Citat:
Ursprungligen postat av
KeithRichards
Så är det. Därför är det rätt obegripligt att hålla tråden igång när man bara vill säga A, men inte B. De som deltar i diskussionerna måste ju få ha samma utgångsläge.
Och ingenting nytt kommer ju fram i diskussionerna längre, så jag kan inte se meningen med alla upprepningar som Tröjmannen etc. Jag skulle vilja hävda att alla upprepningar har förstört denna en gång lysande tråd och gjort den oläsbar. Tyvärr.
Och Gays syster är inte helt säker på att det ens var samma vecka som Gay försvann som hon träffade Gay på Gustaf Dalénsgatan.
Dessutom hälsade Gay, Janne och Volvon på en kompis i Olskroken på natten innan försvinnandet. (Eller möjligtvis natten innan.) Så detta kan ha inträffat efter systerns möte.
Nu har du antagligen följt traaden ända sedan starten, eller i vart fall mycket länge. Att säga att den förstörts, är en överdrift tycker jag. Det här fallet är speciellt, mycket p.g.a. att flera skribenter sitter paa ytterligare information, som de av hänsyn till x, y, eller z inte faar eller vill skriva ut. Alternativt släpps den informationen i ett mycket sent skede - som detta med GRK:s inneboende.
Nu tror jag visserligen, att uppgiften om GRK:s inneboende är riktig - den bekräftas ju av saaväl dig som Skaraborg2. Men rent teoretiskt skulle ju ett par användare kunna "släppa känslig information" - som bara är ren desinformation. Det är naturligtvis ett problem; vad kan man betrakta som fakta i fallet?
Sedan blir det ju lite en känsla av att en del skribenter "sitter med trumf paa hand" i form av för oss övriga okända uppgifter. Naturligtvis tror jag det finns helt legitima skäl att inte avslöja dessa uppgifter, som hänsyn till x eller y, men det bidrar i alla fall till inte helt jämlika diskussionsförutsättningar.
Sammanfattningvis ett mycket speciellt och tragiskt försvinnande. I maangt och mycket ett reportage fraan svenska botten, som den kunde gestalta sig vid 1960-talets mitt.