2016-04-19, 06:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Men domarna är helgon?? Det ja e mest arg på är ojämnheten. Ofori får gult kort för "farligt spel" men Peking får ej gult när de sparka ofori i huvudet. Är det ej farligt spel? Gäller att vara konsekvent och det kan jag ej påstå att Johannesson var i första halvleken
Nu får du ge dig. Oforis gula är helt korrekt, och snuddar t.o.m vid rött pga hans sträckta ben med dobbarna före. Angående "sparken" mot hans huvud så var det Ofori som körde ner skallen för att nicka bollen samtidigt som en Peking-spelare sparkade undan den. Ofori väljer själv att köra ner huvudet i midjehöjd mitt i en duell.
Citera
2016-04-19, 06:40
Medlem
ArneIIIs avatar
Nä, Elfsborg såg inte direkt jättefarliga ut. Talande att Kevin Stuhr Ellegaard är deras absolut starkaste spelare just nu. Finns inga starka profiler.

Anders Svensson lär vara saknad.

Känns som laget håller på att gå in i en ombyggnadsfas just nu efter ett decennium av succéer.
Citera
2016-04-19, 08:38
Medlem
Jaxxxs avatar
Var det inte lite märkligt att Haglund var så given att ta tillbaka för Elfsborg?
Tycker man såg tydligt under hans senare tid under hans första era att laget inte blev bättre utan snarare sämre och sämre för varje säsong.
Citera
2016-04-19, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nu får du ge dig. Oforis gula är helt korrekt, och snuddar t.o.m vid rött pga hans sträckta ben med dobbarna före. Angående "sparken" mot hans huvud så var det Ofori som körde ner skallen för att nicka bollen samtidigt som en Peking-spelare sparkade undan den. Ofori väljer själv att köra ner huvudet i midjehöjd mitt i en duell.
Ren bullshit . Ofori träffade inte ens spelaren och Peking spelaren var ej i närheten men visst frispark men inte mer
Citera
2016-04-19, 09:09
Avslutad
AIK måste våga bänka Nisse och Jos för Sauli och Sundgren. Sedan bänka Blomberg. Sedan måste ofori sluta dribbla i trånga utrymmen och ge Nisse eller den spelaren som är vänsterback problem. Börja spela säkert i sin egen planhalva . Att AIK är i kris? Nej, alla borde veta i detta lag att AIKs form kommer på sommaren och sensommaren och att de hittills tyvärr tappat i sista 5 omgångarna. Elfsborg borde vara i kris för de ligger efter Helsingborg t.o.m
Citera
2016-04-19, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Ronken tillbaka till matche mot malmö?
http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/April/Comeback-for-Rogne/

Skulle ge vår offensiv en helt ny dimension samt inga mer insläppta defensivt fasta situationer.

Jag hoppas innerligt att man inte chansar med honom dock. Söndag och plastaskit mot Ösk är totalt uteslutet och är det verkligen rätt att kasta in honom direkt mot MFF i en så viktig match? Å andra sidan dröjer isf comebacken görlänge ty det är Gefle på plastaskit och sedan en ev toppmatch mot DIF. Vi har ju ett gäng goa hemmamatcher i följd nu.
Så länge det inte stressas och så länge inte första sker på plastaskit så kör.

Hjörtur tillbaka snart med, de två som mittbackar löser allt, jag personligen tror ju att Hjörtur stannar längre än till sommaren. Risken är ju att Bjärsa sticker vid något bud ty det är ju lite sista chansen i sommar för hans del och då har vi Rogne, Hjörtur som mittbackspar med Hjalle/Salo bakom och även vid kris Tom.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Nä, Elfsborg såg inte direkt jättefarliga ut. Talande att Kevin Stuhr Ellegaard är deras absolut starkaste spelare just nu. Finns inga starka profiler.

Anders Svensson lär vara saknad.

Känns som laget håller på att gå in i en ombyggnadsfas just nu efter ett decennium av succéer.

Det där är precis som jag ser på Elfsborg just nu med, så kan bara skriva under.
Citera
2016-04-19, 09:41
Medlem
Salorms avatar
D-Dagen är här.. Ångesten är total och hjärtat klappar i takt med Coca Carola's "Stadion kokar".
Ingenting är viktigare än att vi vinner minst ett derby i år, nästan inte ens ett SM-guld (nästan). Det är 1674 dagar sedan vi vann ett derby och det jävla spöket måste försvinna nu om vi på allvar ska få något sånär lugn inom Djurgårdsfamiljen.
Fan vad jag hatar det här!

Mvh
Serieledarna
Citera
2016-04-19, 09:47
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
D-Dagen är här.. Ångesten är total och hjärtat klappar i takt med Coca Carola's "Stadion kokar".
Ingenting är viktigare än att vi vinner minst ett derby i år, nästan inte ens ett SM-guld (nästan). Det är 1674 dagar sedan vi vann ett derby och det jävla spöket måste försvinna nu om vi på allvar ska få något sånär lugn inom Djurgårdsfamiljen.
Fan vad jag hatar det här!

Mvh
Serieledarna
Börjar bli tröttsamt med ditt "serieledarna".

Annars håller jag med dig, spöket måste försvinna nu och jag tror vår dryga trend bryts idag om Walker spelar. Vi är ljusår bättre nu än vi var i cupen och förlorar vi idag, då är det bara ett tecken på att spelarna är ett gäng som inte kan lira under krav och press.
Citera
2016-04-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Börjar bli tröttsamt med ditt "serieledarna".

Annars håller jag med dig, spöket måste försvinna nu och jag tror vår dryga trend bryts idag om Walker spelar. Vi är ljusår bättre nu än vi var i cupen och förlorar vi idag, då är det bara ett tecken på att spelarna är ett gäng som inte kan lira under krav och press.

Jag vet inte om vi är ljusår bättre än i cupen. Vi har hittills gjort goda laginsatser i ligan. Men i derbyn är det svårt att förlita sig på det utan då måste VILJAN ATT VINNA gälla mer än allting annat. Viktigt att Walker och framför allt Ranégie bidrar med jävlaranamma innan och under match. De kan snacka med lagkamraterna och tända dem maximalt.
Citera
2016-04-19, 10:24
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag vet inte om vi är ljusår bättre än i cupen. Vi har hittills gjort goda laginsatser i ligan. Men i derbyn är det svårt att förlita sig på det utan då måste VILJAN ATT VINNA gälla mer än allting annat. Viktigt att Walker och framför allt Ranégie bidrar med jävlaranamma innan och under match. De kan snacka med lagkamraterna och tända dem maximalt.
Det jag menar med "ljusår" bättre är att då var laget inte sammasvetsat. Allt kändes bara rörigt och det kändes som alla inte drog åt samma håll eller rentav inte visste hur man skulle agera. Syrianska och Ljungskile-matcherna typexempel på detta då det såg ruskigt dåligt ut.

Nu spelar vi med en självklarhet och tydliga roller, eller ja; nu kan spelarna sina roller bättre och agerar således efter detta.
Citera
2016-04-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag hoppas innerligt att man inte chansar med honom dock. Söndag och plastaskit mot Ösk är totalt uteslutet och är det verkligen rätt att kasta in honom direkt mot MFF i en så viktig match? Å andra sidan dröjer isf comebacken görlänge ty det är Gefle på plastaskit och sedan en ev toppmatch mot DIF. Vi har ju ett gäng goa hemmamatcher i följd nu.
Så länge det inte stressas och så länge inte första sker på plastaskit så kör.

Hjörtur tillbaka snart med, de två som mittbackar löser allt, jag personligen tror ju att Hjörtur stannar längre än till sommaren. Risken är ju att Bjärsa sticker vid något bud ty det är ju lite sista chansen i sommar för hans del och då har vi Rogne, Hjörtur som mittbackspar med Hjalle/Salo bakom och även vid kris Tom.

Med all respekt för Hjalmar men är Rogne 100% frisk så är han bättre än Hjalmar oavsett om han inte har spelat på typ 8 månader, så tycker helt klart att han ska starta emot mff.
Citera
2016-04-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Det jag menar med "ljusår" bättre är att då var laget inte sammasvetsat. Allt kändes bara rörigt och det kändes som alla inte drog åt samma håll eller rentav inte visste hur man skulle agera. Syrianska och Ljungskile-matcherna typexempel på detta då det såg ruskigt dåligt ut.

Nu spelar vi med en självklarhet och tydliga roller, eller ja; nu kan spelarna sina roller bättre och agerar således efter detta.

Laget fungerar bättre nu ja. Och det tillsammans med segervilja är nyckeln ikväll. För bajarna behöver i värsta fall bara "vänta ut oss" för att få ett psykologiskt övertag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in