2016-01-31, 18:43
  #29941
Medlem
Massa jävla förvirrade inlägg och en jävla skev vinkling från media som helt har tappat greppet. Om syftet var att markera mot de Marockaner som dagligen trakasserar folk och som polisen och politiker inte vågar markera mot så är det ett initiativ att bara applådera. Någon idiot som skrev om grundare som vrider sig ni var uppenbarligen inte med på hur det såg ut bland ligister för 15 år sedan politiskt.

Sjukt att vänstern aldrig gör liknande där 99% kallar sig feminister samtidigt som ni inte vågar fördöma eller ta ställning mot den sjuka kvinnosyn som importeras. Jävla idioter.
Citera
2016-01-31, 19:10
  #29942
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det har cirkulerat bilder där deltagare har djurgårdsattiraljer på sig, kanske är det vad vissa förvirrade element kokar soppa på?



Kan man enbart vara en sak här i livet? Huligan eller pappa, brorsa eller son, svensk eller syrian osv. Det ena utesluter väl inte det andra, eller hur?

Nej men vad spelar det för roll tycker du? Alla vet att det var Firman boys och Djugårdens fina grabbar som låg bakom detta. Det är inte uppe för debatt det bara är så. Det har gjort att dessa firmor har blivit kraftigt politiserade.

Sen om dom slogs under de namnen eller inte spelar ingen roll. Alla vet ändå.
Citera
2016-01-31, 19:12
  #29943
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Massa jävla förvirrade inlägg och en jävla skev vinkling från media som helt har tappat greppet. Om syftet var att markera mot de Marockaner som dagligen trakasserar folk och som polisen och politiker inte vågar markera mot så är det ett initiativ att bara applådera. Någon idiot som skrev om grundare som vrider sig ni var uppenbarligen inte med på hur det såg ut bland ligister för 15 år sedan politiskt.

Sjukt att vänstern aldrig gör liknande där 99% kallar sig feminister samtidigt som ni inte vågar fördöma eller ta ställning mot den sjuka kvinnosyn som importeras. Jävla idioter.

Spelar ingen roll. I 30 år har man sagt att firmorna ska hållas fri från politik. Med denna aktion är det kört oavsett vad ni säger. Alla vet vilka som deltog och varför.

Många unga på scenen kommer nog få pisk av dom äldre och det är antagligen därför ni är så inåt helvete oroliga och måste försvara detta trots att det är lönlöst.
Citera
2016-01-31, 19:18
  #29944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Spelar ingen roll. I 30 år har man sagt att firmorna ska hållas fri från politik. Med denna aktion är det kört oavsett vad ni säger. Alla vet vilka som deltog och varför.

Många unga på scenen kommer nog få pisk av dom äldre och det är antagligen därför ni är så inåt helvete oroliga och måste försvara detta trots att det är lönlöst.

Jag tror snarare du är rädd och försöker hitta på en splittring som inte finns.
Citera
2016-01-31, 19:20
  #29945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Spelar ingen roll. I 30 år har man sagt att firmorna ska hållas fri från politik. Med denna aktion är det kört oavsett vad ni säger. Alla vet vilka som deltog och varför.

Många unga på scenen kommer nog få pisk av dom äldre och det är antagligen därför ni är så inåt helvete oroliga och måste försvara detta trots att det är lönlöst.


Att stå upp mot gäng som öppet terroriserar kvinnor och svaga borde alla applådera. Vad är du rädd för?
Citera
2016-01-31, 20:14
  #29946
Avslutad
Hihi... Två inlägg efter varandra som svarar på mitt påstående om smisk. Mitt i prick?
Citera
2016-01-31, 20:15
  #29947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Spelar ingen roll. I 30 år har man sagt att firmorna ska hållas fri från politik. Med denna aktion är det kört oavsett vad ni säger. Alla vet vilka som deltog och varför.

Många unga på scenen kommer nog få pisk av dom äldre och det är antagligen därför ni är så inåt helvete oroliga och måste försvara detta trots att det är lönlöst.
FB och dfg har en ledning, finns inte på kartan man gör nåt i ligans namn utan tillåtelse,,
Citera
2016-01-31, 20:18
  #29948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hihi... Två inlägg efter varandra som svarar på mitt påstående om smisk. Mitt i prick?

Haha du är ändå lite kul men du är helt snett på det.
Citera
2016-01-31, 20:53
  #29949
Medlem
pulverhonungs avatar
En stor eloge till er som tar tag i det när politikerna och polisen vägrar. Önskar att jag kunde ansluta mig på ett eller annat sätt men eftersom jag varken är grabb eller bor i någon stad med nämnvärda firmor så får jag nog vänta på min tid, kör kårt!
Citera
2016-01-31, 20:56
  #29950
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amrabat
fega råttor åk ut till förorterna om ni nu är så "tuffa" och ska hata invandrarna så jävla mycket och leka coola. Jag har flera invandrare som polare som aldrig gjort varken mig eller någon annan illa

Du vet att grabbarna i förorten också har tröttnat på dom här smutsiga människorna? Om du inte förstår varför dom har tröttnat får någon förklara det för dig. Attacken var inte riktad mot invandrare Utan mot illegala marockanska ungdomar som våldtar och rånar vanliga medborgare!
Citera
2016-01-31, 20:59
  #29951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det vore väl märkligt om det inte blandades ihop när två firmor går samman och slåss i politikens namn. Är du dum på riktigt?

Men dom är ju fortfarande inte där i egenskap av "huliganer"? Eller hade dom klubbfärger på sig?

Sen förstår jag inte hur du kan få detta till att vara politiskt? Ett gäng trakasserar människor dagligen och polisen kan/vill/får inte ingripa så personer bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Finns liksom inget politiskt i det.
Citera
2016-01-31, 21:28
  #29952
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Men dom är ju fortfarande inte där i egenskap av "huliganer"? Eller hade dom klubbfärger på sig?

Sen förstår jag inte hur du kan få detta till att vara politiskt? Ett gäng trakasserar människor dagligen och polisen kan/vill/får inte ingripa så personer bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Finns liksom inget politiskt i det.

Nej vad vet jag. Jag vill dock minnas en tid då Firman boys var firman boys och DFG var DFG. Idag verkar det vara ett hopkok av kalhyggen som slåss för det mesta. Inte bara mot det mesta men även med de flesta så som sida vid sida med varandra. Långt bort från Football factory idealet:

Skiter väl i utveckligen så då jag inte tycker om fenomenet överhuvudtaget. Men att inte erkänna att denna politiska aktion kopplat ihop firman boys och DFG med politik är att stoppa huvudet i sanden.

Alla förstår att det inte är en slump att just så många personer från dessa grupper sammanstrålar. Individer har använt sin tillhörighet till respektive firma för att kunna kraftsamla och genomföra aktionen. Det är liksom det som gör firmorna politiska i var mans ögon. Sen vad man tycker i frågan är inte intressant. Firmorna är nu politiserade oavsett vad ni tycker och tänker. Det blev det sekunden någon använde sitt nätverk i respektive firma för att slåss i politiskt syfte.

Jag lämnar denna diskussion nu. Kul att firmorna iallafall bekänner färg. Mentala kalhyggen brukar dras till extrema åsikter.
Må väl.
__________________
Senast redigerad av Windchester 2016-01-31 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in