2016-04-18, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Då får du väl skaffa dig ett bra HP-resultat. Klart att det går att plugga sig till, på samma sätt som att du kan plugga dig till bra betyg i skolan. Sedan måste du dock genomföra utbildningen. Att läsa något trams går säkert, men det finns avancerade ämnen som faktiskt kräver att man är duktig.
Att det är svårt att komma in på en utbildning säger inget om hur svår själva utbildningen är utan hur populär den är att söka till. Sen har jag ingen aning hur svårt läkarprogrammet är, det krävs säkert att man läser mycket.
Citera
2016-04-18, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Att det är svårt att komma in på en utbildning säger inget om hur svår själva utbildningen är utan hur populär den är att söka till. Sen har jag ingen aning hur svårt läkarprogrammet är, det krävs säkert att man läser mycket.

Jag vet att det inte är något perfekt samband, dock finns det faktsikt en relativt hög korrelation. Vill ännu en gång påpeka på att jag håller med om att högt söktryck inte innebär svårare utbildning, så att ni inte får för er att jag motsätter mig det.

Läkarprogrammet är inte jätteavancerat, men det krävs att man är väldigt bra på att sålla och förstå information. Det kräver väldigt mycket tid och arbete.
Citera
2016-04-19, 00:08
Medlem
Så mycket orimliga och bisarra påståenden av Babianen och Brad-Pitt i dem här tråden. De spottar ju bara ur sig massa påhitt och vanföreställningar i syfte att få ut sig bisarrt och osakligt kvinnohat.
Citera
2016-04-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkadS
Hur gammal är du förresten, TS?

23. Går i en skola i Stockholm.
Citera
2016-04-19, 01:03
Medlem
Var i hela fridens namn har du fått i dig villfarelsen att man får knulla mycket om man går på universitet?

Torrbollar pluggar, visserligen kan ju torrbollar se till att knulla med varandra. Eller bo i studentkorridor och fylla ned varandra. Men annars är det väl knappast en grogrund för lösa förbindelser?

Vill man knulla och är runt 20 års åldern ska man jobba i bar, på skidort eller på semesterorter dit många svenska ungdomar åker på suparsemester.
Citera
2016-04-19, 01:08
Bannlyst
Haha. Tänk att det på riktigt finns folk som tror att universitetet är som i en amerikansk ungdomskomedi
Citera
2016-04-19, 10:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du har inte gått på universitet, annars skulle du inte sätta "högre utbildning" inom citationstecken och skriva "lol", det heter så.

Man går utbildning för att kunna jobba inom området. Ditt förakt lyser igenom, du behöver inte känna dig dålig.

Förresten, ingen skrev att du var snyggare än den andra tjejen, så jag antar att det är sant att du/din fru är så pass äcklig som vi alla tycker.

Dina särskrivningar är på lågstadienivå.

1) Universitet är för folk som måste jobba för att försörja sig. Det är tragiskt att tycka att det är speciellt.

2) Nej kvinnor går en utbildning för att gifta sig och bli försörjda av en man som jobbar inom området. Män går en utbildning för att jobba inom området för att de tror att det ska leda till ligg.

Citat:
Då får du väl skaffa dig ett bra HP-resultat. Klart att det går att plugga sig till, på samma sätt som att du kan plugga dig till bra betyg i skolan. Sedan måste du dock genomföra utbildningen. Att läsa något trams går säkert, men det finns avancerade ämnen som faktiskt kräver att man är duktig.

Jag tycker att särskrivningar är ett tydligt tecken på att Babianen inte behärskar språket som något som har studerat på SU/KTH borde göra, det är alltså inget som jag citerade för att vara rolig. Om man inte lyckas lära sig att skriva, hur ska man då lära sig annat i skolan? Nä, babianen känner sig dålig för att han inte har en utbildning så nu försöker han säga att det inte spelar någon roll. Men vad ska man förvänta sig av en familj som bara går på bidrag.

1) Jag behärskar 4 språk flytande.

2) SU/KTH är ett skämt.

3) Ja det är typiskt bidragstagare att bo i innerstan.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du vet inte vad social kompetens är. 😂

Jag har varit en ung snygg kvinna. Vad tror du själv?

Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Var i hela fridens namn har du fått i dig villfarelsen att man får knulla mycket om man går på universitet?

Torrbollar pluggar, visserligen kan ju torrbollar se till att knulla med varandra. Eller bo i studentkorridor och fylla ned varandra. Men annars är det väl knappast en grogrund för lösa förbindelser?

Vill man knulla och är runt 20 års åldern ska man jobba i bar, på skidort eller på semesterorter dit många svenska ungdomar åker på suparsemester.

1) I Sverige vägrar kvinnor sex för att vara fittiga.

2) Men om du åker utomlands är det ganska vanligt med kvinnor som är desperata efter att skaffa sig en man som kan försörja dem när de slutar universitetet (så att de slipper jobba) så de knullar vem som helst som har potential. Du kan se ut hur som helst och fortfarande få en kvinna för att kvinnor är ute efter att bli gifta och försörjda.
Citera
2016-04-19, 10:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Universitet är för folk som måste jobba för att försörja sig. Det är tragiskt att tycka att det är speciellt.

2) Nej kvinnor går en utbildning för att gifta sig och bli försörjda av en man som jobbar inom området. Män går en utbildning för att jobba inom området för att de tror att det ska leda till ligg.

1) Jag behärskar 4 språk flytande.

2) SU/KTH är ett skämt.

3) Ja det är typiskt bidragstagare att bo i innerstan.

Jag har varit en ung snygg kvinna. Vad tror du själv?

1) I Sverige vägrar kvinnor sex för att vara fittiga.

2) Men om du åker utomlands är det ganska vanligt med kvinnor som är desperata efter att skaffa sig en man som kan försörja dem när de slutar universitetet (så att de slipper jobba) så de knullar vem som helst som har potential. Du kan se ut hur som helst och fortfarande få en kvinna för att kvinnor är ute efter att bli gifta och försörjda.
😂😂
Maken till nonsens.

Nej, man utbildar sig vanligtvis för att man vill ha ett vettigt arbete och en bra inkomst.

KTH är knappast ansett som ett skämt. Möjligen i din fantasivärld.

Nej, bidragstagare, socialfall od får sällan dyra innerstadslägenheter. Det är långa köer och många hyresvärdar har förhållandevis höga inkomstkrav.

Du är snygg enligt din åsikt, inte min. Vet du vems åsikt som väger tyngst för mig? Av dina inlägg att döma och ditt sätt att resonera och tolka fakta har du ungefär noll social kompetens.
Citera
2016-04-19, 11:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, man utbildar sig vanligtvis för att man vill ha ett vettigt arbete och en bra inkomst.

Men om män kunde få ligga med en attraktiv kvinna utan att behöva jobba skulle de fortfarande utbilda sig?

Citat:
KTH är knappast ansett som ett skämt. Möjligen i din fantasivärld.

Om du är låg IQ är det säkert jätte fancy att gå på universitet. Men för oss som är "elite tier" är det ett vuxen dagis.

Citat:
Du är snygg enligt din åsikt, inte min. Vet du vems åsikt som väger tyngst för mig? Av dina inlägg att döma och ditt sätt att resonera och tolka fakta har du ungefär noll social kompetens.

1) Man får social kompetens av att öva, om man är en ung och attraktiv kvinna då får man ett aktivt socialt liv vilket gör att man övar upp sin sociala kompetens.

2) Om du är en incel man kommer du aldrig att ha social kompetens för att du kommer inte att få öva på det.
Citera
2016-04-19, 12:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Men om män kunde få ligga med en attraktiv kvinna utan att behöva jobba skulle de fortfarande utbilda sig?

Om du är låg IQ är det säkert jätte fancy att gå på universitet. Men för oss som är "elite tier" är det ett vuxen dagis.

1) Man får social kompetens av att öva, om man är en ung och attraktiv kvinna då får man ett aktivt socialt liv vilket gör att man övar upp sin sociala kompetens.

2) Om du är en incel man kommer du aldrig att ha social kompetens för att du kommer inte att få öva på det.
😂
Men lägg ned. Allt handlar inte om sex även om du tror det. Väx upp för fan.

Resten är sånt nonsens så jag tänker inte ens slösa tid på att kommentera det. Du som läst på universitet, påstår dig tala fyra språk flytande och som anser dig tillhöra eliten klarar inte ens att skriva rätt utan håller på med en massa särskrivningar hela tiden. Du är ett big fail.
Citera
2016-04-19, 12:30
Medlem
adolf512s avatar
Citat:

Jag har läst på universitet i 4 år(åtminstone 2 år för mycket) och du har helt rätt i detta, det är ett vuxendagis åt folk som inte är självständiga(var iof bättre på de svårare matte/fysik kurserna). Jag klarade en mattekurs utan att räkna ett enda tal innan tentan (1/3 blev underkända på tentan).

Det universitet erbjuder är struktur, de flesta är vilsna på egen hand och behöver arbetsgivare/skola som säger åt vad de ska göra. På mattekurserna hade de ofta obligatoriska(gav ett fåtal extrapoäng på tentan) matteuppgifter folk skulle lämna in då de sket i att räkna ordentligt annars, själv räknade jag bara dessa uppgifter

Det finns två skäl att läsa en universitetskurs
-ha trevligt, träffa folk, lära sig lite intressant.
-lära sig värdefull kunskap alternativt jobba mot examen.

Du har rätt angående social kompetens, för övrigt verkar inte ens tjejer bry sig speciellt mycket om de sociala bitarna. Det är snarare att fula killar blir socialt inkompetenta och utan ligg just för att de är fula(såvida de inte kan kompensera genom statusjobb/resurser/intelligens). Dessutom verkar fulare tjejer ha minst lika höga utseendekrav som de snygga killarna(om inte högre).

Stephen Hawking hade troligtvis(99.9% sannolikhet) blivit lämnad av sin fru om det inte vore för hans status och intelligens.
Senast redigerad av adolf512 2016-04-19 kl. 12:39.
Citera
2016-04-19, 13:49
Medlem
Citat:
😂
Men lägg ned. Allt handlar inte om sex även om du tror det. Väx upp för fan.

Resten är sånt nonsens så jag tänker inte ens slösa tid på att kommentera det. Du som läst på universitet, påstår dig tala fyra språk flytande och som anser dig tillhöra eliten klarar inte ens att skriva rätt utan håller på med en massa särskrivningar hela tiden. Du är ett big fail.

Jag gillar inte Babianen och tycker ofta "hon"(vem vet egentligen) snackar skit. Däremot har hon rätt i att män aldrig skulle utbilda sig om de inte trodde det ledde till högre chans att få ligga med högre kvalitet på brudarna.

Finns visserligen undantag men överlag pluggar de allra flesta bara av den anledning, jobbar också för den delen men för de allra flesta män är att studera tämligen värdelöst då de ändå är och kommer förbli medelmåttor i det stora hela.

Det finns visserligen andra saker/intressen än sex i livet men dessa är inte förenliga med att underkasta sig ett utbildningssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in