2016-04-28, 22:18
Medlem
Kan hålla med om att det är hetsigare på fotboll än hockey, men det beror nog en hel del på att man kan vara utomhus i värmen vilket inte många vill vara på vintern.
Sen är det inte så jävligt som media försöker vrida det till.
Under dom c:a 30 år jag gått på matcher så skulle jag aldrig ta med min grabb på 80-90talet då var det kaos utanför arenorna och jag upplever absolut inte det så nu runt själva arenan och absolut inte inne på arenorna.
Visst händer det saker men inte i närheten hur det var förr med mycket planinvasioner, stenkastning utanför etc etc.

Och angående barn, ja jag har tagit med min grabb sen han var 7-8 år på matcher, inte ofta derbyn men sista åren så får han haka på även på borta match och då står vi i klacken vilket han älskar att få sjunga fram laget och vara en del av supportrarna.
Jag har inga problem att ta mig runt oroligheterna om jag inte vill vara där, i 99 av 100 fall så råkar ingen ut som inte själv har valt att sätta sig i den situationen på ett eller annat sätt.
Citera
2016-04-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olderthan40
Men som det är nu är det för djävligt , alla låter så uppgivna att det skall vara så här .Varför låter man det fåtalet fega maskerade stackarna styra fotbollskulturen . Sluta stödja de delarna som förstör sluta använda ordet HAT titta hur det ser ut på en hockeymatch inte mycket hat där jämfört med adrenalinfotbollskuluren . Ni som har barn tar ni med de och tittar på matchen när ni står mitt i klacken .... Nä naturligtvis inte .

Går du eller har gått aktivt på fotboll under ditt vuxna liv? Det är fan så mycket lugnare runt arenorna idag än hur det var förr. Allsvenskan har en publik och en inramning som den inte förtjänar. 99% av alla deppiga jävla kommentarer efter skiten igår är från folk som i princip aldrig ser fotboll live och som aldrig oavsett hur jävla städat det var troget skulle se varenda hävla match. Sjukt att inte Sana får någon skit i princip alls för sitt tilltag.
Citera
2016-04-28, 22:42
Bannlyst
Nu är han gripen och hörd 😅
Citera
2016-04-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicknightinggale
Små Box i Hbg.

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/04/28/brak-i-centrum-infor-match-pa-olympia/

Har för övrigt aldrig hört en hemmaklack varit så tysta i mitt liv. Dem tappra 200 råttorna håller ju låda ta mig fan haha

Vet du om det var som förra året där 2 Helsingborgare stod redo ensamma mot en hel liga som myntade ut till ett icke händelse där de 2 blev tagna eller blev det slagväxling?
Citera
2016-04-28, 22:45
Bannlyst
gissar på villkorlig dom och samhällstjänst 200 timmar. fast blir det mediadrev så får han väl 1 månads fängelse= fotboja och 0 övervakning.
tillträdesförbud såklart men hur många har inte det inne på GU?
Citera
2016-04-28, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anoon
Vet du om det var som förra året där 2 Helsingborgare stod redo ensamma mot en hel liga som myntade ut till ett icke händelse där de 2 blev tagna eller blev det slagväxling?

Helsingborg är inget, Malmö gav i alla fall lite motstånd igår fast tyckte det var en del danskjävlar.. hyr ni in power?
Citera
2016-04-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Går det överhvuudtaget ranka huliganligorna efter wisemen?
dif får spö av bajen, samtidigt är dif och gnaget jämna men wisemen hävdar att de är jämnast mot gnaget samtidigt som gnaget och bajen är jämna mm...

Är alla fyra ligor jämna och sen har bara Wisemen etablerat en position som herre på täppan?
WM är ohotad etta, de andra delar en fjärdeplats. Om de inte löper efter 33sek så avbokar dem dagen innan
Citera
2016-04-29, 07:44
Medlem
AssaultQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
Nu är han gripen och hörd 😅

M'ttias Johanss*n från Kungsbacka
Citera
2016-04-29, 08:37
Medlem
flingborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Går det överhvuudtaget ranka huliganligorna efter wisemen?
dif får spö av bajen, samtidigt är dif och gnaget jämna men wisemen hävdar att de är jämnast mot gnaget samtidigt som gnaget och bajen är jämna mm...

Är alla fyra ligor jämna och sen har bara Wisemen etablerat en position som herre på täppan?

Beror ju på vilken uppställning ligorna har. Numera fylls det ut med massa yngre och annat löst folk.
Folk börjar bli gamla och prioriterar familjelivet framför box. Dock övertygad om att Stockholmsligorna kan ge WM en jämn match en bra dag med rätt folk.
Citera
2016-04-29, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AssaultQueen
M'ttias Johanss*n från Kungsbacka
facebook?
Citera
2016-04-29, 10:35
Medlem
Olympians avatar
Jävla fittbeteende att skriva ut namn på folk och om det är någon huligan som förtjänar att straffas så är det muppen som kastade en flaggpinne mot hemmapubliken.
Citera
2016-04-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
Dom som står vid deras banderoll bidrar i alla fall noll i sång och stämning.

tror du firman lägger sig i detta? läste att dom la sig i svarta börshandeln för att ingen ska sko sig på vårat lag? igår förstörde en eller flera personer som dom säkert känner en jävla massa mer.

Hoppas att man tar hänsyn till att även Malmö kastade bangers så att båda lagen nollas.

Nu är det ju fan inte många som håller låda hela matchen vare sig i hörnet på J eller på H. Men visst står en del äldre gubbar därkring och med åldern pallar väl folk inte hålla låda hela jävla tiden.

Va fan försvarar man bangers för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in