2016-04-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Läste Chockvågor i somras, Tony Olssons självbiografi angående Malexander.
Blixtsnabbt offtopic: Var den nåt å ha?
Citera
2016-04-16, 14:33
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Märkligt att hans YouTubekanal i natt hade 20 prenumeranter, nu är det 22.
Skulle vilja ställa frågan till dom två nytillkomna; vad är meningen? Det kan väl inte tillkomma nya videos längre om man säger så.
Citera
2016-04-18, 19:01
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Det är domstolens tolkning ja men läs hans iver och se hans patos så ser ni att han blivit felaktigt dömd. Det är en fin herre som man bollar laban med. Släpp han fri igen ge han en eller annan miljon och låt han få tömma sin besvikelse i media där han får förklara hur han tänkt och hur fel han blivit dömd. Ni tror väl inte på allvar att han bara ballar ut utan anledning. Jag är en stor människokännare och om man hanterar detta psykologiskt kan han anpassas till samhället igen.

Jag är en stor människokännare, och aldrig i helvete att det går att bota en sån här dåre med något annat än en kula i pannan.
Citera
2016-04-19, 06:07
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannisen85
Han ska tydligen bli bosat antingen västerås eller köping stod det på VLT.se känns ju jävligt tryggt !!! ????
Bodde inte han i Västerås under en period?
Har en svagt minne om han var misstänkt för en brand i västerås vid den tiden.
Citera
2016-04-24, 08:46
Medlem
Citat:
De flesta interner väljer att samarbeta med kriminalvården under fängelsetiden.
Men det finns undantag.
Ulf Borgström tros själv ha bestämt var han tänker bosätta sig.

Citat:
Under fängelsetiden tros Ulf Borgström ha erbjudits olika program som bland annat handlat om impulskontroll och konsekvenslära. Men han har också, liksom andra intagna, erbjudits program med sikte på utbildning och jobb.
Det är dock känt att han gärna dragit sig undan och till och med valt att inte utnyttja de flesta av de lufthålspermissioner som han fått under fängelsetiden.

http://www.expressen.se/kvallsposten/pyromanen-tros-sjalv-valt-var-han-tanker-bo/
Citera
2016-04-24, 10:11
Medlem
Citat:
Såväl polis som allmänhet står på tårna inför frigivningen av värsta seriepyromanen, Ulf Borgström, 52.
– Man bör vara orolig, säger psykiatrikern Ulf Åsgård. Det handlar om en exempellös återfallsförbrytare.
In i det sista är det okänt var Borgström tänker flytta. Många befarar att det blir till Ystad, där det brann senast.

Citat:
Dan Granvik blir inte förvånad om Borgström uppsöker sina gamle hemtrakter kring Ystad.
– Det är där han fortfarande har sina kompisar och där han känner sig hemma, säger han.

http://www.expressen.se/kvallsposten/experten-varnar-for-gryningspyromanen/
Citera
2016-04-26, 07:21
Medlem
Då är det väl dags för Uffe att om någon timme gå ut genom porten på Hallanstalten. Blir det en promenad till Östertälje station och ett inköp i kiosken där? Ett trepack tändare kanske? Tändvätska kanske inte finns i sortimentet där så det får väl vänta tills han anlänt till Stockholm C.
Den här frigivningen har verkligen ingen god prognos. Återfallsrisken är extremt hög. Här borde det finnas lagstöd för att övervaka med fotboja om det ska kunna bli aktuellt med villkorlig frigivning.
Frågan är bara när och var det brinner först?
Citera
2016-04-26, 09:19
Medlem
karatekung90s avatar
En glädjens dag för oss alla och inte minst för Ulf!

Även om jag inte kan närvara vid din frigivning skall du veta du finns med i mina tankar idag. Keep up the good work!

Detta är/var ett justitiemord på en helt vanlig människa som bara för han uppfattades som udda skulle tvunget låsas in. Allt för att de naiva svenskarna inte kunde hjälpa och visa förståelse. Välkommen ut igen Ulf och vi alla där ute hatar dig inte. Fortsätt med dina välgärningar nu för så som sverige ser ut idag behöver vi din hjälp med både muslim boende, ensamkommande våldtäktsmän (förklädda till barn) och korrupta politiker hem. Detta är inge jag ber dig om att göra ulf. Men när du nu får se hur friheten ser ut i det som förr var sverige, kommer du känna som jag.
"Love your work".

Friskrivning.

Till modsen vill jag säga att detta är inget tramsinlägg eller trollande utan jag tycker så här. Det är inte heller en direkt uppmaning till brott jag försöker mig på utan rent hypotetiskt radat upp de mål som jag hade valt om jag vore ulf.
Därför undanber jag mig för era varningar om trams och off topic.
Citera
2016-04-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Läst allt om honom samt lyssnat på p3 dokumentär. Lyssnade även igenon en ljudbok om honom (vill jag minnas det var)
Jag har samtalat med hans bror.

Så sila snacket jag vet mycket väl om honom då han också härjade i mina områden.

Det jag dock hoppas att han ändrat sig med i fängelset är att han nu istälket börjar leta efter kärnan till sina och alla oss andras problem - politiker.

Att han skulle börja med neger boende var ett önsketänkande från min sida samt ett tips på hur han skulle kunna få allmänheten att börja stödja honom.

Att göra som han gjorde ge sig på folkkära och k märkta byggnader gjorde han enbart mer ovän med befolkningen istället för att straffa sanhället. I början gav han sig inte heller på byggnader med eller där det kunde sova människor.
Vilket får mig att misstänka att hatet även mot ystads befolkning ökade.

Han var förövrigt en uppskattad och trevlig kille på de ställen dit folk går som har det svårt. Röda korset m.m

Frågor på detta innan du kräker ur dig mer okunskaper om vad folk vet och inte vet.

Jag har träffat Ulf Borgström, verkar mest som om han vill komma ut för att röka lite cannabis då och då, men sen tar demonerna över. han ser tecken tolkar talföljder och siffrorna ger någon sorts anvisning om vad han ska göra.

Har du suttit på samma anstalt som hans bror? För samma typ av brott? Om Ulf är (har varit?) riktigt förbannad på någon enskild person, så är det sin bror. Där har det i vart fall funnits ett sådant hat att Ulf själv tyckte det var rätt okej att brorsan hade skyddade adresser, bytte namn och flyttade från Skåne.
Och är det någon typ av brottslingar han inte tål så är det sådana som förgriper sig på sina egna barn. Det är i och för sig en vanlig åsikt på anstalterna

Annars är Ulf rätt okej att sitta och snacka med. Han tillhörde inte dom som kändes som om dom tyckte illa om utlänningarna dom satt med.
Citera
2016-04-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Om Ulf är (har varit?) riktigt förbannad på någon enskild person, så är det sin bror. Där har det i vart fall funnits ett sådant hat att Ulf själv tyckte det var rätt okej att brorsan hade skyddade adresser, bytte namn och flyttade från Skåne.
Det verkar inte som någon av Ulf Borgströms nära släktingar har riktig skyddad adress. Brodern har bytat namn ja, men ingen skyddad adress. Hustrun och hans söner finns med, så även hans halvsyster. Visst var han förbannad på sin bror, fattas bara annat. Men sådant går över. Nu är det bara att hålla tummarna att han inte börjar igen direkt.
Citera
2016-04-26, 11:39
Avslutad
En liten humoranekdot, som jag hörde på radion igår, en låt som Kal P Dal skrev 1983;
https://www.youtube.com/watch?v=R2fdM7lnfpM

Så klockren, i.a.f. första halvan av låten!
Citera
2016-04-26, 11:40
Medlem
JackSm1ths avatar
Om vi utgår från att allt som stått i tidningarna om Ulf och att han är skyldig till allt...borde han inte då ha fått rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning istället för fängelse?
Det kanske står i domen varför man valde fängelse? (han var inte sjuk?)
Spontant känns han som sjuk (om allt är sant).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in