2016-05-15, 18:29
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vem tror ni blir nästa förbundskapten efter Conte?
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-05-15 kl. 18:32.
Citera
2016-05-15, 18:29
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag håller Ranieri som den största italienaren inom fotbollen säsongen 15/16, antar att ingen säger emot? Ranieri har lärt mig att älska fotboll och känna mig stolt för il calcio igen, Grande Ranieri du fina människa.
Citera
2016-05-15, 21:14
Medlem
B-Dawks avatar
Kommer Silvio att sälja Milan nu tror ni? Det känns som att ska Milan kunna ta steget tillbaka till att vara den där toppklubben i främst Italien men också prestera i Europa så måste någon ny ägare in.
Citera
2016-05-15, 21:50
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag håller Ranieri som den största italienaren inom fotbollen säsongen 15/16, antar att ingen säger emot? Ranieri har lärt mig att älska fotboll och känna mig stolt för il calcio igen, Grande Ranieri du fina människa.
Saponara är såklart störst. Allt annat är befängt.
Citera
2016-05-16, 14:33
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag har å Mercatons vägnar tagit mig ända vägen hit till detta forum, mercaton som jag i mitt ämbetsval som "il calcionisti di proffesore" är jäkligt trött på nu när de italienska lagen inte har så mycket pengar. Men vad il Calcio har så har den italienska tränare allenatores i en liga med mycket pengar nämligen engelska Premier League. I dagsläget finns det tre allenatores där i Guidolin, Conte och Ranieri samtidigt som Mazzarri mycket väl kan hamna i Watford. Guidolins Swansea har redan visat att de utan problem kan värva Chievos stora stjärna Paloschi i en vintermercato och då är Swansea inte någon storklubb utan mer ett brittiskt Chievo rent tabellmässigt och detta oroar mig.

Jag ser tre starka namn i il calcio och serie A som inte kommer att röra på sig till England och det är Hamsik som vägrar byta från Napoli då han är Napolitani och Pogba och Dybala som väntar ut de spanska storklubbarna. Men där bakom är jag rätt att det kan hända vad som och med England som en ganska trolig destination. Jag tänker på Icardi, Manolas, Naingolan, Handanovic, Bernadeschi, Ilicic, Steffe El Shaarawy, Callejon, Di Sciglio, Jorginho och ja kanske även en sån som Bonucci om rätt bud kommer att komma.

Denna utveckling oroar mig.
Citera
2016-05-16, 16:03
Medlem
Så Carpi får följa med Hellas och Frosinone ned till Serie B, trots att Verdi gjorde två mål som gav tre poäng borta mot Udinese. I Udinese kom Di Natale in och gjorde ett straffmål direkt. Fin avslutning för en stor liten spelare. Men det betyder att Udinese slutade på 39 poäng och en 17:e plats... Och nästa säsong har de vare sig Di Natale eller Domizzi...

Palermo vann, och igen var det Maresca & Gilardino som visade vägen. Zamparini missköter klubben, men samtidigt är det bra att Palermo är representerade i Serie A.

Och med Cagliari och Crotone, så kommer Serie A att täcka hela Italien nästa år. Bra.
Citera
2016-05-16, 18:58
Medlem
Så många av de stora som slutar, så att jag hinner nästan inte med. Och det går lätt inflation i när man börjar rabbla stora spelare.

Men Klose är en riktigt stor spelare. Inte minst i tyska landslaget. Även han fick avsluta med att göra ett mål, även om han egentligen tyckte att Felipe skulle ta den:

https://www.youtube.com/watch?v=GENrZsJolE4

Fiorentina vann dock matchen med 2-4.
Citera
2016-05-16, 20:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://solocalcio.se/landslaget/infor-em-conte-har-tagit-ut-en-pre-trupp/

Forwards: Borini, Eder, Pellé, Immobile, Insigne, Pavoletti. Kan det här vara den sämsta uppsättningen av forwards i ett Italienskt landslag någonsin? Den största stjärnan är en spelare på 31 år som man satt och småskrattade åt när han öste in mål i Holland för några år sedan men som gjort det bra i Premier League. Insigne ser jag inte som forward utan mer en ytter, tror Borini blir uttagen till EM då han är i bra form.
Citera
2016-05-16, 20:11
Medlem
Kul med Pavoletti, men tjänstefel att inte ta med amerikanarna Giovinco & Pirlo under omständigheterna.

https://www.youtube.com/watch?v=30HsgKTkQ68
Citera
2016-05-16, 21:51
Medlem
Uselt publiksnitt i Serie A. 22.200!

Såklart bidrar smålagen Carpi 9.000 och Frosinone 7.300 till det, men alldeles oavsett så är det usla siffror även för de stora lagen. Inter 45.500, Napoli 38.800, Juventus 38.700, Milan 37.900, Roma 35.200, osv... Mycket beror såklart att flera klubbars kurvor protesterar och bojkottar...

Crotone 7.000 är dock ett litet lag, medan Cagliari 12.500 är ett lite större lag. Störst i Serie B är dock Bari 21.200.
Citera
2016-05-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Uselt publiksnitt i Serie A. 22.200!

Såklart bidrar smålagen Carpi 9.000 och Frosinone 7.300 till det, men alldeles oavsett så är det usla siffror även för de stora lagen. Inter 45.500, Napoli 38.800, Juventus 38.700, Milan 37.900, Roma 35.200, osv... Mycket beror såklart att flera klubbars kurvor protesterar och bojkottar...

Crotone 7.000 är dock ett litet lag, medan Cagliari 12.500 är ett lite större lag. Störst i Serie B är dock Bari 21.200.

Fast Juventus har väl bäst publiksnitt i hela Italien sett till arenans kapacitet, 39 tusen i snitt på en arena som tar 41 tusen är väl helt okej. Synd bara att klubben var så konservativ med arenas storlek när den byggdes, Juventus är vad jag vet det enda laget i Italien som har kölista för att lösa säsongskort.

Om Bari lyckas kvala kommer snittet att öka nästa säsong, de har snittat 30-35 tusen när de spelat i Serie A.
Citera
2016-05-17, 01:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
http://solocalcio.se/landslaget/infor-em-conte-har-tagit-ut-en-pre-trupp/

Forwards: Borini, Eder, Pellé, Immobile, Insigne, Pavoletti. Kan det här vara den sämsta uppsättningen av forwards i ett Italienskt landslag någonsin? Den största stjärnan är en spelare på 31 år som man satt och småskrattade åt när han öste in mål i Holland för några år sedan men som gjort det bra i Premier League. Insigne ser jag inte som forward utan mer en ytter, tror Borini blir uttagen till EM då han är i bra form.

Man kan ju tycka att spelare som Berardi, Saponara eller Vazquez lika gärna kunde tas ut istället för att dras med sopor som Borini... Se lite grundtalang, förfan. Man VET ju att Borini och Immobile kommer att vara besvikelser ifall de tas ut.
Senast redigerad av snillet_1 2016-05-17 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in