Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Två händelser har nu kommit som bör visa sig i mätningar som UTFÖRES 15 april---15 maj. Jag tänker då på budgeten där det bör ha chockat många väljare att kostnaderna för Niggrationsverket ser ut att överstiga försvarskostnaderna. Där tappar S till M och några tror jag går till SD.
Sedan bör också Kaplan-affären ge effekter eftersom Sölvén framstår som en mycket dålig ledare. S tappar till M men jag tror också att fokuseringen på Kaplans utseende i rutan kan skrämma över ett litet antal också till SD.
Sedan har vi detta att biståndsmedel används till att finansiera bjudresor bara för att Sverige skall in i Säkerhetsrådet med sin feminism..

...Även här tappar S men troligen kniper M dessa.
Jag förutser då en uppgång för SD med 1% totalt i Maj och med 2% för M...tråkigt att M skall kapitalisera på allt skit som händer men SD har ett starkt kort för framtiden vad gäller "vad var det vi sa"--argumentet och borde vara det vettigaste missnöjespartiet.
Får jag sammanfatta dig enligt följande:
1. Regeringen (med Alliansens goda minne) har beslutat om den historiskt exceptionella inteckningen av ca 400 miljarder kr i framtida budgetutrymme för att hantera massbidragsinvandringens direkta kostnader över de kommande åren,
2. En av ministrarna har ännu en gång avslöjats som islamist med eventuella islamofacistiska sympatier men får sitta kvar (med Alliansens goda minne).
Du förutspår att ovanstående två faktorer kommer att resultera i en opinionsökning på 1%-enhet för SD (jag säger inte emot)?
Med det i bakhuvudet får man i sådana fall undra vad som skulle krävas för en något högre opinionsökning för SD?
- Att IS medlemsregister läcker ut som visar att samtliga ministrar i regeringen varit hemliga medlemmar i åratal.
- Att regeringen och alliansen bestämmer sig för att budgetera 800 miljarder kr till massbidragsinvandringen.
Vem vet, det kanske skulle göra svennen riktigt förbannad och säker ge 2 - 3 %-enheter i extra stöd till SD?