2016-05-18, 22:56
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Det har jag ju redan sagt, världskartorna o atlas böckerna visar ju platta kartor som är avbildade av en platt jord, medans jordglobar är av avbildade av en rund jord, därför är det en 50/50 fråga om jorden är platt eller rund.

Hur menar du nu? Om man backar bakåt så åker man ju inte fram man åker ju bak, är du seriös eller riktigt korkad bara?

satelliter är på rymden och åker runt och bevakar oss människor alla bilder den skickar på rund jord är falska för att vi människor ska tro att jorden är rund.

Å herregud... Gubbe lilla.

Varför finns det platta bilder på jorden som är konvex formade?
Citera
2016-05-18, 23:08
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Å herregud... Gubbe lilla.

Varför finns det platta bilder på jorden som är konvex formade?
Hur menar du nu exakt?
Citera
2016-05-19, 02:18
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Hur ska dom skaffa sig den kunskapen om den hålls hemlig?

Hur hålls dem hemlig? Går det inte att göra några som helst experiment för att testa menar du?
Citera
2016-05-19, 02:21
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Hur menar du nu exakt?

För det första så är du vuxen nog att förstå hur missplacerad dina försök till sarkasm är. Om du ska försöka använda det så måste du lära dig hur det fungerar.

Till frågan. Konvexa kartor över jorden. Som är printade i böcker. Menar du då att dessa är en annan möjlig form på jorden?

natural earth projection
Citera
2016-05-19, 19:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det har jag ju redan sagt, världskartorna o atlas böckerna visar ju platta kartor som är avbildade av en platt jord, medans jordglobar är av avbildade av en rund jord, därför är det en 50/50 fråga om jorden är platt eller rund.
Nej, eftesom de platta kartorna stämmer med en sfärisk jord är det 100/0 att jorden är sfärisk/platt.

Citat:
Hur menar du nu? Om man backar bakåt så åker man ju inte fram man åker ju bak, är du seriös eller riktigt korkad bara?
Om man hissar en flagga så betyder det att den "åker" upp.
Det är onödigt att säga att man "hissar upp" flaggan, eftersom "upp" ingår i konceptet "hissa".
Därför är det onödigt att säga "backa bakåt", då "bakåt" ingår i konceptet "backa".
Man säger ju aldrig "backa framåt", då behöver man inte säga "backa bakåt" heller.

Ofattbart att du inte kan förstå så enkla saker.

Citat:
satelliter är på rymden och åker runt och bevakar oss människor alla bilder den skickar på rund jord är falska för att vi människor ska tro att jorden är rund.
Goddag yxskaft.
Vad driver "åkandet"? Vad håller de geostationära satelliterna uppe?
Varför behövs satelliter för att "skicka" falska bilder?
Citera
2016-05-22, 23:09
Medlem
withnonames avatar
Har ägnat söndagens slö tid med hockey-vm och denna jävla konspirationsteori.Det enda svar jag fått hittils om jordens kanter är att jag stöter på Antarktis och ismassor överallt och att därefter blir förhållandena för svåra med luft och att områdena har gigantisk bevakning för att hålla lögnen vid liv.Jag köper inte den här förklaringen nånstans för jag vet att det finns miljontals människor genom alla tider med tillräcklig nyfikenhet och resurser som gör äventyr överallt.Människor borde ha upptäckt lögnen och folk med maktinflytande läker fakta ibland.Detta verkar bara vara en myt för clickards på youtube som vill ha likes,prenumerationer och tjäna pengar på sina videor.Jag är medveten om alla lögner vi utsätts för av makthavare men här är jag inte med längre.Varför skulle man ljuga om en sån här sak? Vari ligger deras win-win? Prestige kan inte driva en sån här lögn i alla tider.Förklara motivet till att upprätthålla en sån här konspiration för det känns verkligen meningslöst.
Citera
2016-05-23, 00:31
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Varför skulle man ljuga om en sån här sak? Vari ligger deras win-win? Prestige kan inte driva en sån här lögn i alla tider.Förklara motivet till att upprätthålla en sån här konspiration för det känns verkligen meningslöst.

Vi brukar få höra:

1. Ju mer man kan få folk att lita på auktoriteter istället för sina egna ögon desto enklare blir det att lura folk i stort. Att få folk att tro att jorden är rund ska s.a.s öppna upp för möjligheten att ljuga om 1 000 andra saker.

Ingen kan svara på varför en sådan set-up är nödvändig.

2. För att döda andligheten och få folk att följa staten och NASA istället för gud/spiritualitet/karma/whatever. Givetvis rent nonsens. Inget religiöst samfund av betydelse (dvs med många anhängare) har något problem med att jorden är rund.

Om jag vore boss över världens regeringar, och ville uppnå 1 och 2, skulle jag hitta på någon annan lögn.
Citera
2016-05-23, 10:39
Medlem
withnonames avatar
Individ X är på Island där det är strålande sol och mitt på dagen och "skypar" sin kompis Y i HongKong där det är natt?
Hur förklarar man Natt och Dag relaterat till Solen om man befinner sig på en platt yta? Här dör denna teori för mig
Flat Earth Natt och Dag
Bland det mest löjeväckande jag nånsin sett vad i h-e genererar det där mörkret? Spinner solen så där så skulle det inte finnas ON/OFF för ljus då det skulle vara evig dag. Den här konspirationen liknar inget annat än ett stort jävla skämt
Senast redigerad av withnoname 2016-05-23 kl. 10:48.
Citera
2016-05-23, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Lär dig skillnaden på, the darkside och the farside.

Amatör.

Du ser inte baksidan av månen och detta är alla eniga om så du har tydligen någon helt egen teori men den är ointressant. Faktum kvarstår att vi alltid ser samma sida av månen.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Självklart är det lätt att bevisa - men att som du föreslår utgå från en människas vikt vore förstås extremt korkat eftersom den kan ändras under resan eller t.o.m. under dygnets timmar. Klokare vore förstås att kontrollmäta det på en statisk vikt, vilket t.ex. har gjorts i detta experiment med en trädgårdstomte (en utmärkt symbol för alla platta-jorden tomtar): http://gnomeexperiment.com

Experimentet är gjort av ett företag som tillverkar precisionsvågar för att visa varför de i normalfallet kalibrerar dem efter var på jorden de ska användas... NASA har förhoppningsvis bättre saker för sig än att överbevisa idioter.

Konstigt att ni aldrig någonsin lyckats bevisa det då. Ännu en gång visar du något som helt bygger på deras matte som dom behöver för att få sin teori att fungera och som inte bevisar någonting. Förstår du syftet bakom visuella experiment? Du behöver inte bara en statisk vikt utan en vanlig våg och inte en våg skapad för att backa upp något man påstår. Så fungerar inte riktigt vetenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Individ X är på Island där det är strålande sol och mitt på dagen och "skypar" sin kompis Y i HongKong där det är natt?
Hur förklarar man Natt och Dag relaterat till Solen om man befinner sig på en platt yta? Här dör denna teori för mig
Flat Earth Natt och Dag
Bland det mest löjeväckande jag nånsin sett vad i h-e genererar det där mörkret? Spinner solen så där så skulle det inte finnas ON/OFF för ljus då det skulle vara evig dag. Den här konspirationen liknar inget annat än ett stort jävla skämt

Du ser filmen men förstår ändå inte? Vad som "generar mörkret" vad nu det betyder är ju avsaknad av ljus, i detta fallet solen och månen. Solen snurrar runt oss, är betydligt mindre och betydligt närmare. Du har aldrig skådat hur tex bara ett litet moln ovanför dig kan ha en stor effekt på ljuset runt om kring dig? En bra tumregel i livet är att lära sig teorin först och sedan försöka komma med åsikter, att du är för korkad för att förstå teorin är nämligen något som enbart speglas negativt på dig.
Senast redigerad av Admiral.Byrd 2016-05-23 kl. 12:06.
Citera
2016-05-23, 12:29
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd

Du ser filmen men förstår ändå inte? Vad som "generar mörkret" vad nu det betyder är ju avsaknad av ljus, i detta fallet solen och månen. Solen snurrar runt oss, är betydligt mindre och betydligt närmare. Du har aldrig skådat hur tex bara ett litet moln ovanför dig kan ha en stor effekt på ljuset runt om kring dig? En bra tumregel i livet är att lära sig teorin först och sedan försöka komma med åsikter, att du är för korkad för att förstå teorin är nämligen något som enbart speglas negativt på dig.

Det där löjliga klippet förklarar ingenting. Om solen rörde sig på det sättet så skulle man aldrig se solen gå nedanför horisonten. Man skulle se solen hela tiden. För hur skulle något så ljusstarkt som solen kunna bli ljussvagare än alla andra stjärnor på himlen? Det är du som ska lära dig teorier. Läs på om den omvända kvadratens lag så kanske du inser hur urbota korkat det där klippet är.
Citera
2016-05-23, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det där löjliga klippet förklarar ingenting. Om solen rörde sig på det sättet så skulle man aldrig se solen gå nedanför horisonten. Man skulle se solen hela tiden. För hur skulle något så ljusstarkt som solen kunna bli ljussvagare än alla andra stjärnor på himlen? Det är du som ska lära dig teorier. Läs på om den omvända kvadratens lag så kanske du inser hur urbota korkat det där klippet är.

Det förklarar allt för dom som förstått teorin. Nedför horisonten? Nedanför vad? Ännu en person som inte ens lyckats greppa dom enklaste principerna av den platta jorden. Solen blir inte ljussvagare än stjärnor den är bara längre ifrån oss, solens ljus är mycket kraftigare, de facto så är solens ljus så starkt att du inte kommer kunna se stjärnor på dagtid så försök i alla fall att ha någon som helst logik i era poster.
Citera
2016-05-23, 12:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd

Enligt den där idiotiska filmen så blir det ju aldrig riktigt ljust här uppe i norr, stämmer det enligt dina egna observationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in