Inte själv men vet en som löste 700 mg i en stor pump. Men verkade inte ge något speciellt och det ger troligen inte det. Det är ju redan pulver och lätt lösligt så ser inte det ska kunna ge någon kick i en ven i heller.
Testade själv en gång på fyllan att dra 140 mg nasalt. Mycket pulver! Glömde bort jag gjort det efter intag av 4 mg sub en halvtimme efter. Satt med en vän som gjort det samma och hade det skönt och lira TV spel. Timme senare PANG helt klar i huvudet. Känns som att man känner när det kommer nasalt på ett helt annat sätt än oralt.
Även hört av andra, även om det inte kommer snabbare så kommer det direkt i full effekt i stället för att smygga sig på.
Tycker inte detta är något man ska missbruka utan va lite full dum och nyfiken en kväll för några år sedan. Gillar den medicinska verkan och att man inte känner några bieffekter som av Ritlin, Conserta och Medicnet.
Enda tråkiga är tiden på morgonen innan den fungerar, när man blivit van vid att massa Medicnet och vara vaken och glad efter 10 min trots man känt sig trött när man vaknat.
Men ja på de ovanstående så är inte det positiva som blir mindre och mindre med tiden man tar det inte värt det. Evlansen märker man bara lite bra effekter och går ur systemet på samma sätt på kvällen.
Helt klart den bästa medicinen som är licens fri. Kanske bästa i det långa loppet. Dock lite orolig över de nya varningarna om att de inte kan garantera permanenta skador vid doser 70 mg och över.
Fick höra detta av min läkare i dag och började därför läsa och skriva i tråden. Så verkar vara nya rön. Så ni som har höga doser, ta upp det och diskutera med era läkare nästa gång ni ska förnya recept.
Min läkare är inte rädd för att skriva ut höga doser då jag innan 120 mg (3 x40mg) Medicnet depot morgon samt 2x20 mg snabbverkande middag eftermiddag.