Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Men hur dum får man bli? USA har i flera år fått kritik för att de inte har kontroll över sina vapenleveranser. Hälften av leveranserna till rebellerna hamnar ju hos terroristerna, det vet alla.
Så nu har vi Nusra och IS med Manpads och du välkomnar det! Idiot!

Och du vet förstås lika väl som jag att detta är avsikten. Terroristerna tjänar ju USA och Israel.
Jag förstår att du blir upprörd. Manpads kommer nog att förses under reglerade förhållanden, till skillnad mot andra former av leveranser som har skett mer eller mindre fritt. Ingen har heller, av vad som framgår av artikeln, påstått att Manpads kommer att förses nu, om en månad eller om ett år. Du tror väl inte att hela planen kommer att offentliggöras på en hemsida? Sen är det ju inte heller bekräftat att Manpads kommer att förses av USA, men det hade inte varit dumt att göra det, förutsatt att det sker under reglerade förhållanden och begränsat.
Nej, vi är inte på samma sida. Jag säger att kriget gynnar Israel och USA. De gynnas i vissa avseenden och missgynnas i andra. Vad har det med saken att göra? Jag trodde du var "mån" om att hålla dig till ämnet.
Jag har aldrig jublat över att IS eller al-Nusra får Manpads. Det är rena lögner från din sida, något du är bra på att producera.