2016-04-12, 21:36
  #8449
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Go ahed kuk-sune. Make my day. Skriv ett papegojsvar om att det går lika bra att köpa en bostadsrätt. Kom igen, gör det, snälla... Berätta för mig att bostadsrätt är lösningen på allt från nageltrång till ebola. You go girl!



https://medium.com/@SpotifySE

Nej men man kan ju köpa en ägarlgh eller hyra en sådan....

Men nej det vill inte överförmyndarsosseriet...

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/stockholm-sager-nej-till-agarlagenheter/aRKpdk!ZgJYJyzIwxsL6VqSrXoGgA/
Citera
2016-04-12, 21:48
  #8450
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Go ahed kuk-sune. Make my day. Skriv ett papegojsvar om att det går lika bra att köpa en bostadsrätt. Kom igen, gör det, snälla... Berätta för mig att bostadsrätt är lösningen på allt från nageltrång till ebola. You go girl!



https://medium.com/@SpotifySE

Lite kul att Spotify klagar och har väldigt mycket åsikter och tyckande. Något som de borde fråga sig är om man bar rätt att kräva hur svenska utbildningen skall se ut eller svenska skattesystement när man själva är definitonen av skattemyglare.

De vill att svenskarna ska betala utbildning till deras företag och anställda men själva ska de inte bidra med en krona. Fittor!

De verkar också tycka att ett stort bolag är ett självändamål. Det är ju snarare vinstmarginalen som är det intressanta. Dessutom så är de extremt invavlade på sin egen branch. Ioch med deras hyckleri så är det svårt att ta de på allvar.
Citera
2016-04-12, 22:34
  #8451
Medlem
Ett stort problem är att vi gör det svårt för förvärvsarbetare att hitta bostad nära där yrkena finns. Samtidigt har vi en massa bidragstagare som sitter på sina hyreskontrakt som socialen betalar i områden som är hett eftertraktade av förvärvsarbetande människor. Som har fått det betalt senaste 20 åren och kommer aldrig att betala för egen hand.

Förlåt, men de kan faktiskt flytta på sig, till avbefolkade områden i närheten av given stad. Hur ofta ser man inte nyanlända som har etableringsstöd som vill ha bostad i områden som är svåra att få bostad i. De med jobb är faktiskt de som borde få lite gräddfil i den här vevan. Framförallt blir det mer volatilt på hyresmarknaden när människor som faktiskt möjligtvis kan skaffa sig ett kapital för att köpa sitt eget boende kommer ockupera de bättre lägenheterna. Någon som får ett kontrakt som inte ens betalar själv kommer aldrig att flytta på sig.
Citera
2016-04-12, 23:34
  #8452
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingolol
Ett stort problem är att vi gör det svårt för förvärvsarbetare att hitta bostad nära där yrkena finns. Samtidigt har vi en massa bidragstagare som sitter på sina hyreskontrakt som socialen betalar i områden som är hett eftertraktade av förvärvsarbetande människor. Som har fått det betalt senaste 20 åren och kommer aldrig att betala för egen hand.

Förlåt, men de kan faktiskt flytta på sig, till avbefolkade områden i närheten av given stad. Hur ofta ser man inte nyanlända som har etableringsstöd som vill ha bostad i områden som är svåra att få bostad i. De med jobb är faktiskt de som borde få lite gräddfil i den här vevan. Framförallt blir det mer volatilt på hyresmarknaden när människor som faktiskt möjligtvis kan skaffa sig ett kapital för att köpa sitt eget boende kommer ockupera de bättre lägenheterna. Någon som får ett kontrakt som inte ens betalar själv kommer aldrig att flytta på sig.

Du fuckar ju tonvis av dina svenska landsmän om du vill ha marknadshyror? Ifall så är så tillhör du en liten minoritet på 15% som vill ha marknadshyror.
Med marknadshyror vips så kommer min hyra på min mini 2:a gå upp från 3500 kr till 9000-10 000 kr i stockholmsområdet.
Jag har jobb och får helt plötsligt 6000 kr mindre att konsumera för och blir halvfattig resten av mitt liv.
Citera
2016-04-12, 23:56
  #8453
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du fuckar ju tonvis av dina svenska landsmän om du vill ha marknadshyror? Ifall så är så tillhör du en liten minoritet på 15% som vill ha marknadshyror.
Med marknadshyror vips så kommer min hyra på min mini 2:a gå upp från 3500 kr till 9000-10 000 kr i stockholmsområdet.
Jag har jobb och får helt plötsligt 6000 kr mindre att konsumera för och blir halvfattig resten av mitt liv.

Är det nån slags mänsklig rättighet med en billig och central hyresrätt? Självklart ska även hyresmarknaden marknadsprissättas precis som övriga bostadsmarknaden.

Själv är jag på den ägda marknaden och då får jag betala vad det kostar. Det borde du göra också!
Citera
2016-04-13, 00:19
  #8454
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Är det nån slags mänsklig rättighet med en billig och central hyresrätt? Självklart ska även hyresmarknaden marknadsprissättas precis som övriga bostadsmarknaden.

Själv är jag på den ägda marknaden och då får jag betala vad det kostar. Det borde du göra också!

Dra åt helvete med dig. Jag bor inte i innerstan eller centralt. Jag har rätt att bo kvar i Stockholm till drägliga hyror då jag är född stockholmare och är mer stockholmare än någon annan då min släkt bott här i många generationer.
Du ska betala vad det kostar din nyliberala snåla smålands bonde: Fastighetsskatt 1% av taxeringsvärdet, slopat ränteavdrag, slopad ROT, höjd tomträttsavgäld, förbud mot fri prissättning på andrahandshyror i bostadsrätter och 30 års amortering av hela lånet som resten av europa och Amerika.
Då joinar jag dig på ägda marknaden sen också, ägandet som du propagerar för jämt.

Det blir inte ett tal om några marknadshyror förens dessa åtgärder och avregleringar av subventioner på Br marknaden är införda hursomhelst.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-04-13 kl. 00:29.
Citera
2016-04-13, 02:15
  #8455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Dra åt helvete med dig. Jag bor inte i innerstan eller centralt. Jag har rätt att bo kvar i Stockholm till drägliga hyror då jag är född stockholmare och är mer stockholmare än någon annan då min släkt bott här i många generationer.
Du ska betala vad det kostar din nyliberala snåla smålands bonde: Fastighetsskatt 1% av taxeringsvärdet, slopat ränteavdrag, slopad ROT, höjd tomträttsavgäld, förbud mot fri prissättning på andrahandshyror i bostadsrätter och 30 års amortering av hela lånet som resten av europa och Amerika.
Då joinar jag dig på ägda marknaden sen också, ägandet som du propagerar för jämt.

Det blir inte ett tal om några marknadshyror förens dessa åtgärder och avregleringar av subventioner på Br marknaden är införda hursomhelst.

Allt det där måste ske retroaktivt dock eftersom Kurt-sune säger sig ha levt på systemet väldigt länge och det är ju orättvist. han är ju för att ingen ska ha fördelar mot andra (En äkta kommunist dvs.) så han måste ju få bakslag annars har han ju skott sig på andra och det är ju ett brott värre än mord enligt Kurtan.
Citera
2016-04-13, 10:04
  #8456
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Lite kul att Spotify klagar och har väldigt mycket åsikter och tyckande. Något som de borde fråga sig är om man bar rätt att kräva hur svenska utbildningen skall se ut eller svenska skattesystement när man själva är definitonen av skattemyglare.

De vill att svenskarna ska betala utbildning till deras företag och anställda men själva ska de inte bidra med en krona. Fittor!

De verkar också tycka att ett stort bolag är ett självändamål. Det är ju snarare vinstmarginalen som är det intressanta. Dessutom så är de extremt invavlade på sin egen branch. Ioch med deras hyckleri så är det svårt att ta de på allvar.

Ännu roligare är att du helt missuppfattat vad de pratar om. De har svårt att hitta kompetens i Sverige då svenskarna med sina utbildning som är utbetalad av staten inte matchar behovet. Genusvetenskap är inte densamma som programmerare...

Så de söker då även utomlands, men att dessa inte kan få boende i Stockholm.
Citera
2016-04-13, 12:52
  #8457
Medlem
kurt-sunes avatar
Hyresgästföreningen grisar vidare där bostadsbristen är som värst...

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/protestmote-mot-byggplaner-i-haga/dbbpdl!BYwrKWs6nXGLEbmwY7J5WA/

Nej inte här, bygg nån annanstans... osv osv
Citera
2016-04-13, 12:57
  #8458
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Allt det där måste ske retroaktivt dock eftersom Kurt-sune säger sig ha levt på systemet väldigt länge och det är ju orättvist. han är ju för att ingen ska ha fördelar mot andra (En äkta kommunist dvs.) så han måste ju få bakslag annars har han ju skott sig på andra och det är ju ett brott värre än mord enligt Kurtan.

Vad är det för fördelar jag åtnjuter? det är är inte särskilt mycket. Har inte mycket lån kvar och kan snart titulera mig skuldfri.

ROT behöver jag inte heller eftersom jag bor i nyproduktion. har aldrig någonsin använt mig av ROT i min bostadskarriär.
Citera
2016-04-13, 15:18
  #8459
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hyresgästföreningen grisar vidare där bostadsbristen är som värst...

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/protestmote-mot-byggplaner-i-haga/dbbpdl!BYwrKWs6nXGLEbmwY7J5WA/

Nej inte här, bygg nån annanstans... osv osv

Gud vilken hemsk mörk gränd det blir om man bygger ytterligare två hus där på parkeringsdäcket där husen runt om är 7 våningar. Jättemörk och läskig gränd!

https://www.google.se/maps/place/Carl+Thunbergs+v%C3%A4g,+169+69+Solna,+Sverige/@59.3627727,18.019461,3a,75y,25.35h,93.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sToqqN9D4DBcjWRjfM40aMw!2e0!6s% 2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DToqqN9D4DBcjW RjfM40aMw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_ sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26y aw%3D64.971428%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1! 1s0x465f9dbc9896a661:0xa6f7488e4542661
Citera
2016-04-13, 17:46
  #8460
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det för fördelar jag åtnjuter? det är är inte särskilt mycket. Har inte mycket lån kvar och kan snart titulera mig skuldfri.

ROT behöver jag inte heller eftersom jag bor i nyproduktion. har aldrig någonsin använt mig av ROT i min bostadskarriär.
Det verkar som om du saknar förståelse för att en flexibel arbetsmarknad kräver en felxibel bostadsmarknad. Flyttar man till en ny stad för ett nytt jobb, är det oerhört svårt att hitta en bostad. Räknar man med att bo där ett år eller så, kanske inte köpelägenhet är det första man tänker på. Klart är att det måste finnas såväl hyresrätter (till överkomlig hyra) och köpelägenheter (till överkomligt pris). Det blir smått löjligt att du sitter och klappar dig själv för bröstet och känner dig så jävla duktig, när det samtidigt finns företag som DE FACTO inte hittar personal, pga en skriande bostadsbrist.

Själv ser jag två lösningar: Den första är marknadshyror - en byggherre måste unna ta ut skälig hyra så att den får återbetalning på sin investering, samt lite vinst. Som det ser ut idag är det hel stagnation.

Sen måste väl företag som Spotify sitta på en hel del kapital. De skulle enkelt kunna köpa in ett gäng lghtr och hyra ut dem till sin nyanställda personal. Detta är något vi kommer se alltmer av, om nu företagen överhuvudtaget vill stanna kvar här och få tag på kompetent personal.

Men det mesta är ju åt fanders, så såna förhoppningar är väl bara att glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in