2016-04-27, 17:19
Medlem
Skugges avatar
Vet vi vad wholesale står för, kommer man kunna köpa med sig en flaska och svepa i solen mellan för- och eftermiddagspassen?

Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
YELLOW
Edward, APA, 5,2%
Arthur Wholesale, Saison, 6%

BLUE
Brother Soigné Wholesale, Saison, 5%
Sumner, APA, 5,2%

RED
Susan, IPA, 6,2%
E. Wholesale, Saison, 7%

GREEN
Society Solitude 4, IIPA, 8%
Florence Wholesale Wheat, Saison, 5%

Ölen som Hill Farmstead tar med sig på CBC. Som väntat en hel del saison. Inte min favoritstil men har ju inte druckit någon från HF förutom Grassroots brother soigné.
Citera
2016-04-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tråk. saison är fan inte något skoj alls.
Har du druckit hill farmsteads saisons? Jag är inte heller något jättefan av stilen men det hf gör är fanimig magi. Jag är sjukt taggad på att få dricka massor av hf både på själva mässan och på warpigs tap takeover på torsdan!
Citera
2016-04-28, 23:19
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Fått tag på lite estnisk öl genom farsan som var över i Finland.

Testade precis Pearu IPA från Hopster, om ni kommer över den bör ni absolut köpa. Riktigt trevlig, för er som inte gillar "konstigheter"!
Citera
2016-04-29, 08:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Har du druckit hill farmsteads saisons? Jag är inte heller något jättefan av stilen men det hf gör är fanimig magi. Jag är sjukt taggad på att få dricka massor av hf både på själva mässan och på warpigs tap takeover på torsdan!
yes det har jag. men saison är en totalt ointressant stil för min del. men visst kommer jag väl smaka lite.

apropå cbc. som det känns nu blir det nog sista gången jag åker. att de går till en lokal som är dubbelt så stor och dubbelt utställare och besökare gör att mässan tappar charmen. det blir inte intimt likt tidigare. sedan gällande utställarna så blir jag väldigt frågande vad t.ex. brewski har där att göra och några andra bryggare. jag vill ha crème de la crème och det är definitivt inte brewski.
(inte bara brewski, men det var det första jag kom på, det är en hel del bryggare som inte håller den kvalitet som cbc står för).

att dom fortfarande inte har krängt alla biljetter skvallrar väl om att folk inte verkar vara så jävla pepp heller.
Citera
2016-04-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
apropå cbc. som det känns nu blir det nog sista gången jag åker. att de går till en lokal som är dubbelt så stor och dubbelt utställare och besökare gör att mässan tappar charmen. det blir inte intimt likt tidigare. sedan gällande utställarna så blir jag väldigt frågande vad t.ex. brewski har där att göra och några andra bryggare. jag vill ha crème de la crème och det är definitivt inte brewski.
(inte bara brewski, men det var det första jag kom på, det är en hel del bryggare som inte håller den kvalitet som cbc står för).

att dom fortfarande inte har krängt alla biljetter skvallrar väl om att folk inte verkar vara så jävla pepp heller.
Håller med, jag är också lite orolig för att det blivit "för stort". Fler utställare men samma mängd av varje öl lär ju bara generera mer köande till de mer populära ölen, och större risk att man missar saker man vill prova. Hoppas jag har fel.

Nu tycker jag ju iofs att Brewski kan göra rätt bra grejer, men jag förstår vad du menar. Troligtvis har de fått sin plats tack vare att de synts väldigt mycket senaste året, gjort collabs med en del stora amerikanska bryggerier osv. Att antalet utställare är fler i år lär också ha varit till Brewskis fördel.
Citera
2016-04-29, 11:33
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Håller med, jag är också lite orolig för att det blivit "för stort". Fler utställare men samma mängd av varje öl lär ju bara generera mer köande till de mer populära ölen, och större risk att man missar saker man vill prova. Hoppas jag har fel.

Nu tycker jag ju iofs att Brewski kan göra rätt bra grejer, men jag förstår vad du menar. Troligtvis har de fått sin plats tack vare att de synts väldigt mycket senaste året, gjort collabs med en del stora amerikanska bryggerier osv. Att antalet utställare är fler i år lär också ha varit till Brewskis fördel.
ja, istället för 1000 pers till 3F så kommer det nu bli 2000.

brewski gör helt OK grejer, inte mer.

jag har dåliga vibbar tyvärr
Citera
2016-04-29, 11:58
Medlem
Quorthons avatar
Beer list is as follows (hold tight)
Kegs
Anna
Arthur
Beyond Good & Evil
Birth of Tragedy
Brother Soigné
Civil Disobedience
Civil Disobedience 15 (Mango)
Clara
Convivial
Dorothy
Edith
Edward
Everett
Fear & Trembling
Flora B/B/R
Flora Plum
Florence
Genealogy
Harlan
Madness & Civilization #6
Mary
Nordic Saison
Norma 2014 Vintage
Shirley Mae (nitro)
Society Solitude 4
Sumner
Susan
Table Dorothy
Twilight Wholesale
Walden
Works of Love: 2015 Anchorage (Apple Beer)
Works of Love: 2015 Anchorage (Mandarina)

Bottles
Ann 375ML
Art 750ML
Birth of Tragedy 500ML
Civil Disobedience 11 750ML
Civil Disobedience 14 375ML
Civil Disobedience 16 750ML
Civil Disobedience 17 750ML
E. 750ML
Flora B/B/R 375ML
Flora B6 750ML
Flora Plum 375ML
Juicy 1.5L Magnum
Norma 2014 Vintage 750ML
Works of Love 2013: SARA 750ML

Listan till Hill Farmstead tap takeover
Citera
2016-04-29, 16:44
Medlem
CheeseJays avatar
Den listan är helt sinnessjuk, fan vad gött det kommer att bli.
Citera
2016-04-29, 18:46
Medlem
Quorthons avatar
Gissar det blir trångt och dyrt. Går nog dit och tar en öl eller två.
Citera
2016-04-29, 19:14
Medlem
Missplacedgunks avatar
Synd att riktigt god öl ska vara så förbannat dyrt.. Har aldrig haft pengar att lägga på "fin öl".
Citera
2016-04-29, 19:16
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Synd att riktigt god öl ska vara så förbannat dyrt.. Har aldrig haft pengar att lägga på "fin öl".
Skitsnack! Du prioriterar att bli full i stället för att dricka bra öl, svårare är det inte.
Citera
2016-04-30, 00:03
Medlem
Loxuss avatar
Finns det några bra lager-öler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in