2016-04-28, 03:20
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Funkar det att boosta Subutex med Lergigan?

Nej! Du blir nog bara tröttare.
Nozinan används dock på sjukhus för dom som utvecklat hög opiod/opiat tolerans. Det kan fungera som förstärksre kanske. Ring läkemedelsverket och fråga?
Jobbat med pallativ vård sists tiden och. många fick Nozinan med morfiet etc. Dom gav också nån annan medicin som förstärker opioder. Minns inte vad den hette men Läkemedelsverket vet nog.
Citera
2016-04-28, 03:23
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Nu tar inte jag opiater/opioider speciellt ofta (snarare ytterst sällan). Men om jag skulle vilja ta en opiat/opioid, så skulle jag gärna köpa helst Oxy i så fall, men detta är helt sant, Subutex skulle jag ha betalt för stoppa i mig.

Oxy är schysst. Dyrt att köpa på nätet (inte medräknat Darknet etc.)). Och rätt svårt att få tag i på "gatan". Men verkar komma in mer och mer.
Citera
2016-04-28, 18:35
Medlem
Baskiluskens avatar
Kan någon erfaren Flashbacker informera mig ifall blodet tar upp medicinen snabbare när man lägger Norspanplåstret på halsen? Har nämligen hört det, men är inte säker.

Nån?
Citera
2016-04-28, 20:02
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baskilusken
Kan någon erfaren Flashbacker informera mig ifall blodet tar upp medicinen snabbare när man lägger Norspanplåstret på halsen? Har nämligen hört det, men är inte säker.

Nån?
Nej det tror jag verkligen inte. Det är en bit av plåstret som man klipper av och sen lägger man en bit under tungan, sublingualt. Så administreras Norspan om man vill ha lite kraftigare effekt. Går även att jaga drake men det är komplicerat och onödigt för alla utom de riktigt inbitna användarna.
Citera
2016-04-28, 20:18
Medlem
Baskiluskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Nej det tror jag verkligen inte. Det är en bit av plåstret som man klipper av och sen lägger man en bit under tungan, sublingualt. Så administreras Norspan om man vill ha lite kraftigare effekt. Går även att jaga drake men det är komplicerat och onödigt för alla utom de riktigt inbitna användarna.
Jo jag vet, fast inte syftet.

Skulle du, eller vemsomhelst, kunna vara så vänlig och förklara varför halsens stora ven(er?) inte tar upp substansen snabbare?

Då menar jag applicera plåstret som det ska appliceras. It makes sense att de skulle, men vad fan vet jag...
Senast redigerad av Baskilusken 2016-04-28 kl. 20:44.
Citera
2016-04-28, 22:19
Medlem
purplepotions avatar
Har fått hem en 8mg Subutex som jag länge har velat prova. Jag har brukat tram/oxy i snart 3 år, men hållt det på en nivå som har gjort att jag inte fått någon vidare tolerans. Blir skön och noddar på 250-400mg tramadol eller 20-30mg Oxy.

Vad tror ni kan bli en bra dos för mig? Kan vara värt att säga att jag inte tänker snorta det utan kommer inta det som det skall tas - dvs under tungan. Har läst att ~0.2-0.5mg är en bra startdos. Gäller detta även när det intas sublingualt?
Och hur ska jag bära mig åt för att mäta upp en så liten mängd? Känns ju som det inte blir mer än ett korn eller två

Tacksam för svar!
-Purple
Citera
2016-04-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplepotion
Har fått hem en 8mg Subutex som jag länge har velat prova. Jag har brukat tram/oxy i snart 3 år, men hållt det på en nivå som har gjort att jag inte fått någon vidare tolerans. Blir skön och noddar på 250-400mg tramadol eller 20-30mg Oxy.

Vad tror ni kan bli en bra dos för mig? Kan vara värt att säga att jag inte tänker snorta det utan kommer inta det som det skall tas - dvs under tungan. Har läst att ~0.2-0.5mg är en bra startdos. Gäller detta även när det intas sublingualt?
Och hur ska jag bära mig åt för att mäta upp en så liten mängd? Känns ju som det inte blir mer än ett korn eller två

Tacksam för svar!
-Purple

Du kommer inte känna nånting på 0.2 mg under tungan. Tror att du måste ta minst 2 mg för att bli moffad. Varför tar du inte det nasalt? Det har bättre biotillgänglighet det räcker med 0.8 - 1mg för att bli skön
Citera
2016-04-29, 13:48
Medlem
purplepotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnan12
Du kommer inte känna nånting på 0.2 mg under tungan. Tror att du måste ta minst 2 mg för att bli moffad. Varför tar du inte det nasalt? Det har bättre biotillgänglighet det räcker med 0.8 - 1mg för att bli skön
Det är egentligen inga problem att snorta men jag känner att jag behöver vila näsan lite
Känner mig ju dock nästan tvingad att snorta om det behövs hälften så lite som när det tas sublingualt..
Tack för svar! Någon mer som vill komma med sin opinion?
Citera
2016-04-30, 16:53
Medlem
Citat:
Det är egentligen inga problem att snorta men jag känner att jag behöver vila näsan lite
Känner mig ju dock nästan tvingad att snorta om det behövs hälften så lite som när det tas sublingualt..
Tack för svar! Någon mer som vill komma med sin opinion?

Jag skulle kört på en 2mg under tungan då det håller i sig längre
Citera
2016-04-30, 23:28
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baskilusken

Nån?

Har aldrig hört talas om att halsen vore mer effektiv än andra ställen med tunt hud.

Jag brukar göra som med Fentanyl, jag rakar mig nära armhålan.
Rakar mig på bar hud tills det blir alldeles rött och börjar svida och sen sätter jag på Norspanet.
Det kan svida som attans i början efter du satt plåstret men det är det värt!
Och var beredd på att din hud kommer att flagna som fan efter en vecka där du haft på plåstret.

Citat:

Tacksam för svar!
-Purple

Då du inte kommer att ta det nasalt så kör på iaf. en halv tablett dvs. 4 mg.
Kom bara ihåg, allt som åker ner i magen går bortkastat så försök att inte svälja något av geggan och ha en spyhink till hands om du skulle bli illamående och spy.
Citera
2016-04-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatisen1988.016
Har aldrig hört talas om att halsen vore mer effektiv än andra ställen med tunt hud.

Jag brukar göra som med Fentanyl, jag rakar mig nära armhålan.
Rakar mig på bar hud tills det blir alldeles rött och börjar svida och sen sätter jag på Norspanet.
Det kan svida som attans i början efter du satt plåstret men det är det värt!
Och var beredd på att din hud kommer att flagna som fan efter en vecka där du haft på plåstret.

Då du inte kommer att ta det nasalt så kör på iaf. en halv tablett dvs. 4 mg.
Kom bara ihåg, allt som åker ner i magen går bortkastat så försök att inte svälja något av geggan och ha en spyhink till hands om du skulle bli illamående och spy.

Ta mindre då så ni slipper nodda, det är ju en bieffekt.
Citera
2016-04-30, 23:41
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Ta mindre då så ni slipper nodda, det är ju en bieffekt.

Varför skulle man inte vilja nodda då?

Kan förstå om man har viktiga möten framför sig där man ska vara klartänkt men har man inget viktigt att göra så kan man ju lika bra ta så man hamnar i "nod-stadiet" för det är jävligt skönt när man väl är där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in