2016-04-14, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Ja de tog foton ja. Men den som länkades här med "beviset" att den var gjord moln och copypaste, samt storleksskillnaden. Är konst. Gjord i en dator. Av en illustratör.
Jag vet inte om någon har påstått att originalbilden från -72 skulle bevisats vara falsk pga av att man kan se att någon målat på den eller nåt?

Problemet med originalbilden är ju ett helt annat. Nämligen att astronauterna som tog den inte kan ha tagit den.
Citera
2016-04-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det verkar råda viss förvirring här inne, inget ovanligt med det dock
Det finns många "blue marble", dels Apollo 17-bilden som är orörd och dels ett antal kompositioner. Något konstprojekt känner jag dock inte heller till...
Här är Nasa's samling, den orörda bilden hittar ni på sid 3.
http://visibleearth.nasa.gov/view_cat.php?categoryID=1484
Alla bilderna beskrivs ingående om de är kompositioner.

Då måste jag bara fråga dig:

Om du med dina ögon ser äkta foton när det gäller det som du länkade till, ser du också detta som äkta fotografering från NASA?:
Dark Side Of The Moon Passing Earth

https://www.youtube.com/watch?v=spAvjakif_Y
Citera
2016-04-14, 07:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Attans att ingen av dom tagit en bild på jorden från sisådär 20 000 mils avstånd. Det hade stärkt globalisternas sak nåt enormt.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hade inte den bilden varit fejk i så fall?

Citat:
Det vet jag inte, men jag hade trott på den tills motsatsen bevisades.

Citat:
Jag vet inte om någon har påstått att originalbilden från -72 skulle bevisats vara falsk pga av att man kan se att någon målat på den eller nåt?

Problemet med originalbilden är ju ett helt annat. Nämligen att astronauterna som tog den inte kan ha tagit den.
Varför påstår du att du inte vet om du skulle avfärda foton som falska om du redan på förhand bestämt dig att sådana bevis måste vara falska?
Citera
2016-04-14, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför påstår du att du inte vet om du skulle avfärda foton som falska om du redan på förhand bestämt dig att sådana bevis måste vara falska?
Det har jag inte alls bestämt mig för.
Jag trodde på bilden från -72 tills för bara några år sedan.
Citera
2016-04-14, 07:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Då måste jag bara fråga dig:

Om du med dina ögon ser äkta foton när det gäller det som du länkade till, ser du också detta som äkta fotografering från NASA?:
Dark Side Of The Moon Passing Earth

https://www.youtube.com/watch?v=spAvjakif_Y

Jag har aldrig påstått att jag kan avgöra om ett foto är äkta genom att bara titta på det.
Var fick du det ifrån?

Angående din länkade film så säger och skriver de klart och tydligt att det är en behandlad bild du tittar på..
Citera
2016-04-14, 07:46
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du tror inte på bilderna på grund av att du vägrar tro på att människor varit i rymden. Det innebär att du ljög om din inställning till fotobevis. Vad du påstår dig ha trott för några år sen saknar betydelse.
Citera
2016-04-14, 07:49
Bannlyst
Citat:
Du tror inte på bilderna på grund av att du vägrar tro på att människor varit i rymden. Det innebär att du ljög om din inställning till fotobevis. Vad du påstår dig ha trott för några år sen saknar betydelse.
Jag vägrar att tro att människor varit mer än ca 50 mil ovanför jordytan, ja.
Men varför skulle dom inte kunna ta sig 3000 mil ut imorgon t ex?
Och ta bilder?
Och varför skulle jag inte tro på dom nya bilderna?
Citera
2016-04-14, 08:11
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Menar inte vetenskapen att det är gravitationskraften som t ex får Jorden att rotera runt solen? Rätta mig om jag har fel.

Jo precis. Vi befinner oss i ständigt fritt fall mot solen, men eftersom vi rör oss såpass fort faller vi inte inåt. Tänkt dig kulan i ett rouletthjul.
Citera
2016-04-14, 08:12
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag kan avgöra om ett foto är äkta genom att bara titta på det.
Var fick du det ifrån?

Angående din länkade film så säger och skriver de klart och tydligt att det är en behandlad bild du tittar på..

Nej, det har du rätt i. Men jag antar att du tror på att fotona på Jorden som du länkade till är äkta och att det var därför som du postade dem här? Stämmer det?

Det jag försöker få fram är att så fort det handlar om bildbevis på en rund jord från NASA så är de alltid behandlade och manipulerade bilder på något sätt. Men du kanske menar att fotona som du länkade till kan vara äkta men fotofilmen som jag länkade till behöver inte vara äkta?

Bifogar en ny länk på samma månpassage för att visa på att denna film även har laddats upp på NASAs egna YouTube-kanal:

https://www.youtube.com/watch?v=DMdhQsHbWTs

Beskrivningen till filmen lyder:

"This animation features actual satellite images of the far side of the moon, illuminated by the sun, as it crosses between the DSCOVR spacecraft's Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) and telescope, and the Earth - one million miles away."

Min poäng är ju just detta. Inget är äkta när det gäller bevis från NASA vilket har stor betydelse när det gäller att presentera hållbara bevis för en rund jord i den här diskussionenstråden. Folk tittar på filmerna och luras säkert till att tro att det är autentiska bilder.
Citera
2016-04-14, 08:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. Men jag antar att du tror på att fotona på Jorden som du länkade till är äkta och att det var därför som du postade dem här? Stämmer det?

Det jag försöker få fram är att så fort det handlar om bildbevis på en rund jord från NASA så är de alltid behandlade och manipulerade bilder på något sätt. Men du kanske menar att fotona som du länkade till kan vara äkta men fotofilmen som jag länkade till behöver inte vara äkta?

Bifogar en ny länk på samma månpassage för att visa på att denna film även har laddats upp på NASAs egna YouTube-kanal:

https://www.youtube.com/watch?v=DMdhQsHbWTs

Beskrivningen till filmen lyder:

"This animation features actual satellite images of the far side of the moon, illuminated by the sun, as it crosses between the DSCOVR spacecraft's Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) and telescope, and the Earth - one million miles away."

Min poäng är ju just detta. Inget är äkta när det gäller bevis från NASA vilket har stor betydelse när det gäller att presentera hållbara bevis för en rund jord i den här diskussionenstråden. Folk tittar på filmerna och luras säkert till att tro att det är autentiska bilder.
En gång till då.. på Nasas hemsida står det tydligt för varje bild om de är manipulerade eller ej, samt hur de manipulerats och i sådant fall vilka bilder man utgått ifrån. Bilden från 1972 / Apollo 17 som jag direktlänkade är vad jag hittat den enda helt oredigerade bilden i den samlingen.
Citera
2016-04-14, 08:35
Medlem
Citat:
En gång till då.. på Nasas hemsida står det tydligt för varje bild om de är manipulerade eller ej, samt hur de manipulerats och i sådant fall vilka bilder man utgått ifrån. Bilden från 1972 / Apollo 17 som jag direktlänkade är vad jag hittat den enda helt oredigerade bilden i den samlingen.

Då förstår jag. Helt ok.
Citera
2016-04-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Jo precis. Vi befinner oss i ständigt fritt fall mot solen, men eftersom vi rör oss såpass fort faller vi inte inåt. Tänkt dig kulan i ett rouletthjul.

Ok, men som jag ser det så är detta bara en av flera möjliga teorier och inte ett absolut faktum. När jag tittar ut genom fönstret här på morgonen så upplever jag det som om Jorden är helt stillastående och att vi inte alls befinner oss i något fritt fall eller rör oss i en hiskelig hastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in