Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
En spin-off med Paulie som ny boss, Patsy som consligiere (ganska lik Silvio, lugn och smart), Patsys son Jason som invigd, som är smart, våldsam och bra på datorer, sysslar kanske med grova bedrägerier. AJ som är en oduglig gangster får sköta en Musse Pigg-klubb i Miami. Meadow gör karriär som advokat och är gift med Patsys andra son.
Maffiafruarna dras till att alfahannar, och den materiella standarden de får och maktstatusen/rädslan som gör att andra fjäskar för dem gör att de väljer att titta bort från vad sina män lever på. Det är bättre att vara lyckligt "ovetande".
Även jag fantiserar om DiMeo-familjen post-Sopranos, även om jag aldrig vill se något försök till risig spin-off.
Däremot alltid intressant att diskutera. Patsy som consigliere? Aldrig. Snubben var centimeter från att flippa till FBI alternativt försöka plocka Tony när han hade det som tyngst med flaskan efter brorsans död. En stor risk. Gav ibland intryck av att vara logisk, lugn, beräknande men lojal – för att sekunden senare vara osäker, prata skit bakom ryggen på Tony och ge dåliga vibbar. Att han sprang som en liten flicka när han och Sil blev beskjutna har jag svårt att förlåta.
Pauli som boss?
Sil är en grönsak, och det är ju tråkigt. Annars är han inte bara det enda naturliga valet på the top spot, han är till och med ett mycket rimligt val. Den mest lojala karaktär man sett. Smart, pragmatisk men samtidigt kompromisslös när det krävs. Dessutom har han den auktoritet som behövs i ett crew med många starka viljor. Det som talar mot honom är (förutom att han är en grönsak) de bekymmer med astma han fick den tiden Tony låg i koma. Som att han inte pallade för trycket. Annars en i mångt och mycket bättre lämpad frontman än vad härskaren Tony själv var.
Carlo hade varit ett bra namn för consigliere... till det att han golade ner alla. Fucking Carlo.
Men det fanns ändå några stand up-guys kvar. Benny till exempel. Vet inte om han blev capo innan serien slutade, tror inte det? Hursom, gillade jag honom. Trots att han var ung i sammanhanget kändes han old school. Aldrig rädd för någon. Men respektfull och lojal. Fick skitjobbet gjort. Kanske inte en kandidat för boss men street boss eller kanske till och med consigliere på sikt. En något snällare variant av Tommy DeVito.
En annan med ljus framtid i branschen var Walden Belfiore som kom som ett stjärnskott de sista fem-sex avsnitten och fick äran att knäppa självaste Phil Leotardo. Man hinner aldrig riktigt bli bekant med karaktären men intrycket är att han är att räkna med. Ser dessutom verkligen ut som en boss i sitt appearance.
http://sv.tinypic.com/r/2vi58pe/9
Det som talar emot honom är väl hans position i familjen. Känns lite som en outsider, även om han ska vara släkt med Angie Bonpensiero.
Frank John Hughes, härlig skådis i övrigt. Vem minns inte hans briljanta insats i Band of Brothers?
Tror för övrigt att Bobby Baccalieri III hade gjort kometkarriär i familjen. Har en riktig Don-aura över sig.
Jag har precis sett klart skiten för jag vet inte vilken gång i ordningen. Sträckkollar alltid serien till den grad att jag drömmer om den. Det blir alltid för mycket. Då hamnar man här till slut och skriver spaltmeter om fantasier kvart i fyra på natten. Skönt med en paus nu ett tag.