2016-04-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, de likheterna finns bara mellan Gefle och Falkenberg inom svensk fotboll.

Jo, det är de visst.

Snart drar du väl till med att det inte längre finns några lag som är slagpåsar i Allsvenskan, precis som du gjorde för någon säsong sedan. Jag ska föregå ditt resonemang och påminna om hur det sett ut de senaste säsongerna:

Allsvenskan 2014:
15. Mjällby 29 poäng
16. Brommapojkarna 12 poäng

Allsvenskan 2015:
15. Halmstad 21 poäng
16. Åtvidaberg 15 poäng
Ursäkta mig, men när skulle jag ha sagt det? Om du inte har några belägg för detta borde du bara knipa igen kakhålet. Och sedan tycker jag du ska vara väldigt försiktig med att döma ut Falkenberg redan. Kom igen det har bara spelats 5 matcher
Citera
2016-04-23, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Falkenberg har inget grundspel, är för dåliga på att brunka och kommer att hamna tvärsist i år. Naturligtvis kommer de att ta en del poäng, men tar man inte full pott mot FFF så har man misslyckats.
Japp.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ursäkta mig, men när skulle jag ha sagt det? Om du inte har några belägg för detta borde du bara knipa igen kakhålet. Och sedan tycker jag du ska vara väldigt försiktig med att döma ut Falkenberg redan. Kom igen det har bara spelats 5 matcher
Här:
Citat:
... men epitetet slagpåse existerar inte i Allsvenskan längre på samma sätt, förutom Brommapojkarna då.
Men jag förstår att det är svårt för dig att hålla koll på vad du skriver med tanke på allt struntprat från din sida.
Citera
2016-04-23, 12:17
Medlem
Citat:
Japp.

Här:
Men jag förstår att det är svårt för dig att hålla koll på vad du skriver med tanke på allt struntprat från din sida.
Driver du med mig nu eller? Det citatet du fetar stärker ju bara mitt påstående om att det inte finns några slagpåsar. Du har ju inga bevis nånstans

Edit: Nu såg jag den nedersta raden och det stämmer faktiskt. Man kommer inte ihåg allt man skriver. Men jag tycker inte att det finns några slagpåsar oavsett. Låt säga att Falkenberg hänger sig kvar lika länge som Gefle så kommer det snacket att dö ut.
Senast redigerad av Azdz 2016-04-23 kl. 12:20.
Citera
2016-04-23, 12:20
Avslutad
Citat:
Driver du med mig nu eller? Det citatet du fetar stärker ju bara mitt påstående om att det inte finns några slagpåsar. Du har ju inga bevis nånstans
Ja, precis, du har påstått att det inte finns några slagpåsar.

Jag påminner om hur det sett ut de senaste säsongerna:
Citat:
Allsvenskan 2011:
15. Trelleborg 25 poäng
16. Halmstad 14 poäng

Allsvenskan 2012:
15. Örebro 24 poäng
16. Gais 12 poäng

Allsvenskan 2013:
15. Öster 28 poäng
16. Syrianska 14 poäng

Allsvenskan 2014:
15. Mjällby 29 poäng
16. Brommapojkarna 12 poäng

Allsvenskan 2015:
15. Halmstad 21 poäng
16. Åtvidaberg 15 poäng

PS. Ett tips i all välmening: att skriva först efter att man läst och förstått det man svarar på är alltid positivt.
Citera
2016-04-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ja, precis, du har påstått att det inte finns några slagpåsar.

Jag påminner om hur det sett ut de senaste säsongerna:

PS. Ett tips i all välmening: att skriva först efter att man läst och förstått det man svarar på är alltid positivt.
S¨å bara för att man skrapar ihop 12-15 poäng på en säsong är man en slagpåse? Sedan tycker jag du är för snabb med att måla ut Falkenberg som en sådan då det bara gått 5 matcher, låt oss ta den diskussionen när hösten närmar sig tycker jag.
Citera
2016-04-23, 12:26
Avslutad
Citat:
S¨å bara för att man skrapar ihop 12-15 poäng på en säsong är man en slagpåse?
Ja, det är väl knappast ett kontroversiellt påstående. Jag håller med om att du gör bäst i att hålla dig från det här forumet fram till hösten. Gärna längre.
Citera
2016-04-23, 12:29
Medlem
csts avatar
Citat:
S¨å bara för att man skrapar ihop 12-15 poäng på en säsong är man en slagpåse? Sedan tycker jag du är för snabb med att måla ut Falkenberg som en sådan då det bara gått 5 matcher, låt oss ta den diskussionen när hösten närmar sig tycker jag.
Om man inte ens snittar 0,5p per match och har ~15p upp till kvalplats så är man garanterat en slagpåse. De tre pinnarna igår hjälper ju såklart till, men Falkenberg måste höja sig ordentligt för att ens ha en chans att hänga kvar.
Citera
2016-04-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ja, det är väl knappast ett kontroversiellt påstående. Jag håller med om att du gör bäst i att hålla dig från det här forumet fram till hösten. Gärna längre.
Jag kan sträcka mig till att det finns slagpåsar i Allsvenskan men däremot är det knappast rättvist att säga så om Falkenberg just nu. Säsongen är alldeles för ung.
Citera
2016-04-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Om man inte ens snittar 0,5p per match och har ~15p upp till kvalplats så är man garanterat en slagpåse. De tre pinnarna igår hjälper ju såklart till, men Falkenberg måste höja sig ordentligt för att ens ha en chans att hänga kvar.
Dom har helt klart inlett för dåligt, det håller jag helt klart med om, men gammal statistik kan man inte relatera till. Falkenberg tycker jag man ska ha respekt för
Citera
2016-04-23, 12:48
Medlem
Otroligs avatar
Klart att Falkenberg kommer vara en slagpåse. Deras spel bygger ju helt på att de får spela på en urusel gräsmatta som de har på sitt IP. Det var skrämmande att se hur korta passningar längs marken hoppade och ha i åtanke att det var en match i vår högsta serie.

Att vara konstgräshatare är en förståelig position - men då måste man också svara på frågan hur man ska se till att gräsmattorna håller en acceptabel standard.
Citera
2016-04-23, 12:58
Medlem
På tal om FFF så var skadan på Gustaf Nilsson värre än väntat. Istället för uttänjda ledband var det en bruten fotled, och fem månaders frånvaro. Vad händer nu med övergången till Bröndby?
Citera
2016-04-23, 13:30
Medlem
svårt att se hur alla kan räkna ut falkenberg redan nu (det gör väl folk iofs varje år). det har alltså gått fem omgångar, varav två av deras hemmamatcher har varit mot förra säsongs etta och tvåa . att de inte kommer ta särskilt många poäng på bortaplan har väl varit ganska klarlagt sedan förra och förrförra säsongen, men tror absolut de kan fortsätta plocka poängen de behöver på hemmaplan.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Mitov Nilsson borta resten av säsongen. Tungt.

synd för honom, men perfekt för resterande lag med tanke på vilken tomte norrköping ställde i målet igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in