2016-04-15, 16:48
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Är långsidan nära HIF hyfsat två-vänner-som-håller-på-olika lag kompatibel ?
Ja, det funkar nog bra. Men som sagt så bör den som håller på bajen hålla låg profil oavsett tycker jag. Men lär finnas en del andra bajare på långsidan också.
Citera
2016-04-15, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Hoppas Häcken tog med sig långkalsonger till Östersund. Har snöat idag. Blir inte mysigt på iskalla Jämtkraft Arena. Har lojaliteter med bägge lagen så jag vet inte vilket man ska heja på. Kanske ÖFK förtjänar en hemmaseger som tröst efter AIKs vinst på arenan sist.
Häcken använder kalasbyxor i stället!
Citera
2016-04-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Ja, det funkar nog bra. Men som sagt så bör den som håller på bajen hålla låg profil oavsett tycker jag. Men lär finnas en del andra bajare på långsidan också.
Det har ju varit duktigt med Bajare på sittplats under båda "borta"derbyna. Är det stora stygga Difenders som kommer vara i farten?
Citera
2016-04-15, 18:33
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Häcken använder kalasbyxor i stället!

Varför det? Tajta byxor ju inge vidare. Muahahaha! (Göteborgsvits)
Citera
2016-04-15, 18:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du jag ska säga dig att det kan vara allt möjligt väder så här års i dom norra delarna av landet. Det kan till och med vara snöstorm på Valborg här. Nu bor inte jag i Östersund förvisso, men om du tror att våren av tradition kommer tidigt i Norrland så är du rejält fel ute.
Tror ingen någonsin - faktiskt - i historien påstått att våren kommer tidigt i Jämtland.
Citera
2016-04-15, 22:24
Medlem
junazs avatar
Skönt att vi fick värva Boo Wiklander! Startar han i derbyt på tisdag eller hinner Silverholt/Batan bli friska till dess? Hur som helst bra med ordentlig rutin i försvaret.
Citera
2016-04-15, 22:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Skönt att vi fick värva Boo Wiklander! Startar han i derbyt på tisdag eller hinner Silverholt/Batan bli friska till dess? Hur som helst bra med ordentlig rutin i försvaret.

Gått på samma skola som Boo-Wiklander. Hur fan gick det igenom med AF med tanke på att han väl tackade nej till två erbjudanden från typ GAIS och ÖIS?
Citera
2016-04-15, 23:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Gått på samma skola som Boo-Wiklander. Hur fan gick det igenom med AF med tanke på att han väl tackade nej till två erbjudanden från typ GAIS och ÖIS?
Civil karriär?
Citera
2016-04-16, 06:24
Medlem
Bra och stabil match av ÖFK igår men satan vad Potter roterar. Spelare går in och ut ur elvan och/eller shufflas runt på olika positioner. Det påminner en del om en tidig Rikard Norling som gärna roterade men som också som bekant gillade att testa spelare på lite ovana/flera positioner. Bra sätt att hålla spelare glada, matchtränade och på tårna men risken finns också att det aldrig riktigt sätts en elva.

Annars reagerade jag igår på i samband med Mukiibis mål att kommentatorn sade något i stil med "såna mål/skott ser man inte varje dag från en ytterback" och jag kom direkt att tänka på: Mihajlovic, Kolarov, Roberto Carlos, Erik Edman mfl.
Citera
2016-04-16, 08:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Välkommen tillbaka!

Det har vi verkligen, är dock inte nöjd med spelet de första 3 omgångarna trotts att vi har tagit godkända 7 poäng av 9 möjliga. På något sätt så känns Engvall och Hysén för lika varandra i spelstilen, vilket i detta fall hämmar Engvall. Det känns också som att vi inte har fått Rieks att prestera på den nivån han kan.

Förvisso får man inte bortse från att vi bara har spelat 3 omgångar, samt att det är en styrka att vinna/ta poäng även om man inte spelar bra.

Tackar!

Jag tycker 7 av 9 är bra, ser vi till motsvarande matcher ifjol har vi ju faktiskt en pinne mer iår och det är så jag oftast räknar.
Engvall har mycket i sig men med tanke på hur Boman presterat när han hoppat in borde han få chansen från start nu. Han hade behövts från start även mot AIK, dels för de fasta och dels för att låsa fast bollen högre upp i banan så vi hade fått andas mer.
Rieks tycker jag ändå varit okej om än möjligen i toppform (vem är det i april dock?) medan Ankersen bör petas till förmån för en formstarkare MSD.

Dock känns det lurigt att Alvbåge redan har två gula, får han ett till tvingas vi ställa en junis i målet...
Citera
2016-04-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

Annars reagerade jag igår på i samband med Mukiibis mål att kommentatorn sade något i stil med "såna mål/skott ser man inte varje dag från en ytterback" och jag kom direkt att tänka på: Mihajlovic, Kolarov, Roberto Carlos, Erik Edman mfl.

3 av dom 4 är ju pensionerade. Så du får väl hålla med om att du inte ser dom bomba in mål "varje dag"?
Citera
2016-04-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
3 av dom 4 är ju pensionerade. Så du får väl hålla med om att du inte ser dom bomba in mål "varje dag"?
Fast nu vrider du till begreppet en aning. Han sa "det ser man inte varje dag" vilket är detsamma som att det är sällsynt med ytterbackar som får in bra träffar. Det stämmer att ytterbackar inte gör mål särskilt ofta, men det syftades till snarare träffen på bollen/skotet snarare än att det blev mål. Och det är inte direkt ovanligt med ytterbackar som har bra krut i dojjorna.

Att dom sedan inte får en chans att visa upp det så ofta är en annan sak. Men det blir väl en tolkningsfråga huruvida han syftade på frekvensen av mål/skott från ytterbackar eller avsaknaden av den kvalitén hos den kategorin. I stunden tolkade jag det som det sistnämnda. Men vi friar där då.

Ödesmatch idag för Heif och FFF. Lite trist lördag ändå med bara en match som dessutom är mellan två av ligans hittills sämsta lag. Vad tror FB? Målrikt eller målsnålt? Heif tar detta va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in