2016-04-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Malmö och Göteborg försökte komma åt varandra vid bortasektione efter matchen men polisen kom imellan. Malmö vände då och försökte istället via nästa sidogata komma åt göteborgarna. Några slag han utdelas men polisen kom imellan där ganska snabbt också. Betydligt fler än vad som syns på den filmen.
Det höjer verkligen stämningen i matchen när supportergrupper drabbar samman innan. Blir så mycket högre intensitet i läktarmatchen sen då. Nej, vänta nu… matchen var ju redan över. Hmm...
Citera
2016-04-28, 13:33
Medlem
Disclosures avatar
Sitter vanligtvis på familjeläktare själv, älskar gnabbandet och hetsandet mellan firmor/ultras. Det är en otrolig stämningshöjare för matchen. Olyckligt när det drabbar "vanliga" supportrar dock.

Tänkte bara skriva vad jag tycker från ett familjeläktarperspektiv.

Fanns även på plats igår under Blåvitt och tyckte stämningen var fantastisk!
Citera
2016-04-28, 14:01
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Malmö och Göteborg försökte komma åt varandra vid bortasektione efter matchen men polisen kom imellan. Malmö vände då och försökte istället via nästa sidogata komma åt göteborgarna. Några slag han utdelas men polisen kom imellan där ganska snabbt också. Betydligt fler än vad som syns på den filmen.

Yes, var där. Syftade mer på det värdelösa innehållet i filmen
Citera
2016-04-28, 17:50
Medlem
Probelimes avatar
Går det överhvuudtaget ranka huliganligorna efter wisemen?
dif får spö av bajen, samtidigt är dif och gnaget jämna men wisemen hävdar att de är jämnast mot gnaget samtidigt som gnaget och bajen är jämna mm...

Är alla fyra ligor jämna och sen har bara Wisemen etablerat en position som herre på täppan?
Citera
2016-04-28, 19:40
Bannlyst
Små Box i Hbg.

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/04/28/brak-i-centrum-infor-match-pa-olympia/

Har för övrigt aldrig hört en hemmaklack varit så tysta i mitt liv. Dem tappra 200 råttorna håller ju låda ta mig fan haha
Citera
2016-04-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Går det överhvuudtaget ranka huliganligorna efter wisemen?
dif får spö av bajen, samtidigt är dif och gnaget jämna men wisemen hävdar att de är jämnast mot gnaget samtidigt som gnaget och bajen är jämna mm...

Är alla fyra ligor jämna och sen har bara Wisemen etablerat en position som herre på täppan?

Nej det går inte att ranka de.
En idiot är alltid en idiot oavsett hur mycket idiot man är .
Dessa idioter oavsett färg gör så att det man tror sig stärka och stå upp för , bara blir försvagat .
Tänk vad många familjer som blir lockade att gå på en dyr allsvensk match efter detta .

Avs Extremt besviken.
Citera
2016-04-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olderthan40
Nej det går inte att ranka de.
En idiot är alltid en idiot oavsett hur mycket idiot man är .
Dessa idioter oavsett färg gör så att det man tror sig stärka och stå upp för , bara blir försvagat .
Tänk vad många familjer som blir lockade att gå på en dyr allsvensk match efter detta .

Avs Extremt besviken.

Hur kommer det sig då att publiksiffrorna ökar varje år trots att fotbollen är förklarad död 10 plus gånger? Förklarade du Hultsfred dött efter en våldtäkt där?
Citera
2016-04-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Hur kommer det sig då att publiksiffrorna ökar varje år trots att fotbollen är förklarad död 10 plus gånger? Förklarade du Hultsfred dött efter en våldtäkt där?

Nej förhoppningsfullt är den inte död ännu , men det som tar död på sig själv dör kanske snart . En kultur som tillåter en vanlig Svensson att förvandla sig till huligan bara för att han antar rätt färger på rätt ställe .
Varför försvara rätten att vara idiot bara för att man tror sig tillhöra något speciellt .Jag har lite svårt att fatta det .
Tänk istället tillbaka på den tiden ni var lite mindre och spelade fotboll , hade ni då träffat på dessa firmor och färger tänk vad rädda ni hade blivit .
Så min svar till vilka firmor som är störst bäst och vackrast , jo det är de som inte syns .
Tänk på det ni som vill göra skillnad genom att använda pappas rökgranat från lumpen eller det nyinköpta knallskottet .
Citera
2016-04-28, 21:38
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Nej förhoppningsfullt är den inte död ännu , men det som tar död på sig själv dör kanske snart . En kultur som tillåter en vanlig Svensson att förvandla sig till huligan bara för att han antar rätt färger på rätt ställe .
Varför försvara rätten att vara idiot bara för att man tror sig tillhöra något speciellt .Jag har lite svårt att fatta det .
Tänk istället tillbaka på den tiden ni var lite mindre och spelade fotboll , hade ni då träffat på dessa firmor och färger tänk vad rädda ni hade blivit .
Så min svar till vilka firmor som är störst bäst och vackrast , jo det är de som inte syns .
Tänk på det ni som vill göra skillnad genom att använda pappas rökgranat från lumpen eller det nyinköpta knallskottet .

Hoppas aldrig nån använder en fosforgranat på en läktare..
Citera
2016-04-28, 21:47
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Hoppas aldrig nån använder en fosforgranat på en läktare..

tårgas släppte ju ngt ljushuvud iväg på nya Ullevi för länge sedan.. samma skit på Gbg kravallerna 2001..

bangers och bengaler är inget i jämförelse.. äckliga pepparsprayen är däremot ingen lek vid direktträff

Fick för övrigt kryckor idag efter att fått en hästjävelfot på mig gnääääägg
Citera
2016-04-28, 21:47
Medlem
Citat:

Det har funnits sen 80-talet som om du nu är som ditt nick över 40 så borde du garanterat sett det när du var "liten" också.
Citera
2016-04-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Det har funnits sen 80-talet som om du nu är som ditt nick över 40 så borde du garanterat sett det när du var "liten" också.

Men som det är nu är det för djävligt , alla låter så uppgivna att det skall vara så här .Varför låter man det fåtalet fega maskerade stackarna styra fotbollskulturen . Sluta stödja de delarna som förstör sluta använda ordet HAT titta hur det ser ut på en hockeymatch inte mycket hat där jämfört med adrenalinfotbollskuluren . Ni som har barn tar ni med de och tittar på matchen när ni står mitt i klacken .... Nä naturligtvis inte .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in