2016-05-01, 21:25
Medlem
Någon som vet ungefär när datum och tider kommer spikas för höstsäsongen?
Citera
2016-05-01, 21:29
Avslutad
Lewicki gör en mer än godkänd insats i dag, kanske sin första i Allsvenskan för i år. Gärna mer sånt. Att Tinnerholm (och Berget) orkar springa som han (de) gör förstår jag inte, helt galet. Rosenberg är världens största tönt.

Men Eikrem! Herregud. Ja, jag vet vad jag skrev om honom i höstas, så ingen idé att dra upp det. Skillnaden från andra hälften av säsongen i fjol och i år är dels att han springer och kämpar, dels att han lärt sig att värdera situationer på ett helt annat sätt; han hinner med i tempot. Istället för att slarva eller fumla och bli av med bollen för att han knappt är medveten om att en motståndare är i närheten så väljer han nu istället ett enklare alternativ, eller vänder tillbaka, eller vänder bort spelaren. Det är riktigt skönt att se att han har spelat upp sig och dessutom presterar så här otroligt bra igen. Lätt bäst på plan i dag!

Kjartansson har sakta men säkert vuxit in i laget, jag tycker han var ganska bra både mot Djurgården och Blåvitt, med minimal utdelning. I dag släppte det, med råge. Förhoppningsvis är han i gång med målskyttet på riktigt nu.

Spöket har skrämts i väg, Häcken. Välkomna åter på torsdag!

Kasta spjut, kasta spjut!
Citera
2016-05-01, 21:33
Medlem
Undrar hur Norrköping spelar imorgon... Bärkroth och Kujovic tillbaka... Tippar på att Kujovic går rakt in brevid Nyman, sedan mittfällt med Trasten, Blomkvist, Sjölund, Tkalcic. Dock hoppas jag nästan att Janne vågar spela Tekie. Och sedan verkar faktiskt andreas hadenius vara nära startplats...
Citera
2016-05-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
3 poäng på riktigt gräs? Det är ju så att en vill nypa sig i armen, kontrollera att månen sitter kvar och plocka fram ett annat slags gräs och fira rejält ikväll. Herregud!

Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Elfsborg vinner på gräs och Malmö vinner mot Häcken. Skrällarnas kväll

Nåja, nu tar vi ändå 1-2 grässegrar per säsong vanligtvis. Att det blev en trea i Falkenberg detta året är ingen jätteskräll.

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
EDIT:

Glömde nästan bort

Mvh

Nähä du, eran skrivbordsseger är inte officiell än.
Citera
2016-05-01, 21:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Undrar hur Norrköping spelar imorgon... Bärkroth och Kujovic tillbaka... Tippar på att Kujovic går rakt in brevid Nyman, sedan mittfällt med Trasten, Blomkvist, Sjölund, Tkalcic. Dock hoppas jag nästan att Janne vågar spela Tekie. Och sedan verkar faktiskt andreas hadenius vara nära startplats...

Varför ska Blomqvist petas efter sina senaste insatser? Noll logik i det, särskilt om Tekie skulle vara alternativet.
Citera
2016-05-01, 22:08
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tänker på han som varit mest aktiv i matchtrådarna, med Özil som profilbild?. Jinxarnas mästare
Äh nu överdriver ni. Jag är inte van att det går bra, alla kvalförluster har format mig.

Vad fan ska man säga om matchen idag då, skulle nog varit 1-1 i straffar, var många situationer men har inte kollat på matchen i efterhand så ska inte uttala mig så mycket om dom. Tycker mestadels att domaren var enormt ojämn och hade en extremt dålig nivå åt båda håll. Dibba var faktiskt rätt dålig idag, många felbeslut och ett läge där han borde gjort mål.

1-0 målet är en fruktansvärd bjudning av Tranberg / Gerson, men vårat 1-1 är även det jävligt slappt försvarsspel. Tommy fortsätter att vara säker i backlinjen samtidigt som Eric Larsson har utvecklats enormt detta år, riktigt kul att se. Något som är mindre roligt är hur Steindorsson inlett säsongen, jävlar vad svag han har varit, fegspel, bolltapp och allmänt dålig. Bänka gärna honom, sätt ner antingen Silva/Dibba på kanten och in med Hasani, eller sätt in Rajalakso från start.

Men 1-1 var väldigt rättvist då Hammarby kunnat gjort minst ett mål till, så även Sundsvall, vi borde nog lett med 1 eller 2 mål i paus, sen kommer Hammarby mer in i matchen och tar över, vi skapar inga superchanser i andra då Dibba slarvar bort många lägen med felbeslut, även Runar slog bort några passningar i öppet läge. Hoppas fan han förlänger, jävlar vad rivig och bra han är på mitten!

Skönt dock att se spelet bättre, även om det är långt kvar till maxat, så efter två bottennapp irad (även om vi lyckades vinna mot Häcken), så gäller det fan att prestera hemma och ta tag i matchen på hemmaplan mot Falkenberg som vi har så enormt svårt för (att spela hemma alltså), får gärna masa sig lite jävla folk till arenan dessutom, kräsna Sundsvallsbor!
Citera
2016-05-01, 22:29
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Hur läser man tabellen nere i Skåne? IFK Norrköping leder fortfarande tabellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Nähä du, eran skrivbordsseger är inte officiell än.

För att vara en dryg jävel räknar jag in en skrivbordsseger mot Göteborg.

Mvh

Serieledarna

Kasta spjut, kasta spjut
Senast redigerad av Signaturum 2016-05-01 kl. 22:34.
Citera
2016-05-02, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ok, så Rosenberg blir upprörd över att han får rött kort för en armbåge i nyllet på en medspelare? Förstår att han reagerar med tanke på förra säsongens konstanta armbågningar av just Rosenberg som inte bestraffades ett dugg. Blir ju svårt för den stackaren om han helt plötsligt ska bedömas likadant som alla andra spelare.

Nedanför hittar du (och andra) situationen när Rosenberg armbågade Häcken-spelaren under gårdagen.

https://streamable.com/0vc3
Citera
2016-05-02, 06:37
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Äh nu överdriver ni. Jag är inte van att det går bra, alla kvalförluster har format mig.

Vad fan ska man säga om matchen idag då, skulle nog varit 1-1 i straffar, var många situationer men har inte kollat på matchen i efterhand så ska inte uttala mig så mycket om dom. Tycker mestadels att domaren var enormt ojämn och hade en extremt dålig nivå åt båda håll. Dibba var faktiskt rätt dålig idag, många felbeslut och ett läge där han borde gjort mål.

1-0 målet är en fruktansvärd bjudning av Tranberg / Gerson, men vårat 1-1 är även det jävligt slappt försvarsspel. Tommy fortsätter att vara säker i backlinjen samtidigt som Eric Larsson har utvecklats enormt detta år, riktigt kul att se. Något som är mindre roligt är hur Steindorsson inlett säsongen, jävlar vad svag han har varit, fegspel, bolltapp och allmänt dålig. Bänka gärna honom, sätt ner antingen Silva/Dibba på kanten och in med Hasani, eller sätt in Rajalakso från start.

Men 1-1 var väldigt rättvist då Hammarby kunnat gjort minst ett mål till, så även Sundsvall, vi borde nog lett med 1 eller 2 mål i paus, sen kommer Hammarby mer in i matchen och tar över, vi skapar inga superchanser i andra då Dibba slarvar bort många lägen med felbeslut, även Runar slog bort några passningar i öppet läge. Hoppas fan han förlänger, jävlar vad rivig och bra han är på mitten!

Skönt dock att se spelet bättre, även om det är långt kvar till maxat, så efter två bottennapp irad (även om vi lyckades vinna mot Häcken), så gäller det fan att prestera hemma och ta tag i matchen på hemmaplan mot Falkenberg som vi har så enormt svårt för (att spela hemma alltså), får gärna masa sig lite jävla folk till arenan dessutom, kräsna Sundsvallsbor!

På något sätt så bör man involvera Steindorsson mer. Nu sker det främst via antingen Larsson som driver upp bollen på sin kant eller via Silva.

Känns lite korkat att bänka honom redan. Framförallt då man ser att han har rejält med fotboll i sig och bör kunna hota om han får mer bollar.
Senast redigerad av Emba 2016-05-02 kl. 07:07.
Citera
2016-05-02, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Hur läser man tabellen nere i Skåne? IFK Norrköping leder fortfarande tabellen.

På samma sätt de räknar guld, matte är inte deras starka sida...

Citat:
Ursprungligen postat av Iweridd
Någon som vet ungefär när datum och tider kommer spikas för höstsäsongen?

Det lär komma hyfsat snart efter cupfinalen då man vet vilket lag som skall EL-spela. Dock brukar man kunna räkna med att det CL-kvalande laget spelar så gott som alltid på lördagar och de som spelar EL-kval hamnar på söndagar. Det är väl inte hugget i sten men är ett mycket bra riktmärke.

Gefle borta idag alltså. Vi har inte vunnit i Gävle sedan 09 men det var på Strömvallen och nu väntar Gavlevallen så jag ser det som en start på en obesegrad svit däruppe.
MSD in istället för Rieks och Hjörtur startar istället för Bjärs. I övrigt lär det inte bli några förändringar. Som jag skrivit innan innebär en seger att vi ligger +-0 poängmässigt på de avverkade matcher mot motsvarande matcher ifjol och det vore sannerligen inte illa och bådar gott inför fortsättningen.

Rogne tillbaka på bänken, borde således inte vara orimligt med en comeback hemma mot DIF även om jag fortfarande är livrädd att skadeläget på backsidan stressat fram en comeback.

Fem matcher idag? Jisses-
Citera
2016-05-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Varför ska Blomqvist petas efter sina senaste insatser? Noll logik i det, särskilt om Tekie skulle vara alternativet.

För att jag tror att Tekie skulle kunna vara nästa Guldbollvinnare, och vill att han utvecklas... Hans bollbehandling är fantastisk och får han upp tempot kommer han bli sveriges svar på inesta eller Xavi...
Citera
2016-05-02, 09:33
Medlem
När kommer utslag om IFK-MFF matchen?
Om MFF tilldelas 3-0 seger är det en storskandal. Lika så MRO inte blir dömd som vilken annan huligan heller.

Men i denna jävla plastsvenska så förvånas inget längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in