2016-04-10, 13:22
Medlem
Varför är det så att det är okej i dagens samhälle att kritisera underviktiga tjejer? Om en smal/underviktig tjej t.ex lägger upp en bikini bild på facebook så ska andra kvinnor lägga kommentarer som t.ex ("ÄT!!", "DU ÄR FÖR SMAL"). Men om man skulle skriva på en överviktig/mullig kvinna att hon ska sluta äta så hade man blivit polisanmäld och ses som värre än hitler. Varför är det så? Alla tjejer som är smala vill inte vara smala utan kämpar själva med att försöka få en vikt de är nöjda med.
Citera
2016-04-10, 13:27
Medlem
Ascics avatar
För att tjocka bryr sig och smala gör det inte. Smala och snygga kvinnor går igenom livet får uppvaktning/uppmärksamhet ifrån män och bryr sig inte om feminism samt annat trams. Tjocka kvinnor är avundsjuka och gör allt möjligt för att få lite uppmärksamhet. Tjocka och fula kvinnor har tagit sig på en sorts offerroll för att få sin vilja igenom när deras tjocka fitta inte kan göra det åt dem.

Tjocka och fula kvinnor till attraktiva = "Varför går du inte med den mörka sidan, bli tjock och oattraktiv och bli medlem i vår klubb"

De måste sänka andras attraktivitet för att själva bli attraktiva.

Hur många snygga feminister har du stött på?
Citera
2016-04-10, 13:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Förmodligen mest för att de är avis och smala då ses som vinnare. För tjocka som ens vågar lägga ut bilder blir det mer som kvinnor i gemen känner sig mer tillfreds med sig själva och då kan skriva glada saker som att vad fin du är osv när de i själva verket aldrig själva vill blir så där feta. Sedan då för smala blir det mer som att de får dåligt samvete när de nu sitter där framför dataskärmen och käkar att de klagar om att personen också borde äta så att man själv inte får dåligt samvete för att göra just det.
Citera
2016-04-10, 13:33
Medlem
skotittares avatar
Det varken ok att kritisera vare sig smala eller tjocka personer, punkt.
Citera
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Varför är det så att det är okej i dagens samhälle att kritisera underviktiga tjejer? Om en smal/underviktig tjej t.ex lägger upp en bikini bild på facebook så ska andra kvinnor lägga kommentarer som t.ex ("ÄT!!", "DU ÄR FÖR SMAL"). Men om man skulle skriva på en överviktig/mullig kvinna att hon ska sluta äta så hade man blivit polisanmäld och ses som värre än hitler. Varför är det så? Alla tjejer som är smala vill inte vara smala utan kämpar själva med att försöka få en vikt de är nöjda med.

Anledning är att feminister och andra vänsterfolk vill normalisera övervikt, troligtvis för att få en balans mot underviktiga, men främst torde det vara för att det ska passa deras agenda att tjejer är "objektifierade" och att man därför ska börja förändra synen på kvinnor/tjejer, och inte hur de faktiskt ser ut.

De har tex. börjat göra reklambilder för underkläder med kraftigt överviktiga tjejer, men då rapporteras det i media som "här är reklam med normala kroppar", trots att dessa personer sannolikt väger 70-90 kg. Varför man är så extremt i sin propaganda vet jag inte svaret på, det enda jag tänker är att det inte är ngn som tar en sådan artikel eller ett sådant argument på allvar, då vem som helst ser att en sådan modell är kraftigt överviktig.

Samt att man ses som "hatare" om man kritiserar överviktiga beror väl på deras åsiktsintolerans. Alla som lägger fram argument som talar emot deras ses som "fördomsfulla".
Citera
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det varken ok att kritisera vare sig smala eller tjocka personer, punkt.

Media har en annan uppfattning.
Citera
2016-04-10, 13:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkadS
Media har en annan uppfattning.

Visa mig seriös media som kritiserar smala kroppar. Och då menar jag inte kritik mot anorexia eller liknande.
Citera
2016-04-10, 13:41
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Visa mig seriös media som kritiserar smala kroppar. Och då menar jag inte kritik mot anorexia eller liknande.

Läs mitt inlägg, det jag kritiserade var att media hyllar att överviktiga lyfts fram.

Se tex. denna:
http://www.metro.se/nyheter/marknadsfor-sina-bikinis-med-stora-tjejer-hyllas/EVHofx!d8tZdyFstoWQ/
Citera
2016-04-10, 13:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Läs mitt inlägg, det jag kritiserade var att media hyllar att överviktiga lyfts fram.

Se tex. denna:
http://www.metro.se/nyheter/marknadsfor-sina-bikinis-med-stora-tjejer-hyllas/EVHofx!d8tZdyFstoWQ/

Att tycka att mulliga kroppar är ok att visa upp är inte samma sak som att kritisera smala kroppar.
Citera
2016-04-10, 13:48
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Att tycka att mulliga kroppar är ok att visa upp är inte samma sak som att kritisera smala kroppar.

TS frågeställning var varför det är OK att kritisera smala, men inte tjocka.

Mitt svar var att media hyllar tjocka, därför får de inte kritiseras.

Glasklart?
Citera
2016-04-10, 13:58
Medlem
skotittares avatar
Citat:
TS frågeställning var varför det är OK att kritisera smala, men inte tjocka.

Mitt svar var att media hyllar tjocka, därför får de inte kritiseras.

Glasklart?

Nej, det finns ingen logik i det över huvud taget faktiskt.

Bara för att man inte får kritisera tjocka personer betyder det inte att det är fritt fram att kritisera smala personer.
Citera
2016-04-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Ja varför är det så!? Har alltid blivit så vansinnig på att alla tycker att det är okej att säga vad de vill bara för att man är petite och inte överviktig. Som att det aldrig kan bli fel att kritisera "idealet" (enligt media och andra) för dom behöver ändå tas ner på jorden så dom inte tror att de är nåt.

Sem tror jaf att alla tar för givet att mulliga och överviktiga mår dåligt över sin vikt och därför är det inte omtänksamt och snällt att spä på deras negativa självbild. Så gör man bara inte...

Sen tar man för givet att alla som är smala typ svälter sig själva och tränar som lilla blå för att vara smala och då blir det av en fejkad "omtänksamhet" som de säger åt en att äta mer. Fast allt egentligen handlar om att det sticker och bränner som fan hos dom att livet kan vara så orättvist så vissa kan äta vad som helst och ändå förbli smala.

Jag älskar min kropp och är jätteglad att jag är smal och slank men att folk tar för givet att alla smala är nöjda med sin kropp är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in