2016-04-18, 18:47
Medlem
Med tanke på att Fridolin stod och ljög för TVÅ dagar sen att han litar på att Kaplan inte har gjort detta med flit, så borde den djävulen avgå han med.
Citera
2016-04-18, 18:48
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Tyvärr sitter både Fridolin och Romson säkert ett bra tag till.
Det ska till betydligt större skandaler om det ska hända nåt där.
Miljöpartiet är en sekt där ingen begår några fel, vilket innebär att du aldrig behöver be om ursäkt.
Undrar om Kaplan har någon hållhake på Åsa och lille Fridde? Möjligheten finns att Kaplan i en sådan sak har den turkiska säkerhetstjänsten som gärna bistått i att få fram hållhakar.
Citera
2016-04-18, 18:49
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Är någon mer som tror att avskedandet av Kaplan kommer resultera i att ett muslimsk parti kommer skapas relativt snart? Tror Kaplan kommer vara en av initiativtagarna faktiskt.
Intressant tanke. Flyktingvännerna har ju länge hävdat att islam inte utgör något hot, de stackars flyktingarna har bara kommit hit för att leva i fred och slippa bomber och krig. Vad händer den dan de upptäcker att de är tillräckligt många för att utöva sin demokratiska rätt och kräver inflytande eller rent av bestämmanderätt i samhället. Vad händer om muslimerna blir i majoritet i en kommun och röstar fram ett parti som förordar sharialagar? En spännande framtid väntar oss svenskar.
Citera
2016-04-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Islamist, bland mycket annat. Nu senast hade han som bekant samröre med en högerextrem, ultranationalistisk rörelse.
Detta är väl illa nog, antar jag, men man måste också betänka att det inte ens var en svensk ultranationalistisk rörelse, utan en turkisk. Jag känner inte att jag kan ha förtroende för en minister vars lojalitet mot Sverige är suspekt.
Islamistisk infiltration i svenska regeringar kan ENDAST äga rum pga extrem naivitet, politisk korrekt tvångströja, beröringsångest kring invandring/rasism osv.

Det ÄR ok att kritisera en politiker som har annat etniskt ursprung/religion än de svenska, precis som det är ok att kritisera vilken ursvensk politiker som helst!! Detta svenska svaghetstecken gentemot islamiska minoriteter har psykopaterna dragit nytta av till max. Nu är det dags att röja, städa ut skräpet. De som har någonting av politiskt värde att tillföra kommer att stanna kvar - alltså pga meriter och att de åstadkommer något i realiteten. Inte pga väljoljad, manipulativ rappakalja-käft, inkvoterade eller ej.
Citera
2016-04-18, 18:54
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Intressant tanke. Flyktingvännerna har ju länge hävdat att islam inte utgör något hot, de stackars flyktingarna har bara kommit hit för att leva i fred och slippa bomber och krig. Vad händer den dan de upptäcker att de är tillräckligt många för att utöva sin demokratiska rätt och kräver inflytande eller rent av bestämmanderätt i samhället. Vad händer om muslimerna blir i majoritet i en kommun och röstar fram ett parti som förordar sharialagar? En spännande framtid väntar oss svenskar.
Om man skulle kunna säga omvänt så är nu Tyskland ett av Turkiets största valdistrikt efter Ankara och en del andra storstäder. Jag förmodar att Tyskland är lika släpphänta med dubbla medborgarskap som här, så ett av Turkiets största valdistrikt har även rösträtt i Tyska val. Någon som tror Turkiet på minsta sätt skulle tillåtit något liknande?
Senast redigerad av dark horse 2016-04-18 kl. 19:01.
Citera
2016-04-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Är någon mer som tror att avskedandet av Kaplan kommer resultera i att ett muslimsk parti kommer skapas relativt snart? Tror Kaplan kommer vara en av initiativtagarna faktiskt.

Hoppas på det. Då kan de öppet (!) redovisa vilka förändringar de tänker driva i riksdagen. För inte är det miljön de värnar inte..
Citera
2016-04-18, 18:55
Medlem
Vimurs avatar
Jag har inte hunnit följa tråden under dagen och ber om ursäkt i fall jag upprepar tidigare teorier men det är onekligen något märkligt över den snabba utvecklingen i Kaplan-fallet. Mycket av materialet om Kaplan som publiceras nu har legat ute under lång tid här på Fb. Den som ville granska bostadsministern hade kunnat göra samma "scoop" här för länge sedan. Så varför just nu?

Jag får intrycket av att man egentligen har mer på Kaplan och kanske betydligt värre saker som framkommit på senare tid och att det här materialet används som förevändning. Det är förstås illa nog i sig men att Kaplan avgick så snabbt är faktiskt anmärkningsvärt. Det påminner om Omar Mustafa-debaclet då Löfven var lika kryptisk om anledningen till den hastiga avpolletteringen, även om Omar var en rätt betydelselös figur jämfört med Kaplan. Jag tror mer på ett samtal från SÄPO. Regeringen, eller snarare sossarna, har antagligen gjort sin egen granskning med hjälp av folkhems-stasi och hittat omständigheter som inte ens Romsons tårar kunde förmildra.

En sak som oroar mig är vad som händer om islamisterna verkligen börjar granskas på allvar och successivt stängs ute från den etablerade politiken. Varje gång det har skett i MENA har det lett till ökad radikalisering, inte minst när det gäller den rörelse Kaplan själv har kopplingar till - Muslimska brödraskapet. MB har vid flera tillfällen försökt ta den parlamentariska vägen till makten och när det inte har fungerat gått under jorden och ägnat sig åt terror.

Kaplans idol Erdogan har som bekant liknat demokrati vid ett tåg som man hoppar av när man inte längre behöver det. Demokrati är enbart ett verktyg, inte målet som Erdogan uttrycker det i sina tidiga tal. Så länge islamister har användning för demokratin håller de sig relativt lugna men när den inte längre fungerar som verktyg, vad händer då?

Är det något som skrämt mig när jag har granskat islamister så är det hatet mot icke-muslimer i allmänhet och svenskar i synnerhet. Det är dessutom ett hat som ofta sker på skattebetalarnas bekostnad genom olika projekt liksom i etablerade medier och närmast gränsar till avhumanisering. Det sker alltså nu, när islamister i princip har haft fri lejd för sina aktiviteter i Sverige. Så vad händer den dagen de hindras? Efter Omar-debaclet osade ilamistkretsarna av hat och hämndlystnad och det är antagligen ingenting mot vad de kommer att göra nu.
Citera
2016-04-18, 18:56
Medlem
Utan att dra in sharialagar är det endå en intressant fråga. Skulle inte 15 miljoner kineser eller ryssar teoretiskt sett kunna ansöka om medborgatskap, få det beviljat om de är välutbildade och det teoretiskt finns jobb till alla. Sen när de är majoritet bland de röstberättigade så röstar de för att Sverige blir provins av ursprungslandet?
Citera
2016-04-18, 18:57
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Man skulle kunna kalla Kaplan för en riktigt mångsidig karl...

Har läst hur folk grinar över att islamisten eventuellt kommer att kunna kvittera ut 1,5 miljoner i fallskärm/ersättning, är inte detta ett litet pris att betala för att avsluta hans kapitel som minister? Dessutom är det en piss i Mississippi när det kommer till statliga utgifter.
Hade han suttit kvar hade kan kostat mer eller mindre lika mycket i lön, lägg därtill skadan han hade kunnat lyckas åstadkomma under dessa två år.

Det viktigaste är att våra naiva och efterblivna idioter till politiker och journalister nu börjar ta frågan på allvar, och såg till att Medhat fick avgå. Dessutom har nu det sovande Svenska folket fått upp ögonen för problemet. Hade han inte avgått självmant hade han fått foten, kan inte tänka mig något annat än att han fick välja mellan att avgå självmant eller få sparken. Avgår han självmant ser det bättre ut, både på hans eget CV och på regeringens.

Nästa steg är att se till så att hela regeringen avgår, one down the rest to go...

2,4 verkar han få ut
http://www.expressen.se/dinapengar/kaplans-fallskarm-24-miljoner-kronor/
Citera
2016-04-18, 19:00
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoliin
Utan att dra in sharialagar är det endå en intressant fråga. Skulle inte 15 miljoner kineser eller ryssar teoretiskt sett kunna ansöka om medborgatskap, få det beviljat om de är välutbildade och det teoretiskt finns jobb till alla. Sen när de är majoritet bland de röstberättigade så röstar de för att Sverige blir provins av ursprungslandet?
Som det verkar skulle Svensken köpa det, så även de förment invandringskritiska. Bara de är skötsamma och inte eldar upp bilar och det är LÖNSAMT så kan gärna den svenska kulturen få gå under.
Senast redigerad av dark horse 2016-04-18 kl. 19:03.
Citera
2016-04-18, 19:06
Medlem
S.Kandals avatar
Mp sittter i regeringsställning som ett av två partier. Om det hade varit val idag hade de kanske fått 4-5% av rösterna. Denna minoritet bestämmelser således över dig och mig och detta enbart pga räddhågsna allianspolitiker. All dynga som nu händer i Sverige är således en förlängning av beröringsskräcken gentemot sd, allt är precis som vanligt i vår herres hage.
Citera
2016-04-18, 19:10
Medlem
JustZlatans avatar
Islamisten Rashid Musa är kritisk mot att hans islamistvän har fått sparken.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6413993
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in