Ganska uppmuntrande siffor i Yugov anser jag. Sedan förstår jag inte varför människor i tråden bryr sig om ifall SD röstar ja eller nej eller till och med jasså...

...till ett värdlandsavtal. Som parti är SD inte direkt för ett inträde i NATO. Själv är jag kluven... Det skulle innebära förhöjda försvarskostnader vad jag förstår. Frågan behöver utredas och desarmeras. Bättre kanske med att ingå försvarsallians med Finland.
Sedan förstår jag inte riktigt kritiken mot SD-ledningen nu. Hur mycket spott och spe har inte alla SD:are fått utstå, många har ju till och med förlorat jobb och sociala positioner. Ändå har man hållit ut och gjort ett stort parti.
Stora partier= stora problem. Jag tycker Jomshof---Åkesson---Karlsson har härdat ut och härdats. Vad skulle man rösta på om inte SD?
Skulle man plötsligt belöna S eller M när man inte för 3 år sedan stängde gränserna? Bästa sättet att verka för Svenska gränser och en Svensk nation är att motarbeta främst MP och V men även övriga och lägga rösten på SD som hela tiden har värnat Sverige.