Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Om Bari går upp så vore det ju helt fantastiskt vackert ifall Cassano gick dit i sommar. Di Natale som du skrev om tidigare, han säger ju själv att han skall fortsätta i syfte att slå Meazzas rekord - frågan är bara var?!
https://www.youtube.com/watch?v=CwZn4vtIA7s
Lysande! Fin video...
Och det hade onekligen varit vackert om Cassano återvände till Bari. Hade såklart varit ännu finare om han varit där nu, och faktiskt lyft upp dem från Serie B...
Cassano var en spelare som hade alla möjligheter att bli en av de riktigt stora. Men han snubblade bort det på vägen... Men jag tycker om när spelare gör en comeback. Lyfter sig och laget de hamnat i. Cassano tror jag nu är i en relativt fin stämning, även om han alltid ligger på gränsen.
Kanske kan Balotelli också lyckas nå dit. För det fanns likartade förväntningar, och jag hoppas att Balotelli inte behöver alla dessa år innan han landar...
Sjukt när man tänker på det. För det är Cassano som är gatupojken, medan Balotelli är övre medelklass. Men hudfärgen ger Balotelli en gigantisk fördel i den offermentaliteten som journalister så gärna vill hinta om. Men i Italien vet alla om det, medan i Sverige går vi fortfarande på det...
Oavsett så har jag en fetischism att jag vill att spelare ska få en fin avslutning av deras karriär. Och Cassano i Bari hade varit fint...