Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Om du är låg IQ är det säkert jätte fancy att gå på universitet. Men för oss som är "elite tier" är det ett vuxen dagis.
1) Man får social kompetens av att öva, om man är en ung och attraktiv kvinna då får man ett aktivt socialt liv vilket gör att man övar upp sin sociala kompetens.
Jag har läst på universitet i 4 år(åtminstone 2 år för mycket) och du har helt rätt i detta, det är ett vuxendagis åt folk som inte är självständiga(var iof bättre på de svårare matte/fysik kurserna). Jag klarade en mattekurs utan att räkna ett enda tal innan tentan (1/3 blev underkända på tentan).
Det universitet erbjuder är struktur, de flesta är vilsna på egen hand och behöver arbetsgivare/skola som säger åt vad de ska göra. På mattekurserna hade de ofta obligatoriska(gav ett fåtal extrapoäng på tentan) matteuppgifter folk skulle lämna in då de sket i att räkna ordentligt annars, själv räknade jag bara dessa uppgifter
Det finns två skäl att läsa en universitetskurs
-ha trevligt, träffa folk, lära sig lite intressant.
-lära sig värdefull kunskap alternativt jobba mot examen.
Du har rätt angående social kompetens, för övrigt verkar inte ens tjejer bry sig speciellt mycket om de sociala bitarna. Det är snarare att fula killar blir socialt inkompetenta och utan ligg just för att de är fula(såvida de inte kan kompensera genom statusjobb/resurser/intelligens). Dessutom verkar fulare tjejer ha minst lika höga utseendekrav som de snygga killarna(om inte högre).
Stephen Hawking hade troligtvis(99.9% sannolikhet) blivit lämnad av sin fru om det inte vore för hans status och intelligens.