2016-04-23, 22:54
Medlem
wBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nej du har rätt. Yougov har ej släppt för april ännu.
Och sett till senaste 3 månaderna så är de sena.
2016-03-16 (ons)
2016-02-17 (ons)
2016-01-21 (tors)

Men det kommer. Frågan är om de väntar ända tills på onsdag bara.
Kan bero på att de vill få med ev förändringar pga turbulensen senaste veckan.
Fick en ovanligt fördjupad undersökning från YouGov idag angående vad jag skulle rösta på, förtroende för politiker, positiv/negativ inställning till invandring etc, så deras opinionsundersökning kommer nog nästa onsdag.
2016-04-24, 00:03
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag missade att höra intervjun.......men jag finner det anmärkningsvärt att SR anlitade Sören som expert efter en intervju med Jomshof.

Kanske medieklimatet ändå håller på att vända?

Jag lyssnade. Tyckte att Jomshof var lite blek, kändes som om han hade haft en sen kväll dagen innan. Det glädjande var dock att det inte längre spelade så stor roll.
Journalisterna kan numera inte längre spela ut rasistkortet ostraffat, det funkar liksom inte. Intervjuaren försökte en trevare rörande "brun historia" men detta utmynnade egentligen endast i att Jomshof förklarade att S och V har en bra mkt värre historia än sd och fru journalist ställde inga följdfrågor på detta.

Det pratades även om opinionen och herr Jomshof var som vanligt tämligen ödmjuk i den frågan. "Vi är idag sveriges tredje största parti men vi kan även vara två och etta"
2016-04-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Journalisterna kan numera inte längre spela ut rasistkortet ostraffat, det funkar liksom inte.
Nu när du säger det, man har inte hört detta på ett bra tag.
2016-04-24, 10:46
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wBBC
Fick en ovanligt fördjupad undersökning från YouGov idag angående vad jag skulle rösta på, förtroende för politiker, positiv/negativ inställning till invandring etc, så deras opinionsundersökning kommer nog nästa onsdag.

Bra information - själva lämnar dom ingen...

2016-04-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag lyssnade. Tyckte att Jomshof var lite blek, kändes som om han hade haft en sen kväll dagen innan. Det glädjande var dock att det inte längre spelade så stor roll.
Journalisterna kan numera inte längre spela ut rasistkortet ostraffat, det funkar liksom inte. Intervjuaren försökte en trevare rörande "brun historia" men detta utmynnade egentligen endast i att Jomshof förklarade att S och V har en bra mkt värre historia än sd och fru journalist ställde inga följdfrågor på detta.

Det pratades även om opinionen och herr Jomshof var som vanligt tämligen ödmjuk i den frågan. "Vi är idag sveriges tredje största parti men vi kan även vara två och etta"

Vadan denna blekhet? Håller man på att lägga om politiken.......jag kan förstå att SD blev tagna på sängen i höstas, men likväl är man förvånansvärt passiva. Inväntar man fler skandaler och en orolig sommar, för att därefter slå på trumman?
2016-04-24, 18:21
Medlem
Det ser ut som MP tappar ganska hårt nu. Får se om väljarna går till SD eller något vänster-parti. Känns ju som islam-vinkeln på kritiken kommer att gynna SD.

Citat:
Ursprungligen postat av grovabrott
Vad har hänt med status.st? Mitt lördags nöje har varit att gå in och följa SDs resa i opinionen där.

Verkar ha uppdaterat nu. Antar admin sov? Kan alltid kolla val.digital annars.
2016-04-24, 18:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluegill
Det ser ut som MP tappar ganska hårt nu. Får se om väljarna går till SD eller något vänster-parti. Känns ju som islam-vinkeln på kritiken kommer att gynna SD.

Verkar ha uppdaterat nu. Antar admin sov? Kan alltid kolla val.digital annars.

Klart som fan att MP-mupparna inte går till SD; de har helt olika profil! Däremot kan detta bli ett rejält lyft för SD då sosseriets väljare inte vill sitta i samma båt som islamisterna i MP.
2016-04-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vadan denna blekhet? Håller man på att lägga om politiken.......jag kan förstå att SD blev tagna på sängen i höstas, men likväl är man förvånansvärt passiva. Inväntar man fler skandaler och en orolig sommar, för att därefter slå på trumman?
Tycker också att Jomshof var ganska blek, han är bildad och har erfarenhet - han borde kunna göra ett bättre jobb nu efter alla år. Det var sällan han tog de öppna målen eller pssade på att säga något som låg utanför själva frågan. Och det som sades sades ganska omständligt, en sjuka vanlig inom SD, Jimpan själv är mästaren i denna gren, med hummanden och omskrivningar Tänker de så långsamt, eller är de rädda att omedvetet råka säga något som kan förarga MK om de inte passar sina tungor?
2016-04-24, 18:55
Medlem
Socialkonservativs avatar
SD har alltså tappat 4.5 procentenheter sedan november om man tittar på Sentio som mätte SD bäst i valet 2014.

Måste ändå vara en enorm besvikelse inom partiet.
2016-04-24, 18:56
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Klart som fan att MP-mupparna inte går till SD; de har helt olika profil! Däremot kan detta bli ett rejält lyft för SD då sosseriets väljare inte vill sitta i samma båt som islamisterna i MP.

Senaste Novus visade att det fanns ett flöde från MP till SD så visst kan det ske.

De flesta som röstade MP 2014 var totalt politiskt okunniga, en del röstade på partiet för att partinamnet låter bra.

Vad är det som säger att inte dessa människor helt plötsligt kan börja läsa på och bli SD.are? Kanske blir en och annan berikade i sitt dagliga liv och inser ett och annat.

MP har de flyktiska väljarna av alla partier dessutom. Jag tror definitivt att SD kommer att norpa en hel del röster nu då MP klappar ihop.
2016-04-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
SD har alltså tappat 4.5 procentenheter sedan november om man tittar på Sentio som mätte SD bäst i valet 2014.

Måste ändå vara en enorm besvikelse inom partiet.
Lyssnade du inte på Jomshof igår? Han var så nöjd så. Och är de största parti finns det väl ingen orsak att hoppa ner från en bro. Det lär ju gå upp igen under våren.
2016-04-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Nja det är möjligt, många röstar på MP enbart pga. namnet och för att de vurmar för miljön och är omedvetna om deras vänstervridning. Om partiet fortsätter se ut som det inte handlar om miljön kan de tappa väljare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in