2016-04-24, 20:36
Avslutad
Om man lyckas visa på hur djupt entrismen av islamister och andra med dubbla agendor har gått inom socialdemokraterna kan man nog räkna hem att SD får över 30%.
2016-04-24, 20:46
Medlem
Se bara när personer inom MP SOC och V skall debattera Islamismen inom Svensk politik. Man blir ju MÖRKrädd när men ser så många ickeSvenskar....Och jag är ändå ingen rasist. Vanliga människor måste ju reagera på hur det ser ut.

Om det då dyker upp "blattar" som företräder SD är det ju en helt annan sak. Dom vill att Sverige skall förbli Sverige och inte ett mångkulturellt Sverikistan... ...

Den typen av "blattar" är ju bra för partiet. Jag tror att SD kan börja öka men långsamt. Jag kan föreställa mig situationen i valbåset, när människor har två lappar, S och SD och eftersom ingen ser det... ...kan många välja Sverigevänligt.

Det verkar också som om massmedia har gett upp försöken att demonisera SD. Det finns för mycket annat.
2016-04-24, 22:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tycker också att Jomshof var ganska blek, han är bildad och har erfarenhet - han borde kunna göra ett bättre jobb nu efter alla år. Det var sällan han tog de öppna målen eller pssade på att säga något som låg utanför själva frågan. Och det som sades sades ganska omständligt, en sjuka vanlig inom SD, Jimpan själv är mästaren i denna gren, med hummanden och omskrivningar Tänker de så långsamt, eller är de rädda att omedvetet råka säga något som kan förarga MK om de inte passar sina tungor?

Jag vill har väsentligt hårdare tag än det SD presenterar, men jag är också allvarligt invandringskritisk. Min bedömning av Jomshof var snarare menat att de som ännu inte röstar SD hör en balanserad man tala förnuftigt om en allvarlig situation. Adolfsohns intervju kanske banade väg för fler PK-alliansare och vettiga sossar. Att några veckor senare höra Jomshof i lördagsintervjun resonera om återvandring kanske inte lät så farligt utan snarare som en vettig strategi.

Det verkar röra på sig i Sverige i alla fall.
2016-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vill har väsentligt hårdare tag än det SD presenterar, men jag är också allvarligt invandringskritisk. Min bedömning av Jomshof var snarare menat att de som ännu inte röstar SD hör en balanserad man tala förnuftigt om en allvarlig situation. Adolfsohns intervju kanske banade väg för fler PK-alliansare och vettiga sossar. Att några veckor senare höra Jomshof i lördagsintervjun resonera om återvandring kanske inte lät så farligt utan snarare som en vettig strategi.

Det verkar röra på sig i Sverige i alla fall.

Man måste hålla en lämplig nivå och att hugga på varje "bete" kanske inte är det bästa i alla lägen. Att framstå som en trevlig person kan vara mångfalt bättre än att vinna varje samtalspunkt och framstå som en besserwisser.

Lite förlora slaget men vinna kriget mentalitet kommer man långt med. 9,5/10 personer (inkl jag) kommer sällan ihåg varenda punkt som togs upp men däremot hur personen verkade, Åkesson tex är för det mesta lugn (tablett-lugn kanske ) vilket då också blir en bestående del av behållningen av diskussionen.

Sen vad SD gör vid makten (om de får den) är svårt att veta, de kan ju utropa Sverige till Nordens Israel eller skicka 300k asnyltare på ett år det återstår att se!

Nu hoppas vi på att "bojkotten" har släppt och SD får komma till tals i de frågor där de har något att hämta! Gärna mot MP i debatter det brukar för det mesta leda till något dåligt för MP

Antar att vi kan vänta ett par OU till denna månad eller är jag överoptimistisk?
2016-04-25, 14:13
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
SD har alltså tappat 4.5 procentenheter sedan november om man tittar på Sentio som mätte SD bäst i valet 2014.

Måste ändå vara en enorm besvikelse inom partiet.

Jag vet inte det. Det känns som om de mer eller mindre sitter still i båten och låter de andra re-positionera sig i flyktingfrågan.

De enda egentliga utspelen är de om att Alliansen skulle kunna ta regeringsmakten om de bara lade en budget som SD skulle kunna rösta på. Jag tror dock inte de har några förhoppningar utan det är bara för att visa framför allt att M:s kritik mot regeringen mest är för syns skull samt att påminna väljarna om att ta lite lätt på M:s tuffa utspel i migrationspolitiken - de är ju inte förankrade i Alliansen än.

Om SD är genuint besvikna så kan de ju bara se till att komma ut på banan igen och synas. Gör man inte det kan man inte bli mer aktuell hos väljarna.

Personligen tror jag dock man konsoliderar i nuläget och ser var de andra landar realpolitiskt innan man bestämmer nya konfliktytor i god tid innan nästa val.
2016-04-25, 15:08
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped

Antar att vi kan vänta ett par OU till denna månad eller är jag överoptimistisk?

Troligen kommer YouGov på onsdag med förväntat bra resultat för SD, särskilt som muppar och muslimer i Mp är på säker väg mot riksdagsspärren och ut ur regeringen. Troligtvis gynnas SD även av den sannolika regeringskrisen. Läget klarnar den 13-15 maj...
2016-04-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
SD gör helt rätt. Normalisering är den snabbaste vägen till reellt inflytande, M är nyckeln.

Naturligtvis har du rätt. SD-ledningen eftersträvar politisk normaliserinjg gentemot övriga partier. Säg det bara inte högt här på Flashback, för då blir man omedelbart hudflängd av en massa sverigedemokratiska naivister, som fortfarande tror att partiet arbetar för att genomföra sig ursprungliga, ultranationalistiska målsättning. Parlamentarisk politik handlar om kompromisser och systemanpassning. SD är numera en del av vårt politiska etablissemang. Sak samma med MP.
Något som båda partiernas överspända idealister och testuggare har väldigt svårt att inse och acceptera.
2016-04-25, 17:26
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Parlamentarisk politik handlar om kompromisser och systemanpassning. SD är numera en del av vårt politiska etablissemang.

Tror knappast att du är rätt man med tillräckliga kvalifikationer att undervisa oss i SD om parlamentarism!

Läget är att M måste inse och samarbeta med SD för att få reellt inflytande i svensk politik - nu när S-vetsaren är på väg att falla...
2016-04-25, 19:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Korrigering av Inizios aprilmätning.

Inizio presenterade ingen mätning valet 2014. Däremot första mätningen i december efter valet redovisade Sentio 17,5% och YouGov 17,3%. Ger medel 17,4%.

Applicerat på Inizios senaste mätning erhålles:

17,4 / 13,6 x 19,7 = 25,2 procent!

De korrigerade mätningarna för Novus och Inizio ger tydliga signaler, att SD f.n. är Sveriges största riksdagsparti!!!

Mätresultaten inkluderar däremot ännu inte konsekvenserna av MuslimPartiets senaste verksamhet. Ej heller utfallet av kommande "samarbete" med S-vetsaren och hans framtid.

Sannolikt bekräftas SD:s starka ställning redan nästa månad...
Är initio inte bara United Minds med nytt namn såsom Synovate blev Ipsos?
2016-04-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Tror knappast att du är rätt man med tillräckliga kvalifikationer att undervisa oss i SD om parlamentarism!

Läget är att M måste inse och samarbeta med SD för att få reellt inflytande i svensk politik - nu när S-vetsaren är på väg att falla...

Bäste "Mac-Arthur" icke desto mindre har jag fått ganska rätt i mina spådomar om SD:s fortlöpande normalisering. Hänsynsfull som jag är, låter jag bli att uttala mig om ditt politiska omdöme och dina dito kvalifikationer.
En uppgörelse med M skulle kräva vittgående eftergifter och kompromisser från SD:s sida. Men det kanske kommer.
2016-04-25, 23:09
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
En uppgörelse med M skulle kräva vittgående eftergifter och kompromisser från SD:s sida. Men det kanske kommer.
SD bör spela på missnöjet bland många moderater att M bara står och ser på i riksdagen. Det är 2,5 år till valet och jag tror inte att M som parti kan stå emot SD:s locktoner i längden. Jag tror inte heller att SD behöver göra några vittgående eftergifter och kompromisser i sina huvudfrågor, där tror jag att man är överens med huvuddelen av M-väljarna och i förlängningen M-ledningen. Om nu ett samarbete ens kommer att vara aktuellt, det räcker egentligen med formella samtal.

Om M erkänner SD som legitim samtalspartner är förtrollningen bruten, SD:s stigmatiseringshandikapp kommer att blåsa bort i vinden.

Under valåret bör man distansera sig från M och under sommaren 2018 köra in en toalettborste i munnen på dom, vrida om och beskylla dom för allt elände dom har ställt till med.
2016-04-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
S
Under valåret bör man distansera sig från M och under sommaren 2018 köra in en toalettborste i munnen på dom, vrida om och beskylla dom för allt elände dom har ställt till med.
Helt riktigt, men jag undrar om tomtarna på SDs kansli fattar det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in