2016-04-22, 13:30
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
En hypotes de har problem med alltför höga siffror för Sd därför vill inte, super PK röda TT, som äger Metro publicera det.

Va?
Vem äger vad? Skulle TT (Tidningarnas Telegrambyrå) äga Metro?

Googlade innan jag postade och du har ju fan typ rätt. Trodde mig veta att TT var som typ Public Service

Så jävla fel brukar jag inte ha
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2016-04-22 kl. 13:35.
2016-04-22, 14:51
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Va?

Googlade innan jag postade och du har ju fan typ rätt. Trodde mig veta att TT var som typ Public Service

TT är en "anonym" förmedlare av nyheter som under vissa tider på dygnet har i princip monopol på vad som skickas ut i media. Observera att i princip allt som skrivs av TT:s journalister inte skrivs under med journalistens namn utan det helt anonyma (TT).

En praktisk lösning för att styra vad Svenskar ska läsa i media värdigt NordKorea.
Här kan du läsa lite mer om denna fina organisation. http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/09/06/11174025-pseudonymen-tt/
2016-04-22, 14:56
Medlem
Tillfälle för SD att bättra på sina siffror! I morgon intervjuas Jomshov kl 13 i p1 Ekots lördagsintervju.
2016-04-22, 15:42
Medlem
Tycker SD har synts väldigt mycket senaste tiden. De verkar köra på hårt nu.

Min bedömning är att de ligger på 22-23% i dagsläget.
2016-04-22, 17:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
PM2 för SD uppdaterad med dagens Novus och Inizio. Enligt modellen börjar nu nedgången mattas av.

Mycket intressant och det är fascinerande att du, en skribent på Flashback, troligtvis är den i hela Sverige som har bäst koll på SD's opinionssiffror. Helt klart bättre än de avlönade lögnhalsarna på Sifo, Ipsos och Skop.

Modellen säger alltså att SD hade en topp på 25% i början av December, och nu ha sjunkit tillbaka till ungefär 21-22% och planar ut där. Jag tror på detta, känns väldigt rimligt.

Så nu kan SD börja klättra härifrån igen. Betänk att trots den totala helomvändningen från både S och Alliansen, där de numera förordar i det närmaste flyktingstopp, så lär SD kamma hem upp mot 25% i nästa val och kan mycket väl bli störst.
2016-04-22, 18:04
Medlem
Är jag helt dum eller vad? Inizio visar väl ändå att SD nu går uppåt igen?? Jag tycker den sista månaden har varit helt förvirrad.

Jag tror att SD inte vinner så mycket på Miljöpolyp-krisen. Däremot vinnar man på att en "svensk" var med i terrorcellen som planerade både attentatet i Paris och i Bryssel.

Miljöpolyp-krisen innebär bara att dom flummiga flyttar till V och jag vet inte om det är så mycket bättre.

SD måste nu trumma mycket hårdare mot hederskultur, Islamism, parallela samhällen, ofantliga kostnader för integration, som kostnader för polis och utvisningsärenden.

Mer välfärd till riktiga Svenskar. Ingen välfärd alls för Niggranter. UTVISA NU!
2016-04-22, 23:53
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det jag som har missat det eller har inte yougov kommit ännu denna månaden?
Nej du har rätt. Yougov har ej släppt för april ännu.
Och sett till senaste 3 månaderna så är de sena.
2016-03-16 (ons)
2016-02-17 (ons)
2016-01-21 (tors)

Men det kommer. Frågan är om de väntar ända tills på onsdag bara.
Kan bero på att de vill få med ev förändringar pga turbulensen senaste veckan.
2016-04-23, 07:47
Bannlyst
Citat:
Va?

Var får ni era uppgifter ifrån? Metro ägs väl av Stenbecks Kinnevik.
TT ägs gemensamt av de största tidningarna i Sverige. Dock ej Metro.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Metro_(tidning)
Senast redigerad av BorjeAkare 2016-04-23 kl. 07:54.
2016-04-23, 08:06
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Var får ni era uppgifter ifrån? Metro ägs väl av Stenbecks Kinnevik.
TT ägs gemensamt av de största tidningarna i Sverige. Dock ej Metro.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Metro_(tidning)

Back in the days, ja.

Enligt mitt minne och från gårdagens research så startades Metro av Kinnevik men är nu sålt till Schibstedt, som du säkert vet äger AB.

TT, eller om vi ska kalla dem vad de egentligen heter idag, Nyhetsbyrån, ägs och drivs nu av de största mediahus i Sverige, varav Aftonbladet och Expressen äger vardera 33,4%.

Säkert inte ett fulltäckande svar men om du vill veta mer får du göra som jag gjorde igår, googla

Googlade först: "ägare metro", därefter "TT"
2016-04-23, 08:16
Bannlyst
Citat:
Back in the days, ja.

Enligt mitt minne och från gårdagens research så startades Metro av Kinnevik men är nu sålt till Schibstedt, som du säkert vet äger AB.

TT, eller om vi ska kalla dem vad de egentligen heter idag, Nyhetsbyrån, ägs och drivs nu av de största mediahus i Sverige, varav Aftonbladet och Expressen äger vardera 33,4%.

Säkert inte ett fulltäckande svar men om du vill veta mer får du göra som jag gjorde igår, googla

Googlade först: "ägare metro", därefter "TT"

Enligt den artikeln har schibsted sålt de 35 % de tidigare ägde.

http://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/schibsted-gor-sig-av-med-metro-6089562
2016-04-23, 09:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Enligt den artikeln har schibsted sålt de 35 % de tidigare ägde.

http://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/schibsted-gor-sig-av-med-metro-6089562

Vem som faktiskt äger tidningen är oklart, kanske muslimska brödraskapet I varje fall är det TT som står för det redaktionella innehållet sedan drygt ett år tillbaks.
2016-04-23, 09:29
Medlem
Returpappers avatar
Fick en OU fråga av YouGov för ca tre veckor sedan. Klart är att något fördröjer publiceringen. Obehagligt resultat passar inte deras agenda, tvivel på dess relevans eller något annat.

Kanske till och med så att Metro upphör med att anlita YouGov av det skälet att de har opassande höga värden för Sd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in