2016-04-17, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Därför att upp är upp och ned är ned, du får faktiskt försöka hänga med lite nu.
Men jorden är ju botten enligt många flatheads.
Citera
2016-04-17, 22:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Men jorden är ju botten enligt många flatheads.
Källa på det?

Det är dessutom inget svar på varför inte botten faller, om en puttekula i en syltburk vet att upp är upp och ned är ned med hjälp av densitet så borde även jordplattan veta det, oavsett om den är botten eller ej.
Citera
2016-04-17, 22:29
Bannlyst
Citat:
Källa på det?

Det är dessutom inget svar på varför inte botten faller, om en puttekula i en syltburk vet att upp är upp och ned är ned med hjälp av densitet så borde även jordplattan veta det, oavsett om den är botten eller ej.
Vart menar du att universums botten skulle falla mot?
Citera
2016-04-17, 22:31
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vart menar du att universums botten skulle falla mot?
Nu verkar du vara off topic igen. Vi pratar om den platta jorden. Inte om universums botten. Om du anser eller tror att det är samma sak, så vill jag ha källa på det.
Citera
2016-04-17, 22:32
Bannlyst
Citat:
Nu verkar du vara off topic igen. Vi pratar om den platta jorden. Inte om universums botten.
Universums botten är ekvivalent med den platta jorden, enligt många.
Citera
2016-04-17, 22:33
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Universums botten är ekvivalent med den platta jorden, enligt många.
Källa på det.

Påståendet att jorden är universums botten är mycket större än att jorden är platt.
Citera
2016-04-17, 22:39
Bannlyst
Citat:
Källa på det.

Påståendet att jorden är universums botten är mycket större än att jorden är platt.
Hur tror du annars dom menar med en oändlig platt jord?
Denna video tror jag behandlar just den oändliga platta jorden men jag kan mycket väl minnas fel.
https://m.youtube.com/watch?v=eNVvRxQWb6g
Citera
2016-04-17, 22:44
Bannlyst
Jag förstår inte varför några av er klankar ner på rosalotus, när ni inte ens förstått vad hon menar.
Citera
2016-04-17, 22:47
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Hur tror du annars dom menar med en oändlig platt jord?
Denna video tror jag behandlar just den oändliga platta jorden men jag kan mycket väl minnas fel.
https://m.youtube.com/watch?v=eNVvRxQWb6g
Då föreslår jag att du kollar upp det och återkommer när du vet eller låter bli att posta länkar med okänt innehåll.

Tidigare när det talats om en oändlig platt jord så har det tolkats att det är en oändligt lång skiva. Inte att det är universums botten.
Citera
2016-04-17, 22:49
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag förstår inte varför några av er klankar ner på rosalotus, när ni inte ens förstått vad hon menar.
Jag förstår inte varför du påstår att andra inte har förstått när du själv inte har förstått.

Vad menar du egentligen med att vi klankar ner? När vi försöker anpassa oss till tanken att upp är upp och ned är ned så säger du att det är barnsligt och nedlåtande. Dålig stil tycker jag!
Citera
2016-04-17, 23:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Varför skulle jordplattan falla nedåt?

Vi antog att det som finns under jordplattan har lägre densitet än jordplattan. Och då finns det enligt FE-teoretikerna någon slags naturkraft som gör att jordplatta faller nedåt. Upp är upp och ned är ned är den vanligaste förklaringen på fenomenet.
Citera
2016-04-17, 23:55
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi antog att det som finns under jordplattan har lägre densitet än jordplattan. Och då finns det enligt FE-teoretikerna någon slags naturkraft som gör att jordplatta faller nedåt. Upp är upp och ned är ned är den vanligaste förklaringen på fenomenet.

Solen, månen och de andra planeterna måste även ha samma densitet som jordplattan har. Annars skulle de ju inte falla som vi faller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in