2016-04-18, 17:36
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Varför skulle Vimur eftersökas? Och vad skulle någon "Orrenius" komma med? "Jaha, det är du som hittat alla fakta som vi stjäl rakt av? Vad är ditt försvar?"

"Och vad skulle någon "Orrenius" komma med?"

Orrenius är en omskrivning för åsiktsregistrering, som helt nyligen i Sverige belönades med guldpennan.
Senast redigerad av Durga 2016-04-18 kl. 18:13.
Citera
2016-04-18, 17:36
Medlem
AussieRedMans avatar
Dagens ord måste vara "samlade bedömningen" Löfven sa detta 17 gånger! Men förstår inte vem eller vilka som gjorde den samlade bedömningen. Kaplan ville själv träda tillbaka, var det en samlad bedömning från honom eller samlad bedömning som Stefan Åsa o Gustav gjorde tillsammans?
Citera
2016-04-18, 17:38
Medlem
Sturewlows avatar
Den samlade bedömningen är att det är för lite och för sent.
Islamister i Sveriges regering, det säger allt
Citera
2016-04-18, 17:39
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Är ganska säker på att han inte har det. Han avskyr nog dom lika mycket som alla andra.
Du menar väl inte att folkets man är en hycklare? Fy på dej! Alla politiker är att lita på, det har mamma sagt.
Citera
2016-04-18, 17:41
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är en skandal att Stefan Löfven har tillåtit en islamist i regeringen. Löfven har vetat om att han är islamist hela tiden, men först nu sparkas han. Nu måste han sparka hela MP från regeringen.

Islamist, bland mycket annat. Nu senast hade han som bekant samröre med en högerextrem, ultranationalistisk rörelse.
Detta är väl illa nog, antar jag, men man måste också betänka att det inte ens var en svensk ultranationalistisk rörelse, utan en turkisk. Jag känner inte att jag kan ha förtroende för en minister vars lojalitet mot Sverige är suspekt.
Citera
2016-04-18, 17:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Håller med. Turkjäveln skulle inte ha avgått utan motstånd om det inte är så att det finns något riktigt sensationellt som snart kommer läcka ut. Att han egentligen är Erdogans agent, och arbetar för Turkiet är ju självskrivet, men har han aktivt stöttat IS?

Det känns lite så.

Wallström och Romson har ju också kört sina attacker på Israel och judar, men de är inte muslimer. Undrar om det var det som tippade över för Kaplan att han var muslim och körde antisemitism eller om det är som du spekulerar något annat som kanske skulle/kommer brisera snart.
Citera
2016-04-18, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Gustav Fridolin måste vara världens naivaste människa. Han fortsätter att tro på Kaplan om att han inte visste vilka högerextremister och fascister han har umgåtts med i flera år. Hur kan Stefan Löfven ha förtroende för MP:s språkrör?

Det har han nog inte heller, det är därför man bara hör språkrören uttala sig enbart då de måste. Men jag gissar att samma misstroende går åt bägge håll. Regeringens oförmåga att vara resolut kan bero att relationen inom regeringspartierna är dysfunktionell.

När Romson försvarar Kaplan med att säga att "han såg inte ens personerna från Grå vargarna", blir det det lyteskomik på hög nivå. Att en riksledande politiker kan vara så jävla korkad, som om det relevanta i historien är om Kaplan såg eller inte såg personerna från Grå vargarna. Det är inte för inte Romson har det lägsta förtroendet av alla partiledare/ministrar.

Svårt att ha förtroende för personer som Fridolin och Romson som oftare än inte uttalar sig så plumpt.

*Nåväl, kom igen då moderatorer och ge mig alla varningar ni har!* Så länge ni inte kallar mig för norrman kan ni göra vad fan ni vill
Senast redigerad av RobRoys 2016-04-18 kl. 17:47.
Citera
2016-04-18, 17:45
Moderator
Tystnads avatar
Helt rätt av Löven att "avskeda" honom även om det gjordes "fint" dvs avgår...
Islamister har inte i Regering ställning att göra, en gåta att MP överhuvudtaget förde fram denna kufiska person som minister.

En fråga jag tycker är berättigad men som man inte läst något om : Blev Kaplan säkerhetskontrollerad av Säpo innan han tillträdde?
Citera
2016-04-18, 17:46
Medlem
genushexans avatar
måste säga att media alött drevet mo såssen på bästa sätt. kör vi på lite till kan vi nog få bert Svetsaren också!
Citera
2016-04-18, 17:48
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Dagens ord måste vara "samlade bedömningen" Löfven sa detta 17 gånger!
Har ett annat förslag >> "Islaminister"

en segerns dag idag - om än en pytteliten, så ändock en seger
Citera
2016-04-18, 17:49
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nja det stämmer nog säkert, efter att lille Fridde varit med i Junior Jeopardy valdes han ut som muslimernas påläggskalv, Kaplan utsågs som mentor och resten är historia. Fridde är felprogrammerad och in i döden lojal med sin idol.

/Provokatör

Kan han vara en Smygkonvertit?
Citera
2016-04-18, 17:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Emma Bouvin är en riktig idiot, hon leker journalist men fattar inte att hon har ett scoop framför näsan.

Apropå journalisters inkompetens/bias.

Jag ringde aftonbladets tipsredaktion i onsdags eller i torsdags och frågade om de lagt ner Kaplanspåret eller om de skulle följa upp det.
Nja, det har inget riktigt nyhetsvärde i dagsläget var deras svar. Vi tar det från dag till dag om det skulle dyka upp något.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in