Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-27, 20:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria
SmokeyNegroni du verkar ha bra koll på dom obundna delegaterna i PA...det gick bättre än väntat för Trump va?

Phil Kerpen har gått igenom detta grundligt: https://medium.com/@kerpen/how-many-delegates-did-trump-win-in-pennsylvania-a-detailed-look-355d568bd348

TOTALS for the 54 Pennsylvania district delegates:
Publicly committed: Trump 28 Cruz 3 Uncommitted 23
With leaners + “district winners”: Trump 38 Cruz 4 Kasich 4 Uncommitted 8

Jag har diskuterat detta i den andra tråden.

Citat:
Då skulle han kunna förlora Indiana utan att det drabbar honom. Inte för att jag tror att han kommer förlora Indiana men!

Korrekt. Däremot har inte Crusich råd att göra det.

Om vi summerar de 847 delegater som Trump hade vid gårdagens början med de 110 bundna delegater han fick och 38 obundna i PA, så ligger han nu på 995. Han behöver således nu bara 48% av de kvarvarande delegaterna i racet.

Han har dock all anledning att go for the kill i Indiana. Och han kommer att se det som ett rent nöje.
2016-04-27, 20:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här är en lysande genomgång av hela delegatmatematiken:

https://theconservativetreehouse.com/2016/04/27/post-election-night-debrief-trump-dominates-northeast-primary-result/

Fast just matematiken är ju lite förvirrad i den artikeln. De skriver t.ex. att 175 utdelandes igår, och ifrån ingenstans så plockar de fram en siffra på 45 obundna trump-delegater i PA.

Men det står en massa annat bra i artikeln (vilket jag redan länkat till).
2016-04-27, 20:26
Bannlyst
Ja herregud, nu har han ju verkligen bevisat att han kan ställa om till presidential. Detta är en mycket smart man! Som många kommenterat tidigare så är allt han gör planerat och uträknat. Hans clownbeteende och over the top attityd var helt klart en medveten strategi för att komma så långt som han har gjort. Han slickade på fingret och höll upp den i blåsten, och kände vart vinden blåste och anpassade sig därefter. BOSS!

Mycket skönt att se en mer jordnära och intelligent Trump som har vettiga åsikter. Världen behöver verkligen Trump. Hoppet lever!
2016-04-27, 20:34
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen

Efter att ha lyssnat på det här talet så hoppas jag verkligen på Trump för planetens skull.
Med Putin i öst och Trump i väst så lever faktiskt hoppet om en värld i fred och välstånd.
Vi kommer aldrig komma runt det faktum att en mycket mycket svår tid väntar oss svenskar, men ifall resten av världen nyktrar till så kanske ändå hoppet om en framtid lever.

Ja, vi hederliga svenskar får väl lämna över våra hus till ryssarna när Trump blir president samtidigt som han tillsammans med Putin skapar nya järnridåer och murar i Europa som på den gamla goda tiden. Detta ser du fram emot förstår jag.

Jag tror dock inte att Trump når ända fram. Många republikaner kommer klokt nog att röstskolka eller rösta på Hillary än att se sitt land gå under. Sur-Trumpen har ju inte ens sitt parti med sig, den idioten får ju skylla sig själv. Go Hillary.
2016-04-27, 20:35
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fortfarande alldeles för pro-Israel och pro-gulfstaterna (undrar om han fattar att han inte kan vara pro-dessa samtidigt som han är anti-IS?), samtidigt som det är löjligt anti-Iran.

Det är ju en välsignelse att Trumps utrikespolitik är klokare och mer nyanserad än Heja Iran och bu för Israel!

Han har också på flera punkter signalerat än kursändring m.a.p. USA:s perversa relation med Saudiarabien.
2016-04-27, 20:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Han har också på flera punkter signalerat än kursändring m.a.p. USA:s perversa relation med Saudiarabien.

Det "där" är den där grejen..

För han talar ju om att radikal islam är ju närmast i krig med USA (o saudi sponsar ju ISIS). Sedan i nästa andetag att han nog är "polare" med Gulf-stater, och bashar Iran (till säkert Saudis stora glädje)

Antar nog att saudiska kungahuset närmast pöser över pengar till fru Clinton i sommar/höst.., för säkerhets skull.

För en förändring kan nog vara på väg.

-I minsta fall kanske Trump nöjer sig med att Saudi betalar för USA`s baser där för skydd..(han har ju varit inne på dessa tankar)
-I största fall, att Trump ser över relationerna helt och hållet..

Ett litet off-topc tillägg :

Har varit inne på Trump`s twitter och noterat namn som uppskattat vad han hade att säga. Bla Newt Gingrich. Kommer ihåg på den tiden då han var efter president Clintons skalp. Jösses som svensk msm bashade honom och jag köpte det, på den tiden.

Men vilken helt annan bild jag har fått honom det sista halvåret sen primärvalen drog igång, och sett honom bli intervjuvad på FOX : vältalig, mjuk stämma, intressanta påpekanden om kandidaterna, t.o.m att han var trygg på demokraternas fru clintons utrikespolitik.

Inte alls det arsle som han "målades upp" av svensk msm "back in the days".
Senast redigerad av Snapcount 2016-04-27 kl. 20:54.
2016-04-27, 20:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är ju en välsignelse att Trumps utrikespolitik är klokare och mer nyanserad än Heja Iran och bu för Israel!

Förstår inte du heller motsättningen mellan att vara pro-(sponsrare av IS) samtidigt som man påstår sig vara den störste anti-(IS)?

När det gäller Saudiarabien har jag inte hört någon amerikansk politiker verka så bekymrad över att de hotas av Iran, som Trump.

När Trump talar av egen vilja misstänkliggör han Saudiarabien (t.ex. för 9/11), vill vara neutral mellan Israel och Palestina och menar att Israel bör börja betala tillbaka/återgälda alla frikostiga bidrag. När han läser (((förhandsskrivna))) tal är det en helt annan melodi.

Du verkar inte ha kunskap/intelligens nog att se den skillnaden. Sad!
Senast redigerad av baggebo1 2016-04-27 kl. 20:51.
2016-04-27, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Mycket skönt att se en mer jordnära och intelligent Trump som har vettiga åsikter. Världen behöver verkligen Trump. Hoppet lever!
Hur menar du?
Idag var det en bra sammanfattning av, vad Trump sagt under diverse intervjuer. Och en ok framförande, då man såg, att Trump inte var bekväm i sin nya roll.
2016-04-27, 20:55
Medlem
Spendera mer pengar på militären? USA har redan nästan 1/4 av världens försvarsbudget i BNP räknat
2016-04-27, 20:55
Bannlyst
Citat:
Förstår inte du heller motsättningen mellan att vara pro-(sponsrare av IS) samtidigt som man påstår sig vara den störste anti-(IS)?
Jag såg inte hela talet. Vad var det, han sa, som fick dig att tro, att han var pro-SA?
Citat:
När det gäller Saudiarabien har jag inte hört någon amerikansk politiker verka så bekymrad över att de hotas av Iran, som Trump.
Blandar du inte ihop SA och Israel här?
Citat:
När Trump talar av egen vilja misstänkliggör han Saudiarabien (t.ex. för 9/11).
2016-04-27, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Hur menar du?
Idag var det en bra sammanfattning av, vad Trump sagt under diverse intervjuer. Och en ok framförande, då man såg, att Trump inte var bekväm i sin nya roll.

Inte bekväm? Det håller jag inte alls med om. Han var lika självsäker och fast som foten på ett berg. De flesta har fått bilden av Trump som en lös kanon utan djupare förklaringar till sina policys. Det här talet var en bra försmak av Trumps logik och sunda förhållningssätt.
2016-04-27, 21:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag såg inte hela talet. Vad var det, han sa, som fick dig att tro, att han var pro-SA?
In this we’re going to be working very closely with our allies in the Muslim world, all of which are at risk from radical Islamic violence.

He has treated Iran with tender love and care and made it a great power in the Middle East – all at the expense of Israel, our other allies in the region and, critically, the United States.

Citat:
Blandar du inte ihop SA och Israel här?
Nej. Telepromter-Trump är bekymrad över att Iran hotar både Saudi och Israel.

Tillägg: Slutsatserna drar jag även tillsammans med ett tidigare tal där han tydligare pratade om hotet från Iran mot just SA. Var det AIPAC-talet? Minns inte.
Senast redigerad av baggebo1 2016-04-27 kl. 21:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in