Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholm-
Jaha, officiela uttalanden är hela sanningen och den allmäna logiken är att utesluta. Jag tror att alla var medvetna om vad som skedde vid förberedelserna till invasionen av Irak, men vart var kemvapnena? Man går inte ut i offentligheten och talar om realpolitik. IS är pressat från många håll, fokus bör ligga på al-Nusra, Sham och resterande terrorgrupper som koalitionen är lite mer passiva emot. Det var väst som skapade skräckbilden om IS, de har inget annat val än att besegra dem. Det fick Putin på köpet.
jag uppskattar att du är en ärlig yazid, inte sett någon gång under min tid här på forumet. Jag ger dig en eloge för det. Du är ärlighetens man till skillnad dina andra yezidi- landsmän som alltid fördöljer sanningen. Men att du kan som yezid erkänna att US ligger bakom allt är en seger för er!
Medan US hela tiden varit närvarande i området har man sett IS växa till men inte ingripit utan låtit sitt syfte framskrida. De små länder jämfört med US har inte den makten att styra världsmedian och få fram en rätt rättvis händelse av det.
JAg tycker du borde fortsätta kriga i det jezid, så kan åtmintsone ett fredligare atmosfär uppstå bland kurder och Turkar i Sverige.