Citat:
Bäste "Mac-Arthur" icke desto mindre har jag fått ganska rätt i mina spådomar om SD:s fortlöpande normalisering. Hänsynsfull som jag är, låter jag bli att uttala mig om ditt politiska omdöme och dina dito kvalifikationer.
En uppgörelse med M skulle kräva vittgående eftergifter och kompromisser från SD:s sida. Men det kanske kommer.
En uppgörelse med M skulle kräva vittgående eftergifter och kompromisser från SD:s sida. Men det kanske kommer.

Du har fel.
Citat:
SD bör spela på missnöjet bland många moderater att M bara står och ser på i riksdagen. Det är 2,5 år till valet och jag tror inte att M som parti kan stå emot SD:s locktoner i längden. Jag tror inte heller att SD behöver göra några vittgående eftergifter och kompromisser i sina huvudfrågor, där tror jag att man är överens med huvuddelen av M-väljarna och i förlängningen M-ledningen. Om nu ett samarbete ens kommer att vara aktuellt, det räcker egentligen med formella samtal.
Om M erkänner SD som legitim samtalspartner är förtrollningen bruten, SD:s stigmatiseringshandikapp kommer att blåsa bort i vinden.
Under valåret bör man distansera sig från M och under sommaren 2018 köra in en toalettborste i munnen på dom, vrida om och beskylla dom för allt elände dom har ställt till med.
Om M erkänner SD som legitim samtalspartner är förtrollningen bruten, SD:s stigmatiseringshandikapp kommer att blåsa bort i vinden.
Under valåret bör man distansera sig från M och under sommaren 2018 köra in en toalettborste i munnen på dom, vrida om och beskylla dom för allt elände dom har ställt till med.
Johmshof tycker jag gjorde samma analys som vi (även jag
) gjort i tråden tidigare. M överlag, dvs riktiga M har föga problem med SDs politk. Med AKB och toppskiktet är det en annan femma. Vill hon hänga kvar och vara en del i städandet av landet efter sin företrädare och rädda nationen så har hon öppet mål. JÅ har till och med placerat bollen på straffsparkspunkten och plockat bort målvakten. Vägrar hon likväl sparka till bollen återstår för M ute i landet att kasta henne och hennes likar över ända.Det är färdigtramsat och färdigflummat. Nu återstår att använda hjärnan, kavla upp skjortärmarna och sätta i gång. Sunt förnuft och hårda nypor!
Ja! Låt 2018 bli toalettborstens år!