2016-04-23, 13:25
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Enligt den artikeln har schibsted sålt de 35 % de tidigare ägde.

http://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/schibsted-gor-sig-av-med-metro-6089562

Ja minsann.
Gissa vem de sålde till? Jo, till Metro Nordic Sweden, som ägs av.............ta-daaa, Kinnevik

Så då hade du mest rätt till sist

(FB) Hatar Metro
Citat:
Efter att norska Schibsted, som äger Aftonbladet och Svenska Dagbladet, för ett år sedan sålde sitt innehav på 35 % så äger Metro Nordic Sweden 100 %.

Metro Nordic Sweden ägs av Metro International AB, som ägs av Metro International SA, som ägs av Kinnevik Media Holding AB, som ägs av Investment AB Kinnevik.

//.....//

http://www.dagensmedia.se/medier/dag...-metro-6089562
http://www.realtid.se/nyhet-364
2016-04-23, 13:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Richard Jomshof har just intervjuats i P1.s lördagsintervju, nu eftersnack med Sören Holmberg som är professor i statsvetenskap. Han säger en del intressanta saker ang OU.

SR.s journalist försöker självfallet att hävda att SD rasar och ligger på Ipsos-nivåer, Sören var blixtsnabb att kontra med att SD faktiskt ökade i senaste Inizio och att de ligger på skyhöga nivåer i Norska Sentio. MP-journalisten höll på att sätta fradgan i halsen och var tvungen att poängtera att dessa mätningar var gjorda av web-institut - ungefär som att de därför var betydelselösa.

Professorn gav sig dock inte och poängterade att SD historiskt varit rejält underskattade i telefoninstitut.

Det låter mer och mer som att det vi diskuterat i denna tråd i åratal håller på att bli vedertagna sanningar även utanför Flashback. Jag kan nog inte komma på något underbarare än när en person med tung titel sätter agendadrivna MP-journalister på plats :-)

Det är knulla i öronen på ren svenska.
2016-04-23, 17:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det finns nog en och annan väljare som lyssnar till lördagsintervjun som kan tänka sig SD efter Jomshofs insats. Tycker han i vanlig ordning gav ett bra intryck. En hel del av intervjun upptogs av återvändarpolitiken. BRA att man är öppen med detta. Han slirade dock lite på kopplingen när haggan började tjata om "repatriering" på slutet och skillnaden mellan återvända och repatriera. Helhetsintrycket, väl godkänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Richard Jomshof har just intervjuats i P1.s lördagsintervju, nu eftersnack med Sören Holmberg som är professor i statsvetenskap. Han säger en del intressanta saker ang OU.

SR.s journalist försöker självfallet att hävda att SD rasar och ligger på Ipsos-nivåer, Sören var blixtsnabb att kontra med att SD faktiskt ökade i senaste Inizio och att de ligger på skyhöga nivåer i Norska Sentio. MP-journalisten höll på att sätta fradgan i halsen och var tvungen att poängtera att dessa mätningar var gjorda av web-institut - ungefär som att de därför var betydelselösa.

Professorn gav sig dock inte och poängterade att SD historiskt varit rejält underskattade i telefoninstitut.

Det låter mer och mer som att det vi diskuterat i denna tråd i åratal håller på att bli vedertagna sanningar även utanför Flashback. Jag kan nog inte komma på något underbarare än när en person med tung titel sätter agendadrivna MP-journalister på plats :-)

2016-04-23, 17:41
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det finns nog en och annan väljare som lyssnar till lördagsintervjun som kan tänka sig SD efter Jomshofs insats. Tycker han i vanlig ordning gav ett bra intryck. En hel del av intervjun upptogs av återvändarpolitiken. BRA att man är öppen med detta. Han slirade dock lite på kopplingen när haggan började tjata om "repatriering" på slutet och skillnaden mellan återvända och repatriera. Helhetsintrycket, väl godkänt.

Instämmer, han skötte sig exemplariskt och gav ett mycket gediget intryck. Ja, det där med att han inte ville använda ordet repatriering var lite konstigt då anledningen var att många enligt Jomshof inte visste vad ordet betydde. Har svårt att tänka mig att så många vuxna inte känner till det ordet faktiskt.

Ordet repatriering betyder i princip detsamma som återvandring enligt wikipedia så det är ju inget kontroversiellt direkt. Jaja, dumt att gnälla, Han gjorde en kanonintervju i det stora hela.
2016-04-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket intressant och det är fascinerande att du, en skribent på Flashback, troligtvis är den i hela Sverige som har bäst koll på SD's opinionssiffror. Helt klart bättre än de avlönade lögnhalsarna på Sifo, Ipsos och Skop.

Modellen säger alltså att SD hade en topp på 25% i början av December, och nu ha sjunkit tillbaka till ungefär 21-22% och planar ut där. Jag tror på detta, känns väldigt rimligt.

Så nu kan SD börja klättra härifrån igen. Betänk att trots den totala helomvändningen från både S och Alliansen, där de numera förordar i det närmaste flyktingstopp, så lär SD kamma hem upp mot 25% i nästa val och kan mycket väl bli störst.

Tycker du är väl pessimistisk. Betänk att det är 2 och ett halvt år till nästa val. Och TRE SOMRAR . Tre somrar med gruppvåldtäkter, skjutningar, upplopp, rån och mycket mer. Det är då folk börjar fundera om man har valt rätt parti.

.
2016-04-23, 18:05
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Sören har alltid varit pålitlig. Han tar ingen skit från agendastyrda journalister. Det fina i kråksången är att han varit med långt innan SD blev en stor fråga i OU; han har varit flitigt anlitad som expert vid valvakor och dylikt. Han är ett tungt namn som inte kan angripas av PK-ister utan att de själva framstår som okunniga.
2016-04-23, 19:24
Medlem
Citat:
Instämmer, han skötte sig exemplariskt och gav ett mycket gediget intryck. Ja, det där med att han inte ville använda ordet repatriering var lite konstigt då anledningen var att många enligt Jomshof inte visste vad ordet betydde. Har svårt att tänka mig att så många vuxna inte känner till det ordet faktiskt.

Ordet repatriering betyder i princip detsamma som återvandring enligt wikipedia så det är ju inget kontroversiellt direkt. Jaja, dumt att gnälla, Han gjorde en kanonintervju i det stora hela.

Tror absolut merparten av befolkningen INTE vet vad ordet betyder. Hur skulle den genomsnittlige medborgaren som inte röstar SD kommit i kontakt med ordet? Jag själv hörde ordet 1a gången i denna tråden och då har jag ändå varit "Sverige-vän" i snart ett decennium.
2016-04-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Sören har alltid varit pålitlig. Han tar ingen skit från agendastyrda journalister. Det fina i kråksången är att han varit med långt innan SD blev en stor fråga i OU; han har varit flitigt anlitad som expert vid valvakor och dylikt. Han är ett tungt namn som inte kan angripas av PK-ister utan att de själva framstår som okunniga.

Jag missade att höra intervjun.......men jag finner det anmärkningsvärt att SR anlitade Sören som expert efter en intervju med Jomshof.

Kanske medieklimatet ändå håller på att vända?
2016-04-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Tycker du är väl pessimistisk. Betänk att det är 2 och ett halvt år till nästa val. Och TRE SOMRAR . Tre somrar med gruppvåldtäkter, skjutningar, upplopp, rån och mycket mer. Det är då folk börjar fundera om man har valt rätt parti.

.

Så tillvida det inte blir ett extraval.
Men , om inget unikt inträffar så borde SD bli största parti efter dessa tre mångkulturella somrar.
2016-04-23, 19:53
Medlem
Vad har hänt med status.st? Mitt lördags nöje har varit att gå in och följa SDs resa i opinionen där.
2016-04-23, 19:57
Medlem
Vad är det för institut som gav SD 28,8 procent i en mätning som presenterades på Facebook i dagarna? MP hade 4,2 procent där.
2016-04-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Vad är det för institut som gav SD 28,8 procent i en mätning som presenterades på Facebook i dagarna? MP hade 4,2 procent där.
Yougov från januari om jag inte minns fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in