2016-04-18, 18:25
Medlem
Hm, Kaplan vänsterextrem tokliberal då det gäller Sverige, det svenska folket och svensk politik.

Men högerextrem etno-nationalist då det gäller Turkiet, det turkiska folket och turkisk politik.

Jag är så jätteförvånad.

Eller inte.

Det här är Mellanöstern-mentaliteten i ett nötskal. De är hysteriska "anti-rasister" då det gäller alla andra utom det egna folket, den egna klanen eller den egna gruppen.
Citera
2016-04-18, 18:26
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Kaplan är feminist, fascist, för jämlikhet, mot jämlikhet, för allas lika värde, hatar judar, turkisk nationalist, hatar svenskvänliga, är religiös fundamentalist och demokrat, stöder ultrahögern och är miljöpartist.

En redig karl med vettiga åsikter alltså.

Typisk miljöpartist skulle jag vilja säga. Det finns nog fler som han i de övre skikten i MP.

Ja, nu börjar solen gå ned, här där jag sitter. Detta har varit en bra dag!
Citera
2016-04-18, 18:32
Medlem
Herr Vrånglunds avatar
Nu tror dom faran är över.
Men det är NU det är dags att gräva ännu mer.
Jag är helt övertygad om att SÄPO har kartlagt lite, eller fått information från andra underrättelsetjänster.
För jobbigt att gå ut offentligt med för Svetsarn och anhang, men nog allvarligt för att ge Kaplan en chans att avgå och rädda ansiktet på alla. En stund.
Citera
2016-04-18, 18:32
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Federico Moreno, Expressen i en "krönika" där han också tar upp Björn Söder :

Va menar karln?
Det är ju precis tvärtom att det de som inkvoteras inte är svenskar.
Hela textmassan dryper av HAT till de vita svenskarna som gjorde detta land til ett av de bästa i världen. Vilken vidrig skit. Hur kan folk fortsätta att köpa blaskan när det finns skribenter som pissar dom rätt i ansiktet?

Och ge fan i att kalla mig för svenne din jävla skithög!

http://unvis.it/http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fkvp%2Fkronikorer%2 Ffederico-moreno%2Fkaplan-har-avgatt--nu-borde-sod er-sta-pa-tur%2F
Inte nog med att vi ska kallas svenne, han försöker sig på det gamla vanliga rasistknepet att ta ifrån oss rätten till en egen etnisk grupp genom att antyda att Samer är svenskar, istället för att använda svenskamedborgare.
Typisk rasism.
Citera
2016-04-18, 18:35
Medlem
Då är frågan hur dessa två MP Språkrör kan vara kvar, när de inte tar avstånd från denna islamist som nu fått avgå, utan tvärt om.
Det om något skickar ut varning signaler att något inte alls står rätt till?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22655273.ab

Får en känsla att om man gräver vidare i det här Mehmet Kaplan spåret som journalist att det bara är toppen på ett isberg och att den informationen man skulle få fram om Gustav Fridolin och Åsa Romson skulle få dom att avgå och få förödande konsekvenser för Miljöpartiet.

Vilken journalist vågar granska Miljöpartiet-Pandora's box?
Eller få jag förlita mig på att kära Flashback gör det jobbet också?

347 322 visningar av denna tråd just nu visar ju att det här är av stort intresse och bör inte bara glömmas bort som inget har hänt.
Citera
2016-04-18, 18:35
Medlem
MADs avatar
Bra val att sätta dit Per Bolund. Han är en av få kompetenta Miljöpartister. (Det säger förvisso inte mycket men ändå)
Citera
2016-04-18, 18:38
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Då är frågan hur dessa två MP Språkrör kan vara kvar, när de inte tar avstånd från denna islamist som nu fått avgå, utan tvärt om.
Det om något skickar ut varning signaler att något inte alls står rätt till?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22655273.ab

Får en känsla att om man gräver vidare i det här Mehmet Kaplan spåret som journalist att det bara är toppen på ett isberg och att den informationen man skulle få fram om Gustav Fridolin och Åsa Romson skulle få dom att avgå och få förödande konsekvenser för Miljöpartiet.

Vilken journalist vågar granska Miljöpartiet-Pandora's box?
Eller få jag förlita mig på att kära Flashback gör det jobbet också?

347 322 visningar av denna tråd just nu visar ju att det här är av stort intresse och bör inte bara glömmas bort som inget har hänt.

Tyvärr sitter både Fridolin och Romson säkert ett bra tag till.
Det ska till betydligt större skandaler om det ska hända nåt där.
Miljöpartiet är en sekt där ingen begår några fel, vilket innebär att du aldrig behöver be om ursäkt.
Citera
2016-04-18, 18:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Vrånglund
Nu tror dom faran är över.
Men det är NU det är dags att gräva ännu mer.
Jag är helt övertygad om att SÄPO har kartlagt lite, eller fått information från andra underrättelsetjänster.
För jobbigt att gå ut offentligt med för Svetsarn och anhang, men nog allvarligt för att ge Kaplan en chans att avgå och rädda ansiktet på alla. En stund.

Om det finns lite list i mästerförhandlaren så sitter han nu med information vilken han inte delgivit Lill-Fritte och Diesel-Åsa, utan han har snarare uppmuntrat dom att helhjärtat stödja Kaplan även efter hans frånträde.

Vips så kommer det fram lite nya information, gärna via Flashback och sen, booom så sitter rören där och vibrerar och har inte en djävla aning om vad som hände men kvar i regeringen är dom inte iaf.

/Provokatör
Citera
2016-04-18, 18:42
Medlem
zio86s avatar
Är någon mer som tror att avskedandet av Kaplan kommer resultera i att ett muslimsk parti kommer skapas relativt snart? Tror Kaplan kommer vara en av initiativtagarna faktiskt.
Citera
2016-04-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Tyvärr sitter både Fridolin och Romson säkert ett bra tag till.
Det ska till betydligt större skandaler om det ska hända nåt där.
Miljöpartiet är en sekt där ingen begår några fel, vilket innebär att du aldrig behöver be om ursäkt.

Det är ju just det jag menar, dags att de granskas.
De finns nog mer skandaler än Kaplan, de där två har nog bara varit duktigare att dölja det.
Finns nog en hel del att gräva vidare på efter det här som hänt med Kaplan.

Frågan är bara om våran journalistkår ser det?
Jag förlitar mig mer på Flashback.
Citera
2016-04-18, 18:44
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Är någon mer som tror att avskedandet av Kaplan kommer resultera i att ett muslimsk parti kommer skapas relativt snart? Tror Kaplan kommer vara en av initiativtagarna faktiskt.

Du borde läsa boken som nämns här:

http://www.friatider.se/islamkritisk-bok-gjorde-succ-samma-dag-som-massakern

Den handlar om hur frankrikes sosseparti börjar samarbeta med ett nybildat islamist parti.
Citera
2016-04-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Kaplan är feminist, fascist, för jämlikhet, mot jämlikhet, för allas lika värde, hatar judar, turkisk nationalist, hatar svenskvänliga, är religiös fundamentalist och demokrat, stöder ultrahögern och är miljöpartist.

En redig karl med vettiga åsikter alltså.

Man skulle kunna kalla Kaplan för en riktigt mångsidig karl...

Har läst hur folk grinar över att islamisten eventuellt kommer att kunna kvittera ut 1,5 miljoner i fallskärm/ersättning, är inte detta ett litet pris att betala för att avsluta hans kapitel som minister? Dessutom är det en piss i Mississippi när det kommer till statliga utgifter.
Hade han suttit kvar hade kan kostat mer eller mindre lika mycket i lön, lägg därtill skadan han hade kunnat lyckas åstadkomma under dessa två år.

Det viktigaste är att våra naiva och efterblivna idioter till politiker och journalister nu börjar ta frågan på allvar, och såg till att Medhat fick avgå. Dessutom har nu det sovande Svenska folket fått upp ögonen för problemet. Hade han inte avgått självmant hade han fått foten, kan inte tänka mig något annat än att han fick välja mellan att avgå självmant eller få sparken. Avgår han självmant ser det bättre ut, både på hans eget CV och på regeringens.

Nästa steg är att se till så att hela regeringen avgår, one down the rest to go...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in