2016-04-28, 10:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
Förvisso men nog smälldes det en del från er sektion också eller hörde jag fel?

Båda lagen nollas och så ses vi i Malmö nästa gång.

Jag har ingen aning. Jag var inte där. Det var i varje fall inte dem som stoppade matchen.
Senast redigerad av mishima 2016-04-28 kl. 11:00.
Citera
2016-04-28, 10:54
Medlem
bagarn29s avatar
Om jag har förstått resonemanget rätt så bröts matchen p.g.a att ass. domare inte kunde fullfölja sitt uppdrag. Jonas Eriksson sa i TV att de diskuterade att spela matchen klar men att det inte gick.

Sedan stormades planen av en överförfriskad norrman med hockeyfrilla som grädden på moset.

3 - 0 till MFF är rimligt liksom en matchs avstängning för Sana för flaggkastningen. Hur IFK ska bestraffas har jag ingen åsikt om men någon bestraffning lär det nog bli.
Citera
2016-04-28, 10:55
Medlem
Bornets avatar
Verkar som att bangerkastaren nu är identifierad. Ska bli intressant och se hur detta fortgår.
Citera
2016-04-28, 10:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är seriös, tror du inte det finns kameror vid inpassering på arenan? Det är förhelvete bara jämföra bilder så ser man vem som gjort vad. Det skulle min 5-åriga dotter klara av.
Ja, om det är så enkelt, installera kameror och så anställer vi din femåriga dotter. Hon kan jobba extra hos polisen vid andra identifikationer.
Citera
2016-04-28, 10:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Verkar som att bangerkastaren nu är identifierad. Ska bli intressant och se hur detta fortgår.

Kan han bli åtalad för t.ex "åtal för personskada" eller vad nu den korrekta juridiska termen är?
Citera
2016-04-28, 11:01
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan han bli åtalad för t.ex "åtal för personskada" eller vad nu den korrekta juridiska termen är?
Ska man åtala honom för att han åtalat andra för personskada?

Misshandel är nog termen - faktiskt.
Citera
2016-04-28, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
skulle inte "fans" då slänga in bangers vid ledning för sitt eget lag?!? om nan låter matchen sluta 0-0?!? spela klart men låt göteborg spela för tomma läktare 3 högriskmatcher. Just det, sparka den norska idioten, och änglarna kan väll be honom betala 10 bortaresor, då han verkar vilja se till att hemmamatcher ska vara utan publik. (desutom enligt uppgifter så var det brs med kosing han fick för vadet)
Han och vi andra syftade nog på att låta resultatet 0-0 skall gälla för att det var det som var aktuellt när matchen bröts. Skulle det stå 1-3 skulle det resultatet gälla när det är så lite kvar av matchen.
Citera
2016-04-28, 11:02
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
För att för en gångs skull skriva ett lite mer seriösare inlägg här tycker jag mig mer och mer se supportrar som för 2-3 år sedan suckat över att matchen avbrutits och SvFF återigen fått ett ärende att missköta nu totalt rötnat på dräggigt supporterbeteende. Många utav oss supportrar har både aktivt eller åtminstone från sidlinjen stöttat och drivit igenom nya och supportervänligare riktlinjer från förbundet. Idag tycker jag inte SvFF är lika orimliga med de nya bötesreglerna gällande pyro längre, jag tycker inte SvFF är samma fotbollsmördare med nån jubelidiot som L.Å Lagrell i spetsen, jag tycker dom är på väg åt rätt håll. Det är därför man blir så jävla trött när något sånt här händer - igen. Det spelar den gamla svansen på kansliet rätt i händerna. Nu var det ju blåvitt detta drabbade, och som grädde på moset väljer nån jävla hucky-puckylirare att storma planen och göra hela incidenten till en komplett Benny Hill-sketch (vilket blåvitt borde seriöst skicka en diskret blomma med tack till - jag tror rubrikerna hade varit bra mycket värre och emr fokuserade på blåvitts klack och deras förehavanden om inte idiotjäveln bestämt sig för att storma planen), men det hade mycket väl kunnat hända (nästan) vilken annan klubb som helst. Jag är framför allt trött på att behöva försvara att jag gillar att gå på fotboll för ignoranta egenutnämnda panel-tyckare vid fikabord, familjemiddagar eller den lokala puben. Man orkar liksom inte ens längre. Man rycker på axlarna. Och det skadar genuint den svenska fotbollen.

/Moralkärringen
Precis Bornet!

Vi har ju fått till en ganska bra ordning om vad som gäller och inte gäller på våra läktare. Förbundet/arrangörer/övrig publik har varit "ok" med vissa saker då de vet att de olika läktargrupperingarna vet vad som är totalt oacceptabelt och riskerar inställda matcher, böter och skrivbordssegrar.
Citera
2016-04-28, 11:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är seriös, tror du inte det finns kameror vid inpassering på arenan? Det är förhelvete bara jämföra bilder så ser man vem som gjort vad. Det skulle min 5-åriga dotter klara av.

Det är precis så man har gjort när man har identifierat personer vid demonstrationer. Man har letat efter bilder på samma personer omaskerade. Inte helt lätt men det går om man lägger tid på det.
Citera
2016-04-28, 11:03
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
Förvisso men nog smälldes det en del från er sektion också eller hörde jag fel?

Båda lagen nollas och så ses vi i Malmö nästa gång.

Jodå, malmöiterna kastede 3-4 bangers från sin sektion.
Citera
2016-04-28, 11:04
Medlem
Bornets avatar
Att kasta bangers är alltid fel - och satans töntigt. Men det är en jävla skillnad på att smälla bangers och att kasta den direkt på en spelare. Så jävla efterblivet.
Citera
2016-04-28, 11:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Så funkar det här i samhället. Den som inte begår brott kan vara säker på att inte straffas. Den som begår brott riskerar att straffas för det. ALDRIG så straffas en oskyldig bara för att man inte hittar den skyldige, ALDRIG.
Klubben som levt upp till alla krav och åttaganden är oskyldig. Att ändå straffa klubben är som att straffa en brottslings föräldrar eller polare.

Ja, agreed.

Vi är nog helt överens i det hela, klubben ska inte straffas.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, om det är så enkelt, installera kameror och så anställer vi din femåriga dotter. Hon kan jobba extra hos polisen vid andra identifikationer.

Barnarbete är fortfarande förbjudet i Sverige, annars kanske tillomed du hade haft ett jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är precis så man har gjort när man har identifierat personer vid demonstrationer. Man har letat efter bilder på samma personer omaskerade. Inte helt lätt men det går om man lägger tid på det.
Japp, det är inte så jävla svårt och det finns garanterat bilder på de som är maskerade innan de tagit på sig balaklavan/masken. Men det verkar som folk inte förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in