2016-05-03, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Så etik- och moralbiten kommer, som jag ser det, från de som tolkat det så. Det var ett svar till någon som ansåg det ena omoraliskt, men inte det andra.

Att sedan du och Peter lagt in något jag inte skrivit eller menat ser jag som något slags försvar av er egen roll och moral i det hela. Men jag har kanske uttryckt mig oklart?

Inget om att det är omoraliskt att gå på salong, inget om att ha sex där, oavsett typ. Endast att OM man tycker att det är omoraliskt att mama san gör så är man lika omoralisk om man själv utnyttjar situationen. Dubbelmoral.

Att ingå ett avtal att sälja/köpa sex mellan två vuxna utan tvång och inblandning av tredje part. Inget problem.
Men när en tredje part ( mamsan ) genom otillbörligt avtal/tvång/hot/beroendeställning tillskanssar sig ekonomisk vinning av ursprungsavtalet då blir det förkastligt.
Det är inte dubbelmoral när man anser att tredjeparts handlande är fel..
Vad är det du inte förstår?
Alla salonger har inte ordningen du föreställer dig...
Citera
2016-05-03, 09:39
Medlem
Citat:
Vem vet. Du ägnar ju din tid med att säga emot dig själv om vartannat. De som läst här eller något annat forum vet ju att sanningen tar sig lite olika intryck i dina händer. Eller just det, du har ju aldrig skrivit på något annat forum. Fast ändå visste du mer än någon annan om ett av dem, när alla kränkta muppar försökte flytta sin beef hit till Flashback.

Det du klankar på andra för ena sekunden gör du själv i nästa. Fast jag misstänker att det är så tragiskt att du verkligen tror på det du skriver i stunden, vare sig det är för något eller raka motsatsen.

Ditt första inlägg, som ju skulle bli ditt sista, var det bästa.

"Jag tycker att de som skriver här inne är mer eller mindre barnsligt knäppa. Att nämna ställen vid namn tyder på att det fattas något uppe i det som skall vara tankebanorna, att skriva att "jag fick ta på hennes bröst" vittnar om någon som är totalt avsaknad av omdömme, och även erfarenhet förstås.

Dessa tjejer har för det mesta en synnerligen tragisk bakgrund, dom har kommit hit i tron att de ska få jobba seriöst och kunna sända hem lite slantar till sina familjer som lever i armod, de möter sina kunder för det mesta med ett brett leende och de är synnerligen tillmötesgående, men vad gör ni, kåtbockar? Jo ni utnyttjar situationen på ett dåligt och barnsligt sätt som gör att "farangen" får ett jättedåligt rykte, ni skulle bara höra vad som viskas bakom era sk.ryggar.
Inte nog med det, ni förstör för dessa kvinnor, att polis och social läser här och på många andra ställen är en självklarhet, och lika självklart är att om det är som ni skriver dessa ställen får slå igen inom en ganska snar framtid.

Om det finns en hel tarm kvar i huvet på er så sluta skriva en massa dravel här, då kanske ni kan få behålla era favoritställen, i annat fall får ni nog lägga till ganska mycket pengar för att komma åt dessa trevliga tjejer genom att ni måste åka till Thailand.

Jag skriver här mitt första inlägg, och förmodligen det sista också, men tänk på vad jag satt på pränt och skärp till er.
Snacka om hönsgård."

Jag har läst dina inlägg! Dina åsikter får du gärna ha.

Vad jag däremot hänger upp mig på är när du skriver att tjejerna kommer hit för att arbeta seriöst! De som kommer hit i den tron, är ett minimum.
Ofta är det som så, åtminstone där jag bor att Mamasan tar hit tjejer hon känner. Bekanta, släkt eller vad det kan vara för relation.
Handlar ofta om ett visa på tre eller sex månader. På den tiden handlar det om att tjäna så mycket pengar som möjligt, alternativt att hitta någon som gör att hon kan stanna i landet.
De upptäcker ganska snabbt att det går att arbeta på en restaurang, inom hemvården, ett städjobb eller annan enklare sysselsättning. Inte det lättaste att få ett arbete.
Arbeta på en massagesalong kan ge snabbare och enklare pengar! Inte så svårt att välja för dem!

Hur vet du vad som sägs bakom ryggen! Tjejerna pratar om kunder! Gör dom säkert! Tror mest de pratar om de kunder som inte har uppfört sig på ett bra sätt.
Citera
2016-05-03, 10:15
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Så etik- och moralbiten kommer, som jag ser det, från de som tolkat det så. Det var ett svar till någon som ansåg det ena omoraliskt, men inte det andra.

Att sedan du och Peter lagt in något jag inte skrivit eller menat ser jag som något slags försvar av er egen roll och moral i det hela. Men jag har kanske uttryckt mig oklart?

Inget om att det är omoraliskt att gå på salong, inget om att ha sex där, oavsett typ. Endast att OM man tycker att det är omoraliskt att mama san gör så är man lika omoralisk om man själv utnyttjar situationen. Dubbelmoral.
Vad jag är ute efter i mitt senaste inlägg är att om du påstår att tjejer, kunder eller oavsett vem det än är utnyttjar varandra eller någon alls, är du inne på moral vid sexköp.

Vem utnyttjar vem? Tjejen som kommer hit och utnyttjar mamasans verksamhet för att sälja extratjänster, oavsett om mamasan ger sitt godkännande eller inte? Mamasan som utnyttjar unga snygga tjejer för att ta rejäl procent av inkomsterna? Vem avgör vad som är rimligt och var gränsen för utnyttjande går? Män som besöker salongerna och blir övertalade att köpa ett FS istället för ett handjobb när de ligger med kuken i en snygg tjejs hand? Alla har potential att utnyttja varandra och beroende på vem betraktaren är varierar synpunkterna härom.

Inget är solklart om man pratar om utnyttjande förutom när man propagerar för moral och det gäller sexköp och säger att alla som köper en sexuell tjänst utnyttjar tjejerna. För att gemene man ska bedöma det som utnyttjande ska det nog till trafficking eller något liknande. Det finns ett spektrum av omständigheter och vem som utnyttjar vem är upp till var och en att bedöma. Därav dina generaliseringar som jag var inne på.
Hoppas du fattar vad jag menar.
Citera
2016-05-03, 12:50
Medlem
Fatskulls avatar
Håll isär resonemangen.

Igen då:
JAG har inte sagt något om moral och utnyttjande, det är thaiman och han har fått bifall av några.
Jag säger bara att OM man tycker att mama san utnyttjar damerna för att de är fattiga och har barn gör man det samma om man blir kund till dem. Beroendeställningen från deras sida är densamma.

JAG har inte skrivit att de är tvingade till det, varken av mama san eller kunden, det är thaiman och han har fått bifall.

Resonemang 2. Mama san är den som tar risken att straffas, inte tjejerna. Mama san är den som tillhandahåller lokaler där de kan sälja sina tjänster. Att tjejerna betalar för det gäller över hela världen.
Men vissa sexköpare tycker att det är skillnad på om det händer i salong, bordell eller FKK?

Resonemang 3: Marknaden för sextjänster är skapad av de som efterfrågar det. Själv har jag vid det här laget gått på massage i nästan 20 år. Jag har sett hela utvecklingskurvan. Jag har sett korrelationen mellan trådar av den här typen och efterfrågan.
Innan den här tråden startade var det inte så många från landsbygden som åkte till storstäderna för att knulla i salonger, det lovar jag.

Påståenden/frågeställningar: Hur många tror att thaidamer i salonger inte vet vad det handlar om när de kommer hit? Hur många tror att de blir tvingade att jobba i en specifik salong utan möjlighet att flytta till en annan?
Vad tror ni den höga omsättningen handlar om? Det finns ett stort antal damer som lever och verkar i Sverige i salongerna, och de flyttar, som alla salongsbesökare vet, runt bland salongerna. Hur går det till om mama san tvingar dem? Det är ju enkelt att se vilken miljö damerna kommer ifrån även om de är här på tremånadersvisa. Från risfälten eller en bar. I de salonger jag varit är det 98% äldre bartjejer nu för tiden, för 4-5 år sen såg det annorlunda ut. Men då knullades det inte överallt och antalet salonger "bara" strax under 200. Det rör sig om äldre bartjejer som inte kan dra in pengar i konkurrensen i thaibarer eller andra europeiska länder längre i oerhört stor utsträckning.

Clevernickname: Jag tror att du tillskriver mig något jag citerat i inläggen, inte vad jag skrivit. Jag har inte skrivit att någon kommer hit för att jobba seriöst.

Rune: Exakt. Vem utnyttjar vem?
Fortfarande utgår mitt resonemang från att någon anser att någon annan utnyttjar, fast man själv är anledningen till att det sker, men att det är helt ok.

Peter: "Men när en tredje part ( mamsan ) genom otillbörligt avtal/tvång/hot/beroendeställning."
Hur menar du då? Hur kan hon ha beroendeställning till mama san men inte till kunden? Kunden är förutsättningen till beroendeställningen. Exakt som jag sagt hela tiden. OM massösen måste utföra en tjänst mot sin vilja av någon anledning gör hon det i lika stor utsträckning till kund som mama san. Eller mer, mama san bereder kunden möjlighet att utnyttja i sin salong. Om man anser att det är att utnyttja och/eller att det finns en beroendeställning. Och JAG har inte sagt det, det var thaiman, och några håller med.

Jag har såklart en personlig uppfattning om etik och moral i den här frågan. Den lever jag efter själv, men är inget jag dyvlar på andra.
Citera
2016-05-03, 13:29
Medlem
Citat:
Håll isär resonemangen.

Igen då:
JAG har inte sagt något om moral och utnyttjande, det är thaiman och han har fått bifall av några.
Jag säger bara att OM man tycker att mama san utnyttjar damerna för att de är fattiga och har barn gör man det samma om man blir kund till dem. Beroendeställningen från deras sida är densamma.

JAG har inte skrivit att de är tvingade till det, varken av mama san eller kunden, det är thaiman och han har fått bifall.

Resonemang 2. Mama san är den som tar risken att straffas, inte tjejerna. Mama san är den som tillhandahåller lokaler där de kan sälja sina tjänster. Att tjejerna betalar för det gäller över hela världen.
Men vissa sexköpare tycker att det är skillnad på om det händer i salong, bordell eller FKK?

Resonemang 3: Marknaden för sextjänster är skapad av de som efterfrågar det. Själv har jag vid det här laget gått på massage i nästan 20 år. Jag har sett hela utvecklingskurvan. Jag har sett korrelationen mellan trådar av den här typen och efterfrågan.
Innan den här tråden startade var det inte så många från landsbygden som åkte till storstäderna för att knulla i salonger, det lovar jag.

Påståenden/frågeställningar: Hur många tror att thaidamer i salonger inte vet vad det handlar om när de kommer hit? Hur många tror att de blir tvingade att jobba i en specifik salong utan möjlighet att flytta till en annan?
Vad tror ni den höga omsättningen handlar om? Det finns ett stort antal damer som lever och verkar i Sverige i salongerna, och de flyttar, som alla salongsbesökare vet, runt bland salongerna. Hur går det till om mama san tvingar dem? Det är ju enkelt att se vilken miljö damerna kommer ifrån även om de är här på tremånadersvisa. Från risfälten eller en bar. I de salonger jag varit är det 98% äldre bartjejer nu för tiden, för 4-5 år sen såg det annorlunda ut. Men då knullades det inte överallt och antalet salonger "bara" strax under 200. Det rör sig om äldre bartjejer som inte kan dra in pengar i konkurrensen i thaibarer eller andra europeiska länder längre i oerhört stor utsträckning.

Clevernickname: Jag tror att du tillskriver mig något jag citerat i inläggen, inte vad jag skrivit. Jag har inte skrivit att någon kommer hit för att jobba seriöst.

Fortfarande utgår mitt resonemang från att någon anser att någon annan utnyttjar, fast man själv är anledningen till att det sker, men att det är helt ok.

Peter: "Men när en tredje part ( mamsan ) genom otillbörligt avtal/tvång/hot/beroendeställning."
Hur menar du då? Hur kan hon ha beroendeställning till mama san men inte till kunden? Kunden är förutsättningen till beroendeställningen. Exakt som jag sagt hela tiden. OM massösen måste utföra en tjänst mot sin vilja av någon anledning gör hon det i lika stor utsträckning till kund som mama san. Eller mer, mama san bereder kunden möjlighet att utnyttja i sin salong. Om man anser att det är att utnyttja och/eller att det finns en beroendeställning. Och JAG har inte sagt det, det var thaiman, och några håller med.

Jag har såklart en personlig uppfattning om etik och moral i den här frågan. Den lever jag efter själv, men är inget jag dyvlar på andra.

Du skrev, "kommer hit i tron på att dom skall jobba seriöst" Jag fetmarkerade detta för att det var vad jag svarade på.
Tror inte utan att tjejerna vet vad det handlar om, när de kommer hit till Sverige.
Citera
2016-05-03, 14:22
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Du skrev, "kommer hit i tron på att dom skall jobba seriöst" Jag fetmarkerade detta för att det var vad jag svarade på.
Tror inte utan att tjejerna vet vad det handlar om, när de kommer hit till Sverige.

Nej, jag citerade Thaiman. Jag har varken trott eller skrivit det.

För många år sedan var det så, när massagen var det viktiga i de flesta salonger. Fanns tjejer som jobbade obegränsat antal timmar, åt och sov i salongen och fick runt 3000 kr i månaden för det. Fanns även salongsägare som "garanterade" uppåt 25 damer som sedan slussades ut i salongerna. Hon och hennes man åkte dock dit.

Cyniskt utnyttjande av landsmanninor. Men samtidigt möjliggör man det som kund i dessa salonger. Och många som kände till förhållandena valde att gå dit. Gör man det har man, i min värld, avsagt sig rätten att gnälla på mama san i så fall. Vilket är hela poängen i mitt resonemang i första hand.
Citera
2016-05-03, 16:05
Medlem
thaimans avatar
"I min värld"?
jojo, Du är så jävla enkelriktad så man kan misstänka att du handhar en del salonger, samt är gift eller sambo med någon subba som verkligen utnyttjar tjejerna eftersom du rättfärdigar detta och pratar en massa skit.
Du ska fan inte tro att du är ensam om att ha insyn i skiten, och vad gäller dubbelmoral så har du ju varken eller med ditt feministiska dravvel.
Kärringen mot strömmen, BANG var hon bekant?
Mig kastar du dig över i tron att du vet och kan allt. Du har inte en susning om vilka jag verkligen hjälpt rent ekonomiskt utan att så mycket som tagit i tjejen. Så dra igen DIN stora trut. Nog tuggat i denna fråga från mig.
Citera
2016-05-03, 16:53
Medlem
Citat:
Håll isär resonemangen.

Igen då:

Så om någon gangster skull lyckas pressa mig på pengar, är det mina kunders/uppdragsgivares fel som försett mig med pengar.............. .............?
Måste tillstå att det var helt nytt tänk...
Man lär sig så länge.. ...
Citera
2016-05-03, 17:10
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
"I min värld"?
jojo, Du är så jävla enkelriktad så man kan misstänka att du handhar en del salonger, samt är gift eller sambo med någon subba som verkligen utnyttjar tjejerna eftersom du rättfärdigar detta och pratar en massa skit.
Du ska fan inte tro att du är ensam om att ha insyn i skiten, och vad gäller dubbelmoral så har du ju varken eller med ditt feministiska dravvel.
Kärringen mot strömmen, BANG var hon bekant?
Mig kastar du dig över i tron att du vet och kan allt. Du har inte en susning om vilka jag verkligen hjälpt rent ekonomiskt utan att så mycket som tagit i tjejen. Så dra igen DIN stora trut. Nog tuggat i denna fråga från mig.

Jag har inte rättfärdigat ett skit. Du har fullkomligt missat poängen. Igen.

Och du har ju själv om vartannat skrivit snyftinlägg om hur utnyttjade tjejerna är och hur synd det är om dem för att i nästa skriva om hur många av dem du knullat eller att ägarna ringer dig när de har färskt kött. Eller att man inte ska namnge salonger för att sedan göra just det.
Citera
2016-05-03, 17:16
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Så om någon gangster skull lyckas pressa mig på pengar, är det mina kunders/uppdragsgivares fel som försett mig med pengar.............. .............?
Måste tillstå att det var helt nytt tänk...
Man lär sig så länge.. ...

Jaha. Dags att lägga ord i munnen igen. Hur kom du fram till den där tankekrumbukten?

Att lägga en åsikt på mig för att sedan diskutera mot just den åsikten leder ingenstans och har givetvis inget med mig, min åsikt eller det jag skriver om att göra.
Citera
2016-05-03, 17:22
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Jag har inte rättfärdigat ett skit. Du har fullkomligt missat poängen. Igen.

Och du har ju själv om vartannat skrivit snyftinlägg om hur utnyttjade tjejerna är och hur synd det är om dem för att i nästa skriva om hur många av dem du knullat eller att ägarna ringer dig när de har färskt kött. Eller att man inte ska namnge salonger för att sedan göra just det.

Kvirrulant är bara förnamnet
Var har jag namngett en salong ?
Kunde jag så skulle jag fan inte dra mig för detta
Men det strider mot reglerna vilket du inte fattat som serverar tena lögner
Far åt helvete din fitta
Gå på hennes och köp kjol, det passar en kärring som dig
Citera
2016-05-03, 17:40
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Kvirrulant är bara förnamnet
Var har jag namngett en salong ?
Kunde jag så skulle jag fan inte dra mig för detta
Men det strider mot reglerna vilket du inte fattat som serverar tena lögner
Far åt helvete din fitta
Gå på hennes och köp kjol, det passar en kärring som dig

Ett exempel av flera; "Överlägset bäst är den som börjar på J och slutar på E"

Din ilska har såklart grund i något. Man förstår varför.

Irrelevant info, som att du betalat någon eller ej, fattar jag inte vad jag ska göra med. Ännu mindre när den ändras var tredje inlägg.

Du vet att du kan söka på dina egna inlägg va? Nyttja det, så kanske du inte säger emot dig själv hela tiden.
Senast redigerad av Fatskull 2016-05-03 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in