som i och med pressens kameror i förlängning har tusentals ögon på sig,
är tufft och bevis på cojones?

Vilken hjältinna..

Man kan också tolka det som att hon på vanligt vänstermanér fylld av tuffa cojones med olagliga och odemokratiska metoder försöker stoppa en demokratisk och laglig demonstration..

Är det alltid tufft att vara odemokratisk eller är det helt enkelt ett utomparlamentariskt vänsterprivilegium som inte är fullt lika tufft när högern idkar dito?

Eller är det bara jag som är dum och inte förstår mig på skillnaden mellan vänstermoral och dubbelmoral
Citera
2016-05-03, 15:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att hon är underdog, svårt att vara underdog mot nazis.
Jag skulle inte våga ställa mig och blocka vägen för HA oavsett om polisen, påven och hans chef var på min sida. Så ja, jag tycker att det var tufft gjort.

Det är dock en viss skillnad på HA och NMR. Det är knappast troligt att folk från NMR skulle börja söka upp någon privatperson för att den "kränkt" dem i deras mening, vilket nog är mer än man kan säga om HA alla gånger.

Angående bilden så tycks den ju vara autentisk men med tanke på att fotografen känner personen i fråga och att de gissningsvis delar samma värderingar är väl sannolikheten ganska stor för att själva tilltaget var planerat i förväg.

För övrigt har jag själv inget till övers för NMR men det blir ändå lite märkligt att man från mediahåll helt okritiskt hyllar personer som stör tillståndsgivna demonstrationer, oavsett vad man nu tycker om demonstranternas åsikter.
Citera
2016-05-03, 15:21
Bannlyst
Denna bilden är helt klart arrangerad till den graden att de kom nog överens i förväg vad och hur hon skulle ställa sig. Typiska kommunistmetoder. Denna negress är vad jag har förstått med på i stort sett alla liknande demon (proffsdemonstrerare) så denna Lagerlöf visste precis vad som väntade honom.
Citera
2016-05-03, 15:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Vad är det som är så tufft?
En regimunderstödd mobbaktivist som poserar framför ett pressuppbåds kameror understödd av polis och blodtörstig skränmobb framför ett demonstrationståg som i och med pressens kameror i förlängning har tusentals ögon på sig,
är tufft och bevis på cojones?

Vilken hjältinna..

Man kan också tolka det som att hon på vanligt vänstermanér fylld av tuffa cojones med olagliga och odemokratiska metoder försöker stoppa en demokratisk och laglig demonstration..

Är det alltid tufft att vara odemokratisk eller är det helt enkelt ett utomparlamentariskt vänsterprivilegium som inte är fullt lika tufft när högern idkar dito?

Eller är det bara jag som är dum och inte förstår mig på skillnaden mellan vänstermoral och dubbelmoral

Tycker det är tufft med tanke på det våldskapital NMR sitter på. Jag har aldrig slagits och jag skulle skita på mig oavsett polisens närvaro.
Citera
2016-05-03, 15:24
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att hon är underdog, svårt att vara underdog mot nazis.
Jag skulle inte våga ställa mig och blocka vägen för HA oavsett om polisen, påven och hans chef var på min sida. Så ja, jag tycker att det var tufft gjort.

Jaha, men nu är det inte HA som haft demonstration utan NMR. Fast jag förstår ändå att du tycker det är tufft gjort. Ni vänstermänniskor har helt enkelt skapat en boogeyman av NMR. Ni skriver att dom är riktigt farliga osv och tillslut så blir ni rädda för dom, av en illusion ni själva har skapat. När du ser denna bild så ser du antagligen tre stycken 2 m, 100 kg rena muskler dödsknarkarnazister med hakkors tatuerat på sina pannor och vapen i händerna. Framför dom så står det en liten, mörkhyad kvinna med ett litet barn i famnen, helt ensam bland alla nazister, och hon försöker stoppa dom (från att äta hennes barn) genom att sätta upp en knuten hand. Antagligen ser du något sånt, medan resten av oss normala människor ser bara en snaggad svart kvinna, som ser rätt pundig ut faktiskt, framför några NMR-medlemmar som är på väg till talarstolen. Det finns inget "coolt" med denna bild, det finns inget "unikt" eller tufft heller.

Nu tycker jag faktiskt att NMR är mer farliga än AFA tex, men mycket av det ni vänsterfolk skriver om dom är bara fantasier. Ni har väl listat ut att ni har mer makt på eran sida, och för att hålla "the fighting spirit alive" bland leden så sitter ni och målar upp era motståndare som dom farligaste, brutalaste jävlar som nånsin har vandrat på denna jord. Jag tror att NMR själva tycker det är fett kul och rätt nice att ni gör så. Om jag vore NMR medlem så skulle jag tycka så iallafall.
Senast redigerad av VassleProtein 2016-05-03 kl. 15:39.
Citera
2016-05-03, 15:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är dock en viss skillnad på HA och NMR. Det är knappast troligt att folk från NMR skulle börja söka upp någon privatperson för att den "kränkt" dem i deras mening, vilket nog är mer än man kan säga om HA alla gånger.

Angående bilden så tycks den ju vara autentisk men med tanke på att fotografen känner personen i fråga och att de gissningsvis delar samma värderingar är väl sannolikheten ganska stor för att själva tilltaget var planerat i förväg.

För övrigt har jag själv inget till övers för NMR men det blir ändå lite märkligt att man från mediahåll helt okritiskt hyllar personer som stör tillståndsgivna demonstrationer, oavsett vad man nu tycker om demonstranternas åsikter.

Hade det inte varit än märkligare om någon som inte delar Lindelöfs syn ställde sig och protesterade?
Typ du?
Citera
2016-05-03, 15:27
Medlem
Arrangerad och helt betydelselös. En kvinna som sträcker upp handen mot några inavlade bönder inför publik och polis. Hon vet att hon dessutom när som helst kommer slängas iväg av poliserna ut i tryggheten, så fort hon gjort något provokativt. Att knäppa en så bra tajmad bild är förvisso inte omöjligt med alla kameror som florerar i samhället men att det är just någon EXPO-nörd som råkar vara på rätt ställe och plåta en person han dessutom har haft tidigare kontakt med och väl känner..

Det komiska är att jag såg detta av någon anledning på någon livesändning och tänkte JUST detta, att om någon han knäppa en bild har han något potentiellt värdefullt i handen, då vi alla vet hur media och sociala medier väljer sina artiklar.
Citera
2016-05-03, 15:29
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Den där kvinnan är ju en proffsdemonstrant som dyker upp överallt. Senast var det ju folkets demonstration där hon blev misshandlad av polska nationalister och intervjuades i diverse riksmedia. Helt enkelt en provokatör som reser land och rike runt och försöker skapa rubriker i opinionsbildande syfte. Tess Asplund heter hon enligt aftonbladets artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22177440.ab

Hon verkar vara aktiv i RS:
http://rshaninge.blogspot.se/2015/09/vi-gor-myndigheternas-jobb.html

Det stämmer och eftersom de båda rör sig i samma kretsar / folk så känns det märkligt om David L. inte vet vem hon är. Vilket han ville ge sken av i början.

Visst, få personer inklusive jag sympatiserar med Nordfront. Dock blir det löjligt när man försöker medvetet skapa ikoniska bilder ala "Tanten med väskan". TA verkar vara en proffsdemonstrant och dyker förhållandevis ofta upp i sammanhang där bråk och käbbel uppstår.

Men är hela bilden arrangerad då? Nja, det skulle inte förvåna någon om det var så. Men i detta fall eftersom det var ett känt Nordfront-demo på 1 maj, kan båda bara ha varit på samma plats vid samma tillfälle.
Citera
2016-05-03, 15:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Jaha, men nu är det inte HA som haft demonstration utan NMR. Fast jag förstår ändå att du tycker det är tufft gjort. Ni vänstermänniskor har helt enkelt skapat en boogeyman av NMR. Ni skriver att dom är riktigt farliga osv och tillslut så blir ni rädda för dom, av en illusion ni själva har skapat. När du ser denna bild så ser du antagligen tre stycken 2 m, 100 kg rena muskler dödsknarkarnazister med hakkors tatuerat på sina pannor och vapen i händerna. Framför henne så står det en liten, mörkhyad kvinna med ett litet barn i famnen, helt ensam bland alla nazister, och hon försöker stoppa dom (från att äta hennes barn) genom att sätta upp en knuten hand. Antagligen ser du något sånt, medan resten av oss normala människor ser bara en snaggad svart kvinna, som ser rätt pundig ut faktiskt, framför några NMR-medlemmar som är på väg till talarstolen. Det finns inget "coolt" med denna bild, det finns inget "unikt" eller tufft heller.

Hörru, de är nazister. De tycker om vapen. De uppmanar folk att bära kniv.
Förövrigt så anser jag även att tex Saxlind har cojones, han är dum i huvudet, men han har fan balls att stå för vad han är.
Det tjejen gör och som jag anser vara tufft har nada med vänster/höger/nazis/negros att göra.
Citera
2016-05-03, 15:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Hade det inte varit än märkligare om någon som inte delar Lindelöfs syn ställde sig och protesterade?
Typ du?

Jag förstår inte riktigt frågan.

Vad jag tycker är lite "märkligt" är ju att man från gammelmedia okritiskt ställer sig bakom demonstrationsstörningar. Sedan är det klart att det inte kommer som någon överraskning att hon Tess är vänster, men vad som gör saken lite pikant är väl att även fotografen råkar tillhöra den sfären, samt att de uppenbarligen känner varandra sedan tidigare. Petitess kan tyckas, men sannolikheten för att tilltaget skulle vara planerat i förväg blir väl aningen större än om fotografiet skulle ha tagits av valfri tidningsfotograf eller frilansare.
Citera
2016-05-03, 15:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag förstår inte riktigt frågan.

Vad jag tycker är lite "märkligt" är ju att man från gammelmedia okritiskt ställer sig bakom demonstrationsstörningar. Sedan är det klart att det inte kommer som någon överraskning att hon Tess är vänster, men vad som gör saken lite pikant är väl att även fotografen råkar tillhöra den sfären, samt att de uppenbarligen känner varandra sedan tidigare. Petitess kan tyckas, men sannolikheten för att tilltaget skulle vara planerat i förväg blir väl aningen större än om fotografiet skulle ha tagits av valfri tidningsfotograf eller frilansare.

Mjo, kan tänka mig att de snackat ihop sig.
Förbannat cool bild anywhoop whoop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in