2016-04-28, 09:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Finns ingen som går in genom biljettluckan maskerad, och om så sker så är det något helt annat som är fel.
Men herregud, är du seriös, en balaklava tar man in hur lätt som helst, går ju som mössa t.o.m.
Citera
2016-04-28, 09:56
Medlem
Otroligs avatar
Det där hade kunnat hända på vilken arena som helst i Sverige trots idogt och likvärdigt säkerhetsarbete. Om inga säkerhetsbrister uppenbarar sig bör naturligtvis matchen spelas klart utan publik. Tvivlar dock på att så blir fallet vilket är synd då idrotten ska avgöras på plan och inte vid ett skrivbord.
Citera
2016-04-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Så bedrövligt att en persons handling gör att ett lag ska tilldömas förlust med 0-3. Det finns ingen logik i det, vi, AIK fick känna på det 2011 och nu kommer troligen IFK få detsamma.

Bättre att låta matchen sluta 0-0 eller spela sista 20 minuterna utan publik.
skulle inte "fans" då slänga in bangers vid ledning för sitt eget lag?!? om nan låter matchen sluta 0-0?!? spela klart men låt göteborg spela för tomma läktare 3 högriskmatcher. Just det, sparka den norska idioten, och änglarna kan väll be honom betala 10 bortaresor, då han verkar vilja se till att hemmamatcher ska vara utan publik. (desutom enligt uppgifter så var det brs med kosing han fick för vadet)
Citera
2016-04-28, 10:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Men herregud, är du seriös, en balaklava tar man in hur lätt som helst, går ju som mössa t.o.m.

Jag är seriös, tror du inte det finns kameror vid inpassering på arenan? Det är förhelvete bara jämföra bilder så ser man vem som gjort vad. Det skulle min 5-åriga dotter klara av.
Citera
2016-04-28, 10:24
Medlem
mishimas avatar
Stör mig som fan på det som hände. Tror vi hade kunnat slutforcera väldigt bra. IFK hade precis tagit ut Bjärsmyr, som är den som håller ihop försvaret, och vi skulle precis sätta in Rodic och Molins. Tror vi hade kunnat trycka ned dem rätt bra och fått dem att gå på knäna sista tio. Sedan om det hade inneburit mål är en sak med det hade varit väldigt intressanta minuter. Så jävla trist.
Citera
2016-04-28, 10:34
Avslutad
Citat:
Fast om man inte ska straffa alls så visar man helt plötsligt på att det är ok att bete sig som en röv på fotbollstillställningar.
Så funkar det här i samhället. Den som inte begår brott kan vara säker på att inte straffas. Den som begår brott riskerar att straffas för det. ALDRIG så straffas en oskyldig bara för att man inte hittar den skyldige, ALDRIG.
Klubben som levt upp till alla krav och åttaganden är oskyldig. Att ändå straffa klubben är som att straffa en brottslings föräldrar eller polare.

Citat:
Du nämner i nästa mening att straffa individen och det tycker jag verkligen man ska satsa på, men då krävs det antagligen lite bättre kameror eller bättre personal bakom kamerorna som kan identifiera personerna som utför dåden. Det är fan larvigt att vi har så pass undermålig utrustning på arenan så man inte kan se vem som gjort vad när man tamigfan kan fota någon som sitter bakom en ruta och ratt och kör i 160km/h och få ut en högupplöst bild som är identisk med passbilden.
Ja, agreed.
Citera
2016-04-28, 10:38
Avslutad
Citat:
Problemet är väl att de är maskerade, därför behövs självrensing.

Då får man jobba med det problemet, att dom är maskerade, istället för att straffa oskyldiga parter och hoppas på en självrensning som inte skett de senaste 40 åren.
Citera
2016-04-28, 10:40
Medlem
Citat:
Problemet är väl att de är maskerade, därför behövs självrensing.
Mannen som kastade knallskottet som stoppade gårdagens allsvenska match har fångats på film och kommer att kunna identifieras.
http://www.dn.se/sport/fotboll/mannen-som-kastade-knallskottet-fangad-pa-film/
Citera
2016-04-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Så funkar det här i samhället. Den som inte begår brott kan vara säker på att inte straffas. Den som begår brott riskerar att straffas för det. ALDRIG så straffas en oskyldig bara för att man inte hittar den skyldige, ALDRIG.
Klubben som levt upp till alla krav och åttaganden är oskyldig. Att ändå straffa klubben är som att straffa en brottslings föräldrar eller polare.

Ja, agreed.
fast resturanger som gästerna beter sig som fyllin på får stänga... dvs de klarade granskningen men klarade inte att utföra säkerhetsarbetet enligt granskningen.
Citera
2016-04-28, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Stör mig som fan på det som hände. Tror vi hade kunnat slutforcera väldigt bra. IFK hade precis tagit ut Bjärsmyr, som är den som håller ihop försvaret, och vi skulle precis sätta in Rodic och Molins. Tror vi hade kunnat trycka ned dem rätt bra och fått dem att gå på knäna sista tio. Sedan om det hade inneburit mål är en sak med det hade varit väldigt intressanta minuter. Så jävla trist.

Förvisso men nog smälldes det en del från er sektion också eller hörde jag fel?

Båda lagen nollas och så ses vi i Malmö nästa gång.
Citera
2016-04-28, 10:50
Medlem
Bornets avatar
För att för en gångs skull skriva ett lite mer seriösare inlägg här tycker jag mig mer och mer se supportrar som för 2-3 år sedan suckat över att matchen avbrutits och SvFF återigen fått ett ärende att missköta nu totalt rötnat på dräggigt supporterbeteende. Många utav oss supportrar har både aktivt eller åtminstone från sidlinjen stöttat och drivit igenom nya och supportervänligare riktlinjer från förbundet. Idag tycker jag inte SvFF är lika orimliga med de nya bötesreglerna gällande pyro längre, jag tycker inte SvFF är samma fotbollsmördare med nån jubelidiot som L.Å Lagrell i spetsen, jag tycker dom är på väg åt rätt håll. Det är därför man blir så jävla trött när något sånt här händer - igen. Det spelar den gamla svansen på kansliet rätt i händerna. Nu var det ju blåvitt detta drabbade, och som grädde på moset väljer nån jävla hucky-puckylirare att storma planen och göra hela incidenten till en komplett Benny Hill-sketch (vilket blåvitt borde seriöst skicka en diskret blomma med tack till - jag tror rubrikerna hade varit bra mycket värre och emr fokuserade på blåvitts klack och deras förehavanden om inte idiotjäveln bestämt sig för att storma planen), men det hade mycket väl kunnat hända (nästan) vilken annan klubb som helst. Jag är framför allt trött på att behöva försvara att jag gillar att gå på fotboll för ignoranta egenutnämnda panel-tyckare vid fikabord, familjemiddagar eller den lokala puben. Man orkar liksom inte ens längre. Man rycker på axlarna. Och det skadar genuint den svenska fotbollen.

/Moralkärringen
Citera
2016-04-28, 10:52
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
Förvisso men nog smälldes det en del från er sektion också eller hörde jag fel?
Ja det smälldes två eller tre skott från Malmö. Ett från Blåvitt.
Från Malmö dock inte under pågående matchspel. Däremot var ju fotografer, bollkallar och liknande vid Malmös sektion lika nära som Sana var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in