2016-05-03, 13:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Jag påstod inte att kinafotot var arrangerat. Jag menar att Borlängefotot är i princip en kopia på kina när den ensamma personen står upp mot övermakten.

Öh? Kinesen är fotad från 100 meters håll, snett bakifrån från ett höghus. Och han står med armarna nere, visserligen med en portfölj i handen, men så jäkla likt är det inte.
Ikoniska båda två dock.
Årets bild.
Citera
2016-05-03, 13:55
Medlem
Hur fan kan det där vara årets bild? Känns så jäklans tillgjord och arrangerad.
Citera
2016-05-03, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Öh? Kinesen är fotad från 100 meters håll, snett bakifrån från ett höghus. Och han står med armarna nere, visserligen med en portfölj i handen, men så jäkla likt är det inte.
Ikoniska båda två dock.
Årets bild.

Jag menar inte att den är lik i detalj men är i princip en kopia på David mot Goliat som i Kinafotot och därmed misstänkt arrangerad. Om den blir årets bild så är det ett nytt lågvattenmärke för media.
Senast redigerad av Habbakuk 2016-05-03 kl. 14:05.
Citera
2016-05-03, 13:57
Medlem
Epicediums avatar
Här finns artikel samt filmklipp från DT:

http://www.dt.se/dalarna/borlange/bilden-av-kvinnans-protest-engagerar-1
Citera
2016-05-03, 13:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur fan kan det där vara årets bild? Känns så jäklans tillgjord och arrangerad.

Hur fan kunde kinesen på himmelska bli årets bild? Den kändes arrangerad!
Vad känns arrangerad, att hon gick dit och ställde sig? Om så är varje bild arrad.
Se mitt första inlägg.
Citera
2016-05-03, 13:59
Medlem
Jag som fotointresserad nationalist måste medge att det är en bra bild.

Men att påstå att hon är jättetuff som ställer sig där kan jag inte hålla med om. Hon är väll medveten om att hon har hela etblissemanget i ryggen. SMR-killarna är fast i ett moment 22. Kan inte känga ner henne enorm pr-katastrof och drev. Inställd demo osv.

Nu stoppar inte polisen henne och hon kan i lugn och ro stå där med sin kommunisthälsning. Och media får sina propagandabilder.

Men för många tror jag bilden ger bränsle åt sin nationalism i stället. Så det är propaganda åt bägge hållen.

Typ "en ful liten rakad niggerhona ger sig själv rätten att ställa sig vägen för patriotiska etniska svenskar demostration i Sverige". Jag till ex. Blir förbannad och mina sympatier ligger här solklart hos SMR som inte riktigt är min kopp te i vanliga fall.

Kvinnas apliknade utseende. Kommunisthälsningen. SMRs hårda blickar. Nordmän vs Subsahara. En bra bild som får mig att vilja donera pengar till SMR
Senast redigerad av garderobsnazist 2016-05-03 kl. 14:02.
Citera
2016-05-03, 14:02
Bannlyst
Det må vara en bra bild, men det är inte första gången som Expo-David tar arrangerade bilder med kvinnan i fråga - https://pbs.twimg.com/media/ChhYrSiXEAA2Sd6.jpg:large
Citera
2016-05-03, 14:04
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsnazist
Jag som fotointresserad nationalist måste medge att det är en bra bild.

Men att påstå att hon är jättetuff som ställer sig där kan jag inte hålla med om. Hon är väll medveten om att hon har hela etblissemanget i ryggen. SMR-killarna är fast i ett moment 22. Kan inte känga ner henne enorm pr-katastrof och drev. Inställd demo osv.

Nu stoppar inte polisen henne och hon kan i lugn och ro stå där med sin kommunisthälsning. Och media får sina propagandabilder.

Men för många tror jag bilden ger bränsle åt sin nationalism i stället. Så det är propaganda åt bägge hållen.

Typ "en ful liten rakad niggerhona ger sig själv rätten att ställa sig vägen för patriotiska etniska svenskar demostration i Sverige". Jag till ex. Blir förbannad och mina sympatier ligger här solklart hos SMR som inte riktigt är min kopp te i vanliga fall.

Kvinnas apliknade utseende. Kommunisthälsningen. SMRs hårda blickar. Nordmän vs Subsahara. En bra bild som får mig att vilja donera pengar till SMR

Kan bara hålla med. En neger som dels ställer sig i vägen när svenskar håller demonstrationståg, men även gör "black power" hälsningen.

Tycka vad man vill om SMR, men de ska ha cred för att de står upp för vårt land. Vad har negern gjort förutom att propagera för mer invandring?
Citera
2016-05-03, 14:05
Medlem
Drozds avatar
Klart bilden är arrangerad i så motto att Rosa Parks-wannaben posar lite så där Svarta Pantrarna-dramatiskt i tidstypiska kläder. Photoshoppande däremot är nog för lätt att avslöja. Och David dagdrömmer säkert redan om rubrikerna - "Han tog årets bild"...
Citera
2016-05-03, 14:07
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ledsen, men jag sväljer inte liknelsen med tanten och handväskan med hull och hår. Inte att detta skulle vara årets bild heller. Ser inte nyhetsvärdet i att en mötestörare blir knuffad ur vägen där svenska män åtnjuter mötes- och demonstrationsfriheten.

Önskar Expo-David bättre lycka till nästa Årets Bild!
Citera
2016-05-03, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnopluralist
Det må vara en bra bild, men det är inte första gången som Expo-David tar arrangerade bilder med kvinnan i fråga - https://pbs.twimg.com/media/ChhYrSiXEAA2Sd6.jpg:large
Jag tror inte bilden är manipulerad. Men att den är arrangerad & planerad i förväg verkar ganska uppenbart. Speciellt när dom uppenbarligen känner varandra sedan tidigare.

Undrar om Expo-David har drabbats av lite "djungelfeber" & kanske rent av är ihop med henne.
Citera
2016-05-03, 14:12
Medlem
usb3s avatar
Den där kvinnan är ju en proffsdemonstrant som dyker upp överallt. Senast var det ju folkets demonstration där hon blev misshandlad av polska nationalister och intervjuades i diverse riksmedia. Helt enkelt en provokatör som reser land och rike runt och försöker skapa rubriker i opinionsbildande syfte. Tess Asplund heter hon enligt aftonbladets artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22177440.ab

Hon verkar vara aktiv i RS:
http://rshaninge.blogspot.se/2015/09/vi-gor-myndigheternas-jobb.html
Senast redigerad av usb3 2016-05-03 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in