Citat:
Ursprungligen postat av
demonmormor
Här är vi helt överens. Deras kropp, deras bekymmer.
Som vanligt är problemet staten. Det är inte alls deras kropp deras bekymmer. Eftersom fetma orsakar gigantiska problem, belastar staten och dessutom påfallande ofta medför lagligt diskriminering utav de människor som faktiskt kan kontrollera basala instinkter som hunger. Det är faktiskt sjukt (och ett utav de många skäl till att jag avskyr vårt samhälle) när försumbara ickeproblem som typ kokainbruk eller godisfärg ska regleras och förbjudas, medans jätteproblemet övervikt och fetma inte bara är lagligt, utan dessutom uppmuntras och missbrukarna skyddas.
Jag ogillar starkt dödsdrogen alkohol, men sanningen är att det är helt vansinnigt att man har åldersgräns på alkohol, men att förstöra sin (och sina barns) kroppar och liv genom att gravt försämra deras liv redan som typ tioåringar är både accepterat och lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meeeeezt90
Jag tycker inte att det är ok att kritisera varken smala eller tjocka, alla väljer själva hur de vill se ut och alternativt om de vill göra något åt det hela.
Däremot ser jag det som ett problem om den osunda hälsotypen hyllas och normaliseras för mycket som det görs på ex. Facebook. Absolut får en enskild person som är lite överviktig vara nöjd över sin kropp, men det är fortfarande inte ett ideal som är bra att ha som norm.
Övervikt är redan norm i Sverige. Sanningen är att det finns fler överviktiga än "normalviktiga". Betydligt värre blir det dessutom i framtiden.
Snabb ändring. Visste ni att rättsväsendet i flera länder (förmodligen även Sverige) diskriminerar normalviktiga, eftersom fetton ses som för feta för att begå brott, trots att feta är överrepresenterade när det gäller brott?