Citat:
Ursprungligen postat av
Risig
Men dom är ju fortfarande inte där i egenskap av "huliganer"? Eller hade dom klubbfärger på sig?
Sen förstår jag inte hur du kan få detta till att vara politiskt? Ett gäng trakasserar människor dagligen och polisen kan/vill/får inte ingripa så personer bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Finns liksom inget politiskt i det.
Nej vad vet jag. Jag vill dock minnas en tid då Firman boys var firman boys och DFG var DFG. Idag verkar det vara ett hopkok av kalhyggen som slåss för det mesta. Inte bara mot det mesta men även med de flesta så som sida vid sida med varandra. Långt bort från Football factory idealet:
Skiter väl i utveckligen så då jag inte tycker om fenomenet överhuvudtaget. Men att inte erkänna att denna politiska aktion kopplat ihop firman boys och DFG med politik är att stoppa huvudet i sanden.
Alla förstår att det inte är en slump att just så många personer från dessa grupper sammanstrålar. Individer har använt sin tillhörighet till respektive firma för att kunna kraftsamla och genomföra aktionen. Det är liksom det som gör firmorna politiska i var mans ögon. Sen vad man tycker i frågan är inte intressant. Firmorna är nu politiserade oavsett vad ni tycker och tänker. Det blev det sekunden någon använde sitt nätverk i respektive firma för att slåss i politiskt syfte.
Jag lämnar denna diskussion nu. Kul att firmorna iallafall bekänner färg. Mentala kalhyggen brukar dras till extrema åsikter.
Må väl.