2016-04-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatisen1988.016
Varför skulle man inte vilja nodda då?

Kan förstå om man har viktiga möten framför sig där man ska vara klartänkt men har man inget viktigt att göra så kan man ju lika bra ta så man hamnar i "nod-stadiet" för det är jävligt skönt när man väl är där!

Jag tycker inte det. De gånger jag hamnat där tycker jag bara man mest är borta i kolan och jag tycker man känner mindre av opiaternas positiva effekter då.
Citera
2016-04-30, 23:54
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Jag tycker inte det. De gånger jag hamnat där tycker jag bara man mest är borta i kolan och jag tycker man känner mindre av opiaternas positiva effekter då.

Okej!
Aja smaken är som baken och alla har vi ju en...
Nu ska jag snart hamna i nod-fasen
Citera
2016-05-02, 13:25
Medlem
purplepotions avatar
Citat:
Då du inte kommer att ta det nasalt så kör på iaf. en halv tablett dvs. 4 mg.
Kom bara ihåg, allt som åker ner i magen går bortkastat så försök att inte svälja något av geggan och ha en spyhink till hands om du skulle bli illamående och spy.
Hur länge ska man behålla geggan i munnen? Lär ju tillslut bli otroligt mycket saliv i käften om man inte ska välja det
Citera
2016-05-02, 13:34
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplepotion
Hur länge ska man behålla geggan i munnen? Lär ju tillslut bli otroligt mycket saliv i käften om man inte ska välja det

Helst ska man vänta minst en kvart innan man sväljer
Citera
2016-05-02, 15:10
Medlem
fredus avatar
Citat:
Kom bara ihåg, allt som åker ner i magen går bortkastat så försök att inte svälja något av geggan och ha en spyhink till hands om du skulle bli illamående och spy.
Den orala biotillgängligheten är runt 10% så nej, det är inte helt bortkastat att svälja sub.
Citera
2016-05-02, 15:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Den orala biotillgängligheten är runt 10% så nej, det är inte helt bortkastat att svälja sub.

Kanske inte bortkastat men jävligt slösigt
Citera
2016-05-03, 14:52
Medlem
Jag har märkt att lågdos nasalt (0.5-1.5mg) ofta ger mig starkare rus än högdos (2-3mg). Precis som att upptaget är bättre när jag doserar lågt.

är det så för er också?
Citera
2016-05-03, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
Jag har märkt att lågdos nasalt (0.5-1.5mg) ofta ger mig starkare rus än högdos (2-3mg). Precis som att upptaget är bättre när jag doserar lågt.

är det så för er också?

Högre dos ger tyngre rus men lägre dos ger mer eufori enligt en person i tråden. Kanske det är vad du upplever?

Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Om ditt mål är eufori: håll dig till relativt låga doser; norbuprenorfin, som kroppen "tillverkar" av buprenorfin, ger en högre eufori än buprenorfin eftersom det - till skillnad från buprenorfin - är en riktig opiatagonist och inte bara delvis opiatagonist som buprenorfin är. Buprenorfin binder dock till opiatreceptorerna med en betydligt högre affinitet än vad norbuprenorfin gör, vilket innebär att om du får i dig tillräckligt mycket buprenorfin, så kommer norbuprenorfinet inte att kunna ge sin fulla agonist-effekt utan tas över av buprenorfin.

(FB) FAQ: Buprenorfin (info om Subutex, Temgesic, etc)
Citera
2016-05-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Högre dos ger tyngre rus men lägre dos ger mer eufori enligt en person i tråden. Kanske det är vad du upplever?
Exakt, så är det. Mer eufori på lågdos är vad jag upplever, vilket är lite vad jag är ute efter. Därav att det känns starkare för mig än det tunga ruset du nämnde. Det där energiska och euforiska drivet! <3
Förövrigt kommer jag aldrig till nodd-stadiet på sub. Oavsett dosering. Lite trist. :/
Citera
2016-05-04, 02:13
Medlem
eddiepeddies avatar
Jag brukar ta 8mg Buprenorfin Sandoz på morgonen runt 8 - 9. Gjorde det igår. Men på kvällen var jag rasttös så tog 8mg Subutex (dom med B8, fast utan svårrdet nu) vid kl.18 tiden. Kände inte av det alls. Var helt onödigt för nu måste jag fixa 2Sub till för att klara mig. Tog min morgondos Buprenorfin Sandoz nu vid kl.02:00. Funkar det med så täta mellanrum? Har inte sovit nåt mellan vilket i vanliga fall brukar få effekten att gå ut snabbt. Sparade dock ca. 2mg till på morgonen vid 8.
Citera
2016-05-05, 10:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Jag brukar ta 8mg Buprenorfin Sandoz på morgonen runt 8 - 9. Gjorde det igår. Men på kvällen var jag rasttös så tog 8mg Subutex (dom med B8, fast utan svårrdet nu) vid kl.18 tiden. Kände inte av det alls. Var helt onödigt för nu måste jag fixa 2Sub till för att klara mig. Tog min morgondos Buprenorfin Sandoz nu vid kl.02:00. Funkar det med så täta mellanrum? Har inte sovit nåt mellan vilket i vanliga fall brukar få effekten att gå ut snabbt. Sparade dock ca. 2mg till på morgonen vid 8.

Om det är rus du är ute efter så tycker jag att Bup fungerar ganska dåligt att återdosera. Det är bättre att ta en ordentlig startdos än att ta litegrann och fylla på några timmar senare.
Men du fick i dig en ganska stor dos så du lär ju vara frisk ett tag fram iaf.
Citera
2016-05-05, 18:30
Medlem
Har en 8a Suboxone. Har ingen tolerans och undrar hur mycket jag bör ta för att må jävligt fint men inte jobbigt fint? Har provat förut men det var nån månad sen. Sen äter jag antibiotika också (Ciprofloxacin), är det lugnt att blanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in