Citat:
Ursprungligen postat av
snigel1
Har SD tagit time out, eller har alla i partiledningen samtidigt tappat rösten? Outgrundligt att man inte tar chansen att utbrista; "Sååå, vad var det vi sa".
Fram till t-banekampanjen tyckte jag mediestrategerna i SD skötte sig utmärkt. Nu verkar ledningen ligga i koma. För helvete kom igen nu. Lite mer Trump om jag får be!!!👹👹👹
Kom dock ihåg att SD:s partiledning är fullfjädrade politiker till skillnad från Trump som har bakgrund som businessman. Trump behövde egentligen inte ge sig in i politiken, han har tillräckligt med pengar så det räcker och blir över. Det han gör just nu gör han helt enkelt för att han älskar USA och för att utmana Status Quo-kulturen. SD:s partiledning behöver dock sina politiska positioner för att tjäna de pengarna som de tjänar för tillfället. De kommer aldrig tjäna mer i sina liv än vad de gör just nu. Att säkra sina positioner i ledningen blir en viktig födkrok för deras del som verkar vara överordnad väldigt mycket annat.
Att göra sig av med SDU tror jag kommer visa sig vara ett stort misstag. Är det ens någon här som har sett skymten av deras nya ungdomsförbund? Verkar ha blivit ett fiasko rakt igenom.