Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Gustav Fridolin måste vara världens naivaste människa. Han fortsätter att tro på Kaplan om att han inte visste vilka högerextremister och fascister han har umgåtts med i flera år. Hur kan Stefan Löfven ha förtroende för MP:s språkrör?
Det har han nog inte heller, det är därför man bara hör språkrören uttala sig enbart då de måste. Men jag gissar att samma misstroende går åt bägge håll. Regeringens oförmåga att vara resolut kan bero att relationen inom regeringspartierna är dysfunktionell.
När Romson försvarar Kaplan med att säga att "han såg inte ens personerna från Grå vargarna", blir det det lyteskomik på hög nivå. Att en riksledande politiker kan vara så jävla korkad, som om det relevanta i historien är om Kaplan såg eller inte såg personerna från Grå vargarna. Det är inte för inte Romson har det lägsta förtroendet av alla partiledare/ministrar.
Svårt att ha förtroende för personer som Fridolin och Romson som oftare än inte uttalar sig så plumpt.
*Nåväl, kom igen då moderatorer och ge mig alla varningar ni har!* Så länge ni inte kallar mig för norrman kan ni göra vad fan ni vill