2016-04-27, 13:01
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du får pengarna insatt på kontot (Preem) om det överstiger 500 spänn.. Jag ahr kollat ALLA kreditkort, OKQ8 var bäst tidigare, PREEM mastercard är det bästa idag... end of story.

Dålig koll du gjorde Preemkortet ger ingen bonus på inköp eller bränsle tankat på andra stationer än Preem. Remember More ger 1% på ALLA köp. Jag rekommenderar dig att byta ditt kort till Remember More

Remember More är det bästa kreditkortet på den svenska marknaden idag!
Citera
2016-04-27, 13:03
Medlem
Pengar_s avatar
"På Preems stationer får du drivmedelsrabatt och specialerbjudanden istället för bonus. Dina eventuella köp hos konkurrerande drivmedelsbolag ger ingen bonus"
Citera
2016-04-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Dålig koll du gjorde Preemkortet ger ingen bonus på inköp eller bränsle tankat på andra stationer än Preem. Remember More ger 1% på ALLA köp. Jag rekommenderar dig att byta ditt kort till Remember More

Bonus på ALLA köp förutom om du tankar/handlar på annan mack.. men varför skullde du handla/tanka på annan mack?

Bryr mig nada om din rekommendation, PREEM är för nuvarande bästa kreditkortet Punkt
Citera
2016-04-27, 13:28
Medlem
Citat:
"På Preems stationer får du drivmedelsrabatt och specialerbjudanden istället för bonus. Dina eventuella köp hos konkurrerande drivmedelsbolag ger ingen bonus"
http://www.remember.se/kreditkort/remember-more/
http://www.preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard?gclid=CPbHt-XarswCFekp0wodB8sNNQ

295:- i årsavgift???
Tar inte många sekunders läsning för att se vilket dåligt val du gjort
Citera
2016-04-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
295:- i årsavgift???
Tar inte många sekunders läsning för att se vilket dåligt val du gjort
Han har ju förhandlat bort den:
Citat:
Årsavgiften har jag med förhandlat bort så använder man kortet regelbundet så är det hur lätt som helst att ta bort avgiften.

Jag funderar på att skaffa ett kredkort. Norweigans har inga avgifter. Hur står sig det? Känns som det är en viktig puck då jag inte kommer använda det jättemycket.
Citera
2016-04-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN

Jo säkert
Citera
2016-04-27, 16:31
Medlem
Citat:

Jag funderar på att skaffa ett kredkort. Norweigans har inga avgifter. Hur står sig det? Känns som det är en viktig puck då jag inte kommer använda det jättemycket.
Förstår, inte hur svårt det kan va!! Förtillfället har Preem bästa kortet.
Citera
2016-04-27, 16:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Om det stämmer så är det ändå inte säkert att alla har möjlighet att förhandla bort årsavgiften.

Norwegians kort kan vara en fördel om du flyger mycket med Norwegian och vill samla poäng för billigare biljetter men en nackdel är det höga valutapåslaget 1,75%
Santander kan också vara ett alternativ som varken har avgifter eller valutapåslag.

BajsBoo Preem kan vara bra men har också nackdelar utomlands som detta:
Citat:
För kontantuttag i automat belastas kontot med en avgift på 2 % av beloppet, dock lägst 35 kr per uttag. Vid köp eller uttag utomlands gäller dessutom en valutapåslagsavgift om 1,5 % av beloppet.
Senast redigerad av frank_pe 2016-04-27 kl. 16:44.
Citera
2016-04-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om det stämmer så är det ändå inte säkert att alla har möjlighet att förhandla bort årsavgiften.

Norwegians kort kan vara en fördel om du flyger mycket med Norwegian och vill samla poäng för billigare biljetter men en nackdel är det höga valutapåslaget 1,75%
Santander kan också vara ett alternativ som varken har avgifter eller valutapåslag.

BajsBoo Preem kan vara bra men har också nackdelar utomlands som detta:
Använder vare sig Preem eller OKQ8 korten utomlands.
Citera
2016-04-27, 23:29
Medlem
Pengar_s avatar
Varför skulle jag inte vilja tanka på andra stationer än Preem? Inte fan kör jag tills jag hittar en Preemstation! Vill ju tanka när jag behöver det och ändå kunna få en bonus. Preemkortet är ju rätt bundet till Preem. Remember More är ett friare kort.

Jag tror att alla som använder kortet regelbundet kommer att kunna förhandla bort sin årsavgift eftersom Remember vill behålla aktiva kunder.

Dessutom har Preems kreditkort en maxkredit på 60 000;- det är ganska lite faktiskt.

Remember More har 100 000;- vilket passar bättre om man har lite större utlägg.

Som sagt jag rekommenderar dig att genast byta till Remember More
Citera
2016-04-27, 23:41
Medlem
Pengar_s avatar
Dessutom har Remember More 11 försäkringar som ingår. Resepaketet More innehåller 8 försäkringar kopplat till resor med olika ersättningar vid förlust eller missat flyg. Dock reser jag inte så frekvent så dom lär jag troligen inte använda. Men sen har dom 3 andra försäkringar som jag tycker är vettiga utöver Resepaketet More. Jag listar dom här under.

Skydd vid ID stöld
Om du skulle bli bestulen på dina ID-handlingar, t ex körkort eller pass, kan du ersättas för kostnader att skaffa nya handlingar. T.ex. avgifter och kostnader för fotografering
Du kan även få ersättning för kostnader till följd av obehörigt användande av dina ID-handlingar. T.ex. kostnader för juridiskt ombud eller kostnader för obehöriga uttag/köp.

Köpskydd
Med Köpskydd får du två års allriskförsäkring på hemelektronik och hushållsmaskiner som du betalat för med ditt re:member kreditkort.

Prisgaranti
Om du köpt en vara till ordinariepris och betalat med ditt re:member kreditkort och du inom 90 dagar från inköpsdatum hittar en identisk vara till ett lägre ordinarie pris lämnas ersättning för mellanskillnaden.
Senast redigerad av Pengar_ 2016-04-28 kl. 00:14.
Citera
2016-04-27, 23:48
Medlem
Pengar_s avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in