2016-03-24, 16:48
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutasnusaNU
Jag köpte en NOCCO på gymmet idag. Första dagen jag tränade så tänkte unna mig något.

Blir nog FX EAA att köpa, hur mycket går en portion på då? Hur många kronor kostar en dricka?

Vad sägs om att räkna ut det själv? Istället för att någon annan ska gå in på hemsidan, kolla upp priset, kolla upp antalet doseringar och sedan räkna ut det kan du göra det själv.

Men jag antar att det är för mycket begärt av någon som frivilligt dricker, men framförallt köper, NOCCO.
Citera
2016-03-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Vad sägs om att räkna ut det själv? Istället för att någon annan ska gå in på hemsidan, kolla upp priset, kolla upp antalet doseringar och sedan räkna ut det kan du göra det själv.

Men jag antar att det är för mycket begärt av någon som frivilligt dricker, men framförallt köper, NOCCO.

Ja jag kan räkna ut det själv, jag bara tänkte att nån kanske visste det på rak arm. Ursäkta.
Citera
2016-04-16, 11:23
Medlem
Underkills avatar
http://tranastyrka.se/eaa-ar-battre-bcaa/
Citera
2016-04-16, 19:25
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
http://tranastyrka.se/eaa-ar-battre-bcaa/

Det är ju sant, men finns det någon EAA som är välsmakande att ta under träningen? Den enda EAA jag provat är Fairings Amino Rush Cherry som smakade för jävligt.
Citera
2016-04-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det är ju sant, men finns det någon EAA som är välsmakande att ta under träningen? Den enda EAA jag provat är Fairings Amino Rush Cherry som smakade för jävligt.

Aldrig Vila Renegerate som är en post workout eaa med en blandning andra ingredienser är riktigt god men till en början kan det vara en udda bi smak men inte alls farligt.
Citera
2016-04-16, 20:33
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar

Body Science EAA med smak av päron och äpple tycker jag är väldigt fin.

Frågan är ju om EAA eller BCAA gör någon skillnad i praktiken om man redan har en bra kosthållning. Enda gången jag tror att det har någon skillnad är om man gymmar tätt inpå man har vaknat och inte känner för att äta något, man bryter fastan med EAA.
Senast redigerad av Underkill 2016-04-16 kl. 20:35.
Citera
2016-04-16, 23:27
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Aldrig Vila Renegerate som är en post workout eaa med en blandning andra ingredienser är riktigt god men till en början kan det vara en udda bi smak men inte alls farligt.

Tack för tipset, ska prova!

Citat:
Body Science EAA med smak av päron och äpple tycker jag är väldigt fin.

Frågan är ju om EAA eller BCAA gör någon skillnad i praktiken om man redan har en bra kosthållning. Enda gången jag tror att det har någon skillnad är om man gymmar tätt inpå man har vaknat och inte känner för att äta något, man bryter fastan med EAA.

Intressant, jag har provat att träna på morgonen men kände mig sjukt slö och dåsig trots stadig frukost och PWO. Jag svarar bäst på träning på eftermiddagen/kväll.

Jag har i princip bara tagit BCAA under träning och sen en proteinshake efter träningen. Jag känner att jag blir piggare och håller aminodepåerna fyllda.

Jag har tränat med bara vatten MEN känt mig trött som faan och gäspat etc...

Kul fakta: Den allra första aminosyran jag provade var Xtend men jag har gått över till andra då de höjde priset från 199 till 299.
Citera
2016-04-17, 12:13
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Enda gången jag tror att det har någon skillnad är om man gymmar tätt inpå man har vaknat och inte känner för att äta något, man bryter fastan med EAA.
Varför skulle just detta fall göra praktisk skillnad?
Citera
2016-04-17, 17:52
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Varför skulle just detta fall göra praktisk skillnad?

Få i mig aminosyror?
Citera
2016-04-17, 17:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Få i mig aminosyror?
Varför skulle det göra en praktisk skillnad gentemot om du fick i dig protein i en måltid eller shake efter träningen?
Citera
2016-04-17, 18:11
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Varför skulle det göra en praktisk skillnad gentemot om du fick i dig protein i en måltid eller shake efter träningen?

Träning med tillgång till aminosyror är bättre än träning helt fastande.

Diskussionen var om EAA har någon effekt ö.h.t.
Om man redan käkat på morgonen och inte tränar fastande, så finns det redan tillgång till aminosyror vilket då skulle betyda att EAA är onödigt att inta innan träningspasset.

Men om man inte orkar/vill äta någonting innan träningspasset vore det mer fördelaktigt att på något sätt få i sig dom där aminosyrorna, via EAA i detta fallet.
Citera
2016-04-17, 18:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Träning med tillgång till aminosyror är bättre än träning helt fastande.
Det ses som kutym att bistå med belägg om man kommer med påståenden. Varför är det bättre att träna med aminosyror innan träningen kontra att äta och/eller få i sig protein någon gång efter träningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in