2016-04-07, 14:47
Medlem
Han ska tydligen bli bosat antingen västerås eller köping stod det på VLT.se känns ju jävligt tryggt !!! 😡💩
Citera
2016-04-07, 15:02
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannisen85
Han ska tydligen bli bosat antingen västerås eller köping stod det på VLT.se känns ju jävligt tryggt !!! 😡💩

Grattis!

"Än har dock inte Förvaltningsrätten tagit något beslut varför den 26 april är det datum för frigivning som just nu gäller.

Att Borgström uppges bosätta sig i antingen Västerås eller Köping, är inget VLT / Bbl/AT lyckats få bekräftat.
- Jag har ingen kommentar till uppgiften, säger Susanne Nilsson, t.f kriminalvårdsinspektör i Västerås, och hälsar att inte heller hennes chef, Henrik Svärd, chef för Frivården i Mälardalen, har något att säga.
Inte heller polisen i Västmanland vill kommentera VLT / Bbl/AST:s uppgifter:
- Regelmässigt kommenterar vi inte uppgifter rörande enskilda individer. Det är heller inte vi som äger frågan utan Kriminalvården, säger Västmanlandspolisens presstalesman, Anders Hedström."

http://bblat.se/nyheter/koping/1.3738708-gryningspyromanen-kan-bosatta-sig-i-koping
Citera
2016-04-07, 16:01
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Fotboja hade underlättat hålla koll på saten, måste ju släppas med konsekvenser för han

Ja han ska ju självfallet inte släppas öht. Han har klargjort sina avsikter och därmed saknar han rätt att vistas som en fri människa ute bland andra. Internering på obestämd tid vore det rätta men tyvärr är internering avskaffat sedan länge i det här landet.
Citera
2016-04-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannisen85

Om det nu stämmer så är frågan hur länge han kommer att stanna kvar där innan han beger sig söderut ner mot Skåne.
Citera
2016-04-07, 17:45
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ja han ska ju självfallet inte släppas öht. Han har klargjort sina avsikter och därmed saknar han rätt att vistas som en fri människa ute bland andra. Internering på obestämd tid vore det rätta men tyvärr är internering avskaffat sedan länge i det här landet.

Med risk för att bli tjatig, men efter avtjänat straff bör och skall den frihetsberövade ses som en fri man. Bara för er svenska fegisar att acceptera. Ni kan väl ta och kräva det samma då med alla våldtäktsmän/negrer som begått brott. Men dem vill ni skydda.
Jag håller med Borgström att hämnden den är ljuv och att hata samhället som det gör idag bör snarare ses som ett friskhetstecken.

Släpp han fri nu! Och ge honom ett tankkort på närmaste Statoil mack och lite tändstickor, samt en karta över svenska byggnader som är omgjorda som bostäder åt ensammkommande negrer. Så får vi i Sverige i alla fall också en svensk hjälte.
Gärna en karta till svenska förrädar politiker också.
Citera
2016-04-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Med risk för att bli tjatig, men efter avtjänat straff bör och skall den frihetsberövade ses som en fri man. Bara för er svenska fegisar att acceptera. Ni kan väl ta och kräva det samma då med alla våldtäktsmän/negrer som begått brott. Men dem vill ni skydda.
Jag håller med Borgström att hämnden den är ljuv och att hata samhället som det gör idag bör snarare ses som ett friskhetstecken.

Släpp han fri nu! Och ge honom ett tankkort på närmaste Statoil mack och lite tändstickor, samt en karta över svenska byggnader som är omgjorda som bostäder åt ensammkommande negrer. Så får vi i Sverige i alla fall också en svensk hjälte.

Nu är det väl knappast de du önskar råka illa ut som varit Ulfs målgrupp...

Vanliga Svensson är de som drabbats, eller företag...
Citera
2016-04-07, 19:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90

Du är uppenbart inte påläst om vem UB är, vad han har gjort och vad han lovat att han fortsättningsvis ska göra när han blir fri. Hade du gjort det så hade du förmodligen inte skrivit ett så korkat inlägg som du nu gjorde.
Citera
2016-04-08, 10:26
Medlem
karatekung90s avatar
Läst allt om honom samt lyssnat på p3 dokumentär. Lyssnade även igenon en ljudbok om honom (vill jag minnas det var)
Jag har samtalat med hans bror.

Så sila snacket jag vet mycket väl om honom då han också härjade i mina områden.

Det jag dock hoppas att han ändrat sig med i fängelset är att han nu istälket börjar leta efter kärnan till sina och alla oss andras problem - politiker.

Att han skulle börja med neger boende var ett önsketänkande från min sida samt ett tips på hur han skulle kunna få allmänheten att börja stödja honom.

Att göra som han gjorde ge sig på folkkära och k märkta byggnader gjorde han enbart mer ovän med befolkningen istället för att straffa sanhället. I början gav han sig inte heller på byggnader med eller där det kunde sova människor.
Vilket får mig att misstänka att hatet även mot ystads befolkning ökade.

Han var förövrigt en uppskattad och trevlig kille på de ställen dit folk går som har det svårt. Röda korset m.m

Frågor på detta innan du kräker ur dig mer okunskaper om vad folk vet och inte vet.
Citera
2016-04-08, 10:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Köpte Gryningspyromanen på bok, är den något att ha?

Intresserar mig rätt rejält för dessa p3-dokumentär fall som blivit böcker. Läste Chockvågor i somras, Tony Olssons självbiografi angående Malexander.
Citera
2016-04-09, 07:30
Medlem
Citat:
Räddningstjänstens räddningschef Jens Eriksson bekräftar att han haft ett möte med kommunalråd Elizabeth Salomonsson och biträdande närpolischef Anton Breznik, då de diskuterat ryktena om att dömde mordbrännaren Ulf Borgström, känd som Gryningspyromanen, planerar att flytta till Köping.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.3743066-mote-om-pyromanens-beryktade-kopingsflytt
Citera
2016-04-09, 18:27
Medlem
Kommer han ha övervakare nu? Är han skyldig att ha fast bostadsadress att uppge?

Är inte detta bara påhitt? Han har väl aldrig bott någon annanstans än i Skåne?
Citera
2016-04-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kommer han ha övervakare nu? Är han skyldig att ha fast bostadsadress att uppge?

Är inte detta bara påhitt? Han har väl aldrig bott någon annanstans än i Skåne?

Han bodde väl ett tag i Småland eller var det i Dalarna, och det var då det brann där, angående övervakare så alla som har suttit i fängelse skall väl få en övervakare från frivården så det borde väl även Ulf få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in