2016-04-18, 07:09
Medlem
totalmaniacs avatar
PlayTbc är uppe och rullar nu, dock 15min que... Men hur länge är servern uppe tro?
Citera
2016-04-18, 08:45
Medlem
Rikarvinges avatar
playtbc verkar väldigt buggig än så länge: mobs kutar runt i taket och slutar anfalla. Visserligen vanilla content.
Citera
2016-04-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Fast det visste man väl innan?

Att ens rusha en release och sedan inte klara av den är ju ett nederlag.

Nu finns det ju folk som gör allt för att få ner servern och njuter i att förstöra för personer... Fast det visste man väl innan?

Jag var enbart intresserad av att reservera lite namn, spela lite och se hur allt fungerar... Att de har 3 servrar tycker jag är bra.
Jag ser inte hur ett team på bara ett få personer med en limiterad budget ska klara av en release, blizzard själva har inte haft någon clean release av vad jag har varit med om. När servern dessutom blir hundra gånger så hypad som den först var blir det extra jobbigt.

Inget snack om att de klantade till releasen, att dom öht annonserade det på twitch istället för en tyst release var knappast smart men jag är villig att ge dom ett par dagar till.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
playtbc verkar väldigt buggig än så länge: mobs kutar runt i taket och slutar anfalla. Visserligen vanilla content.
Scriptningen ingame har jag inte haft några problem med, är precis utanför hellfire instancen och redo att börja levla
Citera
2016-04-18, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Jag ser inte hur ett team på bara ett få personer med en limiterad budget ska klara av en release, blizzard själva har inte haft någon clean release av vad jag har varit med om. När servern dessutom blir hundra gånger så hypad som den först var blir det extra jobbigt.

Inget snack om att de klantade till releasen, att dom öht annonserade det på twitch istället för en tyst release var knappast smart men jag är villig att ge dom ett par dagar till.

Scriptningen ingame har jag inte haft några problem med, är precis utanför hellfire instancen och redo att börja levla

Samtidigt så kanske om de hade kört en tyst release så kanske det inte hade blivit någon hype alls. Jag är mer glad över en hype än att det är 100 spelare online.
Citera
2016-04-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Samtidigt så kanske om de hade kört en tyst release så kanske det inte hade blivit någon hype alls. Jag är mer glad över en hype än att det är 100 spelare online.

Nyheten om servern hade ju kommit ut oavsett, hade den gjort det efter servrarna var uppe och stabila hade det blivit mycket enklare att hantera. Men jag håller med, jag tar en server med mer hype även med försening än någon liten skitserver alla dagar i veckan
Citera
2016-04-18, 12:26
Medlem
Sitter och försöker spela playtbc releasen men det är omöjligt, alla blir dcade hela tiden.
Citera
2016-04-18, 14:41
Medlem
Observerads avatar
Att det inte är helt stabilt i början och att det är buggigt från och till kan man förstås ta vid en release, men det jag inte tycker om är att utvecklarna gång på gång ljuger om datum, servernas stabilitet osv osv. Trots att man har en gapande publik som man måste mätta ska man främst tänka på innehållets kvalitét och inte att tillfredställa alla så fort som möjligt trots alla brister. Det leder liksom bara till besvikelse. Än sålänge har de gjort bort sig totalt, får se hur det utvecklas.
Citera
2016-04-18, 14:49
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Att det inte är helt stabilt i början och att det är buggigt från och till kan man förstås ta vid en release, men det jag inte tycker om är att utvecklarna gång på gång ljuger om datum, servernas stabilitet osv osv. Trots att man har en gapande publik som man måste mätta ska man främst tänka på innehållets kvalitét och inte att tillfredställa alla så fort som möjligt trots alla brister. Det leder liksom bara till besvikelse. Än sålänge har de gjort bort sig totalt, får se hur det utvecklas.
Jag kan ha viss förståelse för att de kämpar med antalet spelare som försöker ansluta till deras server eftersom de inte räknade med så stort spelarantal.

Å andra sidan läste jag att deras server är baserad i Holland. Det faktum att de påstår att den är i Ryssland när det tydligen inte alls stämmer reser ett varningsflagg för mig.
Citera
2016-04-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag kan ha viss förståelse för att de kämpar med antalet spelare som försöker ansluta till deras server eftersom de inte räknade med så stort spelarantal.

Å andra sidan läste jag att deras server är baserad i Holland. Det faktum att de påstår att den är i Ryssland när det tydligen inte alls stämmer reser ett varningsflagg för mig.

Inget i ditt inlägg stämmer.

Spelarantalet, precis som de också sagt spelar mindre roll då dom har ett tak på 3500 spelare åt gången per server. Kön in till spelservern ligger på en separat server så det spelar kvitta om det är 25000 spelare på väg in.

Spelservern är i Ryssland, det finns en proxy i Holland. (Skulle tippa ditt ryktesspridande är baserat på en jpg-bild som åker runt på nätet)

Problemen är för tillfället att det blir DDosade väldigt mycket så Putin har spärrats deras IP tills de lokaliserat vilka det är som utsätter de för attackerna.
Citera
2016-04-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
Problemen är för tillfället att det blir DDosade väldigt mycket så Putin har spärrats deras IP tills de lokaliserat vilka det är som utsätter de för attackerna.
lol
Citera
2016-04-18, 16:40
Medlem
Fûrims avatar
Apropå snack om var serverar befinner sig, det var någon som hävdade på nost forumen att kronos servern ligger i Sverige, kan någon bekräfta eller dementera?
Citera
2016-04-18, 17:30
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Apropå snack om var serverar befinner sig, det var någon som hävdade på nost forumen att kronos servern ligger i Sverige, kan någon bekräfta eller dementera?

Hmm, verkar som det. Vet inte om det stämmer dock men varför ljuga om det?
Farligt dock, är nog riktigt enkelt att stänga ner en server i Sverige för Blizz
http://forum.twinstar.cz/showthread.php/98502-Why-Kronos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in